Är du sugen på att drifta sommaren 2008? Night Kidz är nystartat och utforskar om intresset för drifting är stort innan sverige. Är du sugen på att köra under Night Kidz logga, så ta kontakt med mig eller dany " Gaijin "
Har tänkt mig att testa lite drifting, vet dock inte mer än så just nu då jag inte vet hur bra jag är . Har bara busat lite på gatan och i rondeller så ska bli kul att köra på bana när det är dags .
Har väl också tänkt börja lite, fast man får väl se till att öva lite först så man får lite hum om hur man ska göra det snyggt. Som jag kör nu knycker hela bilen till när jag rätar upp den (Kopplar ur )
ni behöver inte vara värdsmästare på o drifta för o gå med.. jag kommer ta ut min på bana för första gången detta år o aldrig driftat på bana innan. joina forumet o läs lite mer är ni sugna så är det bara fråga!
som sagt teamet är till för både nybörjare o duktiga! alla är vi nybörjare någon gång!
vi har tänkt att vara lite överallt. men först ut är väl Gatebil som går av stapeln i Maj. Men om alla går in på forumet och ger den information man har så blir det snart ett kanon bra forum
Jag anser att Volvo 740 är en kanon bra bil att börja med. Lite bygga bara. Mvh
hehe jo men inte när dom är orginal och det krävs ju en hel del för att få upp tillräckligt med effekt i en gammal 740 för att man ska kunna drifta bra dock BMWn jag har skulle duga nu men den är så rostig
Jag anser att Volvo 740 är en kanon bra bil att börja med. Lite bygga bara. Mvh
hehe jo men inte när dom är orginal och det krävs ju en hel del för att få upp tillräckligt med effekt i en gammal 740 för att man ska kunna drifta bra dock BMWn jag har skulle duga nu men den är så rostig
du driftar inte bättre i en bil som har 400hk motsvarande en bil med 200hk, kolla på toyota corolla aem 89 eller vad dom heter dom har max 180hk o dom driftar fan stenhårt mot nissan skylines och motsvarande, och en 740 e så lätt i bakan så de ska gå!
" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "
kan vara bra idé att lägga upp hur ett bygge ska gå till för de resp. klasserna stock, modified och ProInt som jag ska tävla i med min 740, är en del regler som skall följas för att få köra ( http://web.sbf.se/regler/visaregler.php?id=5 ) var är sätet för night kidz beläget? har ni kollat in www.drifting.se och deras forum? kan vara en MKT bra idé att regga er där med eftersom de har direktkontakt med SBF´s utskott för drifting och som det är nu är tyvärr intresset svalt från banägare att ställa upp med drifting!