Vad tycker ni om Mr CAP?

Pierresson
11 december 2005 · 5 Inlägg

Hej alla=)

Vad har ni för erfarenhet av Mr CAP och BARA Mr CAP tack=)
Själv har jag inte provat men har ett par polare som har provat och är supernöjda(lackbehandling). Vet inte vad de betalade men det var ett par tusen och det var det värt!! Jag kommer garanterat att fixa min bil sen ocksåsmile Värt pengarna!!!

Vill ha fler åsikter=) Bara MR CAP!! Pusssss

Black Knight
11 december 2005 · 711 Inlägg

Dyra och överskattade! Är du inte lat, kan du  polera din bil minst lika bra själv! wink

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Renjägarn
11 december 2005 · 638 Inlägg

Black Knight skrev:
Dyra och överskattade! Är du inte lat, kan du  polera din bil minst lika bra själv! wink

Om du inte har kunskap så kan det bli svårt att få det lika bra kan jag säga. Är en hel del att tänka på när man ska lackbehandla en bil.

Kommer väl nånting här snart!
TeQuilla
11 december 2005 · 764 Inlägg

Renjägarn skrev:

Black Knight skrev:
Dyra och överskattade! Är du inte lat, kan du  polera din bil minst lika bra själv! wink

Om du inte har kunskap så kan det bli svårt att få det lika bra kan jag säga. Är en hel del att tänka på när man ska lackbehandla en bil.

Så mycket är det inte att tänka på. I know.

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
Black Knight
11 december 2005 · 711 Inlägg

Precis! De på Mr CAP är jävligt dyra i jämförelse mot vad du får. Alltså du får inte valuta för pengarna!

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Pierresson
11 december 2005 · 5 Inlägg

Tack för svaren....men mr cap är ju inte bara putsa putsa putsa...de gör ju massor annat också som man inte kan göra själv..några erfarenheter där??

Black Knight
11 december 2005 · 711 Inlägg

Pierresson skrev:
Tack för svaren....men mr cap är ju inte bara putsa putsa putsa...de gör ju massor annat också som man inte kan göra själv[/b]..några erfarenheter där??

Som vadå? Tror du att de har anställd Marsianer eller Robotar? big_smile
Det är inte grattis det de gör vet du. Jag frågade de hur mycket de skulle ta för att behandla min 740-E38 så skulle ha 6200:-  både invändigt och utvändigt. En annan rekondfirma som inte var Mr Cap men använde precis samma metod skulle göra samma sak för 1800:-

Alltså, Mr Cap är överreklamerad!

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
PeppeVectra Peppe Vectra
11 december 2005 · 1 076 Inlägg

har enormt dålig erfarenhet av dom.
Kostar runt 4300 när jag gjorde de på förra bilen.
nu ska vi se så jag får de här rätt..
-Så nu är din bil klar, så kommer du tillbaka om 2 år så får vi köra en finish lating på den annars så lönar de här inte sig.
-Vad kostar de då?
-2500:-

Pollera själv eller kör till en lakerare som kan pollera bilen till dig svart.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
sveddan
11 december 2005 · 1 453 Inlägg

Lucifer84 skrev:
har enormt dålig erfarenhet av dom.
Kostar runt 4300 när jag gjorde de på förra bilen.
nu ska vi se så jag får de här rätt..
-Så nu är din bil klar, så kommer du tillbaka om 2 år så får vi köra en finish lating på den annars så lönar de här inte sig.
-Vad kostar de då?
-2500:-

Pollera själv eller kör till en lakerare som kan pollera bilen till dig svart.

Menar du att alla billackerare jobbar svart eller? Mr Cap är kända för att göra ett bra arbete och bland annat därför är de stora i branschen, liksom Ditec t.ex.

PeppeVectra Peppe Vectra
11 december 2005 · 1 076 Inlägg

bmw750 skrev:

Lucifer84 skrev:
har enormt dålig erfarenhet av dom.
Kostar runt 4300 när jag gjorde de på förra bilen.
nu ska vi se så jag får de här rätt..
-Så nu är din bil klar, så kommer du tillbaka om 2 år så får vi köra en finish lating på den annars så lönar de här inte sig.
-Vad kostar de då?
-2500:-

Pollera själv eller kör till en lakerare som kan pollera bilen till dig svart.

men sen är det så att deras medel får man inte tag på, o gör man det är dom svindyra... det är la klart att det kostar om du skall ha saker gjort bra eller??

Inte med deras medel.

Det medel som lakeraren använder när han lakerat en bil.
Ser precis lika bra ut.
Jag tror att man kommer inte irån att vaxa eller polera en bil minst en gång om året, så mr cap tror jag inte på.
Kan va den dåliga erfarenheten också.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
bjoetty Type R
11 december 2005 · 368 Inlägg

Mr cap skulle inte vara en av dem största inom bilvård om dom inte visste vafan dom håller på med... smakar det så kostar det

Honda is the shit!
spunk_totte VD / SPRINGPOJK
11 december 2005 · 605 Inlägg

Lucifer84 skrev:
har enormt dålig erfarenhet av dom.
Kostar runt 4300 när jag gjorde de på förra bilen.
nu ska vi se så jag får de här rätt..
-Så nu är din bil klar, så kommer du tillbaka om 2 år så får vi köra en finish lating på den annars så lönar de här inte sig.
-Vad kostar de då?
-2500:-

Pollera själv eller kör till en lakerare som kan pollera bilen till dig svart.

Men om man vill ha den röd då?

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!
Hummer H3 (2006)
TeQuilla
11 december 2005 · 764 Inlägg

bmw750 skrev:

TeQuilla skrev:

Renjägarn skrev:

Om du inte har kunskap så kan det bli svårt att få det lika bra kan jag säga. Är en hel del att tänka på när man ska lackbehandla en bil.

Så mycket är det inte att tänka på. I know.

you know??

nja, jag vet av erfarenhet att det är en massa o tänka på, gör ett felsteg o du har förstört lacken...
så ett sånt uttalande kan få folk att göra fel...

Jag är knappast inte utbildad inom bilvård o kolla på min lack om du vill.

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
Favst Glidarkung
11 december 2005 · 11 Inlägg

MrCAP är kompetenta, men generellt dyrare. De riksrekondare som är bättre (billigare) är väl egentligen DiTEC.

Solidsvart, visst, det är den svåraste lacken att få rätt/samma djup över hela bilen på - och svår att polera bort lite värre repor på. Tycker definitivt att det är värt att lämna bort jobbet om man känner sig osäker på den lacken eller liknande t ex riktigt mörkblå lack.

Jag tar väldigt ogärna svarta bilar svart, vill ha företaget i ryggen utifall att (än har det inte hänt, men man vet ju aldrig).

~ Johan Kullberg
Porsche 944 (1984)
mrcelica
11 december 2005 · 1 639 Inlägg

Blir bara dyrt att hålla på att lämna in sin bil... Bättre att lära sig att sköta lacken själv, går att få lika bra resultat som "proffsen"

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Scorren
12 december 2005 · 186 Inlägg

Det behöver inte vara MR CAP för att det ska bli ett bra resultat. Visst de gör troligtvist ett mycket bättre jobb än vad man själv kan göra, men det betyder inte att de är mycket bättre än andra lackfirmor.

Det bästa är att komma överens med en "vanlig" lackfirma att göra jobbet svart. BETYDLIGT mycket mer prisvärt än att gå till MR CAP.
När jag fått mitt kjolpaket i vår, ska jag lacka hela kitet (fram, bak,sido) plus lister och polering av hela bilen hos en lackfirma för totalt 2000:-

Catch me if you can!
Scorren
12 december 2005 · 186 Inlägg

bmw750 skrev:

Scorren skrev:
Det behöver inte vara MR CAP för att det ska bli ett bra resultat. Visst de gör troligtvist ett mycket bättre jobb än vad man själv kan göra, men det betyder inte att de är mycket bättre än andra lackfirmor.

Det bästa är att komma överens med en "vanlig" lackfirma att göra jobbet svart. BETYDLIGT mycket mer prisvärt än att gå till MR CAP.
När jag fått mitt kjolpaket i vår, ska jag lacka hela kitet (fram, bak,sido) plus lister och polering av hela bilen hos en lackfirma för totalt 2000:-

o ha eller hon går fetback...

Inte alls... priset för all färg etc. är mellan 1100-1300:- för honom...

Catch me if you can!
PeppeVectra Peppe Vectra
12 december 2005 · 1 076 Inlägg

bmw750 skrev:

Lucifer84 skrev:
har enormt dålig erfarenhet av dom.
Kostar runt 4300 när jag gjorde de på förra bilen.
nu ska vi se så jag får de här rätt..
-Så nu är din bil klar, så kommer du tillbaka om 2 år så får vi köra en finish lating på den annars så lönar de här inte sig.
-Vad kostar de då?
-2500:-

Pollera själv eller kör till en lakerare som kan pollera bilen till dig svart.

men sen är det så att deras medel får man inte tag på, o gör man det är dom svindyra... det är la klart att det kostar om du skall ha saker gjort bra eller??

nej. kanman så blir allt billigt. eller hur.?

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
PeppeVectra Peppe Vectra
12 december 2005 · 1 076 Inlägg

bjoetty skrev:
Mr cap skulle inte vara en av dem största inom bilvård om dom inte visste vafan dom håller på med... smakar det så kostar det

de är ju de som är grejjen.
dom är ensamma om de å kan då slå ett högre pris å säga va fan dom vill till en.
Säger dom du får komma tillbaka om 2 år å göra detta för den summan så annars så blir de skit av lacken på bilen, de fan klart man blir tvungen å köra tillbaka å göra de för man vill ju inte ha bilen förstörd och något annat ställe som de är billigare på eller som säger något annat finns ju inte, vad  känner till.
Jag tror de är båg allting. de är säkert vanliga medel som man kan köpa hos mekonomen dom använder.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
PeppeVectra Peppe Vectra
12 december 2005 · 1 076 Inlägg

bmw750 skrev:

mrcelica skrev:
Blir bara dyrt att hålla på att lämna in sin bil... Bättre att lära sig att sköta lacken själv, går att få lika bra resultat som "proffsen"

nja... det vete fan förstås, då du har garanti på jobbet på firma...

garantin spelar väl ingen roll.
Har man lärt sig så kan man, då behöver man ingen garanti.
Fan dom som jobbar på sånna ställen har också varit barn i börja å bränt lack med sina rondeller.

Jag håller mig till redig rondell å lackpasta. funkar hur bra som helst.
Slipper dessutom lämna iväg min bil till okunniga förare och en massa pengar som jag kan använda till annat.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang