lånar du ut din bil?

dusty Living in the fastlane
13 februari 2008 · 2 616 Inlägg

sökte lite och hittade inte någon som tagit upp detta tidigare men ifall någon gjrot de så ber jag om ursäkt smile

tänkte kolla lite om ni lånar ut era bilar till vänner och bekanta?

själv lånar jag bara ut min om det är extremt nödfall eller om någon kompis tjatar om att få provköra men då ska jag sitta med. sen till mor å far lånar jag ut den för dom kör ju inte skiten ur den smile

hur gör ni?

SwenssonGTI
13 februari 2008 · 358 Inlägg

lånar aldrig ut min, inte ens till mina föräldrar, tror farsan har kört den 1 gång smile

Albertoo
13 februari 2008 · 538 Inlägg

lånar aldrig ut min bil, förrutom till familj.

P-G Säl-Tämjare...
13 februari 2008 · 1 024 Inlägg

beror helt på vem det är. men jag brukar säga: Krockar du den, köper du den, för mitt pris" big_smile

Vilket jävla drag :)
Moser .-ϻΘϨƎЯ
13 februari 2008 · 1 313 Inlägg

Lånar aldrig ut, bara tilll mina föräldrar om de är kris, men ibland så orkar man ju iten köra så då får ju en kompis köra åt mig, om jag sitter brevid smile

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
Geiros Low is a lifestyle
13 februari 2008 · 956 Inlägg

Har lånat ut bilen 1 gång. till farsan när han va tvungen att hämta en grej till hans bil.

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se
Audi A4 "Bagged" (2005)
FireTraXX DFFL
13 februari 2008 · 9 020 Inlägg

Självklart, ser ingen anledning till att inte göra det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
andreas_hudik
13 februari 2008 · 82 Inlägg

Bruksbilen lånar jag ut, utan diskussioner. Visst, kör dom sönder är det ju bara att öppna plånboken.

Men Beemer Turbon lånar jag inte ut, av förklarliga skäl.

JH
13 februari 2008 · 165 Inlägg

Jag brukar låna ut min bil faktiskt.. Inte så ofta men det händer

Volvo s40 (2000)
evilaudio
13 februari 2008 · 16 195 Inlägg

lånar inte ut bilen/bilarna till nån.. har man ingen egen bil så får man gå..hehe

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Gräsberg
13 februari 2008 · 1 002 Inlägg

självklart lånar man ut den.. händer de något bara öppna plånboken o betala självrisken. inge mer problem än de..

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
BERNI
13 februari 2008 · 252 Inlägg

jag lånar ut den, inga problem....
bara man känner personen någolunda, tycker bara att det är kul att andra får prova min bil...

Got vtec?
Honda S2000 "Den röda." (2003)
_Wallis_
13 februari 2008 · 4 506 Inlägg

Det beror helt o hållet på om jag vet att personen ifråga kan köra ordentligt.

Kan du andas kan du dö.
SwenssonGTI
13 februari 2008 · 358 Inlägg

evilaudio skrev:
lånar inte ut bilen/bilarna till nån.. har man ingen egen bil så får man gå..hehe

håller med till 100%

david_d
13 februari 2008 · 102 Inlägg

klart, de e bara en bil

MrTurbo Better than God \o/
13 februari 2008 · 1 881 Inlägg

Lånar ogärna ut min "finbil" men lånar å andra sidan helst inte andras bilar heller. Tjejen får köra Mustangen när jag är full. smile Annars är det BARA jag som kör den. Det är inte bara för bilens bästa utan även deras eget. En skapligt trimmad V8 i en bil från 60-talet är inte så lätt kört utan vare sig styr eller bromsservo...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
13 februari 2008 · 6 170 Inlägg

Min gamla 9000 har jag lånat ut till morsan ett par gånger när hennes varit på service eller reparation osv men min nya har hon inte fått köra ännu även om hon har tjatat om det men hon lär inte köra den bilen någon gång den här sidan jordens undergång det vill jag lova.

Är ingen annan som skulle få för sig att låna min bil smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
BBAD Utbildad hobbymekare
13 februari 2008 · 1 125 Inlägg

lånar heller aldrig ut min heller, finns ingen anledning

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
FireTraXX DFFL
13 februari 2008 · 9 020 Inlägg

Varför lånar ni inte ut era bilar?
Händer något så kunde det lika gärna ha hänt er.
Då är det ju "bättre" att din kompis får skador och betala självrisken.

Det är ju trots allt bara bilar...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
haack
13 februari 2008 · 186 Inlägg

lånar sällan ut..men låter andra köra när jag är med.
vill inte va me om när någon försöker förklara på alla sätt å vi att de inte va deras fel eller likande..de e alltid jag som är förloraren vid eventuell skada.
ta bara en sån sak som kantstötning av fälgar, jag skulle vilja ha en ny om nån pajja fälgen, men de kan man ju bara inte begära utan att förlora en kompis..;/
händer de när jag är med så får ju ja ta ansvaret..å då kan jag bedömma om de va ovarsamt eller olycka.
äh..för allas bästa så lånar ja inte ut bilen, men låter andra köra när jag är med....

mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang