2560
Sök

Förbannade skitungar!!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
15 april 2008
Faniskogen skrev:
det där har jag också sett någon berätta om på garaget:)
han hittade också ett litet gäng ungdomar sitta på en lokal pizzeria med händerna fulla i bandage..
dock så kan man ju säkert åka dit rätt illa på det där själv genom att skada någon annan och de sedan säger att de bara tyckte dem såg lite skitiga ut så de skulle putsa lite så att de kommer undan -.-

Vad är det för fel med att skydda sin egendom nu då? Alla sätt är bra förutom de dåliga och det där med rakblad lät ju inte helt fel smile Ju mer man kan skada/skrämma tjuvjäv**r och annat patrask destå färre stölder borde det ju bli? Någonting för alla med Volvo R vinge att tänka på big_smile

Rock'n Roll

Skogsfan
649 Inlägg
15 april 2008
TenZer skrev:
Faniskogen skrev:
det där har jag också sett någon berätta om på garaget:)
han hittade också ett litet gäng ungdomar sitta på en lokal pizzeria med händerna fulla i bandage..
dock så kan man ju säkert åka dit rätt illa på det där själv genom att skada någon annan och de sedan säger att de bara tyckte dem såg lite skitiga ut så de skulle putsa lite så att de kommer undan -.-

Vad är det för fel med att skydda sin egendom nu då? Alla sätt är bra förutom de dåliga och det där med rakblad lät ju inte helt fel smile Ju mer man kan skada/skrämma tjuvjäv**r och annat patrask destå färre stölder borde det ju bli? Någonting för alla med Volvo R vinge att tänka på big_smile

Haha nej fan, det är ju helt rätt! jag kände hur det värmde inom mig när han berättade om det där med rakbladen:P
men! Nu är ju tyvärr lagen lite skum här i sverige så istället för att hyllas för att du avslöjat ett par tjuvar så kommer du väll åka dit på att du skadat dem istället bara de väljer sina ord rätt.. det var det jag menade:/

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

133 Inlägg
15 april 2008
Jag fattar inte, respekten här har helt försvunnit. Det är väl självklart att det som inte är ens eget ska man inte röra.
När jag var 10-15 år var jag skitskraj för såna som var äldre. Men idag känns det som att vilken unge som helst kan komma fram och försöka håna en eller förstöra på annat sätt.
Vart är världen på väg?

If you don't live for something, you'll die for nothing

Skogsfan
649 Inlägg
15 april 2008
ja, det kan man undra. Jag känner likadant. När jag var mindre så skulle jag aldrig ha vågat varit kaxig mot någon äldre. Nu när jag går sista året på gymnasiet så kommer det barn från mellanstadiet och är kaxig mot oss äldre.. jag förstår inte vad som har hänt.

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

Dunken
28 april 2008
Hoegwall skrev:
Vart är världen på väg?

Hej
Och jag kan komma med det glädjande beskedet att det kommer bara bli värre..

//Dunken

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
28 april 2008
Dunken skrev:
Hoegwall skrev:
Vart är världen på väg?

Hej
Och jag kan komma med det glädjande beskedet att det kommer bara bli värre..

//Dunken

Kunde fan inte ha sagt det bättre själv..
Och det roliga är att jag "enbart" är 26 år gammal.
Så att säga att "för hundra år sen var det annorlunda" är verkligen att ta i, vi snackar 10-12 år nu.

"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

Diktator
968 Inlägg
30 april 2008
va glada att dom inte hoppa på er också och bankar skiten ur er, det hade varit värre. sen att folk har problem att veta vad som är sitt och mitt har ju alltid existerat, men problemet ligger ju inte i folks moral, utan hur samhället behandlar dom som har det sämst ställt, sista utvägen kanske är att sno för att klara sig? och det är faktiskt en marknad för snodda saker,annars hade dom ju skippat sno bil delar...

så tänk såhär: det är era bil bröder och syrror som köper era saker ni fick snodda.

har sympati för er som blir av med saker och sönderslagna bilar, jag är själv rädd att varje morgon när jag vaknar att bilen har blivit snodd.
Senast redigerat av Brandis (30 april 2008)

Bärs!
3 456 Inlägg
30 april 2008
Nichlas_H skrev:
Trodde aldrig att de skulle drabba mig..
Lördag natt så hade man en ruta mindre o fotavtryck på motorhuv, tak. Hörde hela akten, men bilen stog längre ner på gatan så ja såg aldrig va som hände.. O hajjade ju inget heller. Men ca 15 sek efter oljuden så gick de förbi ett gäng grabbar me varsin bärs i näven o några fjortisar så de måste vart dom.. Man blir ju så jävla less! att dom bara orkar! mad
Men e de värt att anmäla till försäkringsbolaget?? orkar inte med en massa strul.. o självrisker, Känner iof en kille som fick inbrott i sin 240i o han fick 10000 plus att han fick plocka fälgar, stereo osv.. men genom att dom skrota hans bil.. Annars så drar ja till skroten imorn o plockar en hel dörr! E de svårt att byta låset??, förardörr..

Trist...

Nejdå, det är inga problem att byta lås i en gammal tufårty ...
Låset sitter fast kilat med nån bygel variant har jag för mej. Bygeln sitter i dörren med 2 skruv.
Lite svårt att förklara, men riv av dörrsidan så ser du hur det sitter.

Garaget.org peakade 2008.

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
1 maj 2008
Kommer ha bilen i garage för vill ínte ha den vandaliserad.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
1 maj 2008
Ta i trä! *knackar på skallen*
Har aldrig haft varken inbrottsförsök eller vandalisering på nån av mina bilar... Däremot hade nån jävel på en gul EU-moped rispat hela bakskärmen på förra bilen.. mad
Var gult plastavskrap på hela sidan. sad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

166 Inlägg
1 maj 2008
Har en riktigt bra historia.

En av minna barndoms vänner som numera är en skumis av rang. (Plus att han är stor som ett hus) Satt i sin helt nya mercedes amg (kommer ej ihåg modelen) i ett garage i stockholm och väntade på någon. Helt plötsligt så hör han ett skrapande ljud. sekunden senare passerar detta skrapande ljud passagerar dörren på bilen. Det visar sig vara en ungdom som har huvan uppe som skrapar bilen med nyckel utmed hela sidan. Idioten hade missat att det satt någon i bilen. Det hela slutade med att killen åkte på (mycket) smisk, sen fick farsan smisk, samt stå för fiolerna plus "lite" till.

En av få gånger jag och han tycker hanns sätt att lösa saker och ting är rätt.

2 021 Inlägg
2 maj 2008
Piraten skrev:
Har en riktigt bra historia.

En av minna barndoms vänner som numera är en skumis av rang. (Plus att han är stor som ett hus) Satt i sin helt nya mercedes amg (kommer ej ihåg modelen) i ett garage i stockholm och väntade på någon. Helt plötsligt så hör han ett skrapande ljud. sekunden senare passerar detta skrapande ljud passagerar dörren på bilen. Det visar sig vara en ungdom som har huvan uppe som skrapar bilen med nyckel utmed hela sidan. Idioten hade missat att det satt någon i bilen. Det hela slutade med att killen åkte på (mycket) smisk, sen fick farsan smisk, samt stå för fiolerna plus "lite" till.

En av få gånger jag och han tycker hanns sätt att lösa saker och ting är rätt.

hahahaha

1 537 Inlägg
2 maj 2008
Några som snodde min stereo idag, ingen märkvärdig modell heller, man blir less hmm

Bilägare
60 Inlägg
2 maj 2008
SaabLejon skrev:
Risken är ju att bilen larmar så fort det blåser till lite extra, ett billarm som tjuvlarmar torde vara sämsta tänkbara. Tjuvlarmar bilen ofta lär ju ingen bry sig när det väl blir inbrott.

finns d andra larm än för tjuvar? vind-larm, brand-larm, ketchup-larm? smile

Life's a bitch that complains about your socks...

45 Inlägg
4 maj 2008
Jag hade inbrott i min röda 740 , dom slog sönder den lila rutan bak på bakdörren.
sen så hade dom letat i bilen efter fronten till cd spelaren, det som jag inte fatta är att dom slog sönder cd spelaren när dom inte hitta fronten.
Det mest konstiga i det är att det låg 300 mellan sätterna men dom låg kvar å sen låg mitt betalkort å körkort i handfacket å det det var ju kvar , jag ska nog inte klaga iallafall.
Idag är bilen larmad å det funka så att innan larmet gå så piper det i nyckel knippan , den har en täkning på 18000 meter .
det är bäst att dom kan springa ifrån mej finns en stor risk att jag ta fram lile lasse

Giftig
419 Inlägg
4 maj 2008
Faffelbach skrev:
Jag hade inbrott i min röda 740 , dom slog sönder den lila rutan bak på bakdörren.
sen så hade dom letat i bilen efter fronten till cd spelaren, det som jag inte fatta är att dom slog sönder cd spelaren när dom inte hitta fronten.
Det mest konstiga i det är att det låg 300 mellan sätterna men dom låg kvar å sen låg mitt betalkort å körkort i handfacket å det det var ju kvar , jag ska nog inte klaga iallafall.
Idag är bilen larmad å det funka så att innan larmet gå så piper det i nyckel knippan , den har en täkning på 18000 meter .
det är bäst att dom kan springa ifrån mej finns en stor risk att jag ta fram lile lasse

Vad är det för larm? Kan ju var skönt å få ett litet head's up när det händer nått

LTJD

11 Inlägg
4 maj 2008
Ja jag kan inte mer än att hålla med, dom sketa jävlarna som inte kan skilja på mitt eller ditt skulle skjutas på plats, sist jag hade inbrott var när jag åkte epa, för 6 år sen, då snodde dom 2 steg och bröt sönder det 3e som var störst, snutradion hade pundarna ryckt ur och stampat på, det "kokar" fortfarande när jag tänker på det, för steget dom bröt sönder la jag ner 3 timmar på att löda ihop men vad spelade det för roll, 2 veckor senare så var det borta oxå...!!

erixon89
4 maj 2008
Faniskogen skrev:
ja, det kan man undra. Jag känner likadant. När jag var mindre så skulle jag aldrig ha vågat varit kaxig mot någon äldre. Nu när jag går sista året på gymnasiet så kommer det barn från mellanstadiet och är kaxig mot oss äldre.. jag förstår inte vad som har hänt.

får börja införa aga i skolerna så dom lär sig lite hut.

DFFL
9 020 Inlägg
4 maj 2008
erixon89 skrev:
Faniskogen skrev:

får börja införa aga i skolerna så dom lär sig lite hut.

Ja, att aga de som inte kan stava hade varit bra.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

HEAVY METAL
38 Inlägg
4 maj 2008
Jag har en polare som säljer sådana där "pratande" billarm. Vet inte om han fortfarande gör det. Var ett par år sedan jag pratade med han om detta. Har för mig att han tog 1500kr / st.

Idag finns ju larm som har olika tilläggsmoduler bl.a. i form av en sms-modul som kommunicerar med din mobil om något händer.

I'm not driving to make great time. I'm driving to have a great time.

Sök