Krockad Saab - Nytt projekt på G!

nautiqu3
16 december 2005 · 37 Inlägg

Har tyvärr varit med i en allvarlig krock så Saaben hamnar på skroten. I väntan på försäkringpengarna så smider jag på lite nya planer! Fast vill veta vad ni på garaget tycker jag ska bygga på nu? Ändå kravet är egentligen att bilen är hyfsat säker, dvs airbags i alla fall. Dom kan jag tacka att jag lever idag...
Är lite sugen på en till Saab fast en 9-3 den här gången. Men som sagt - har ni några åsikter/synpunkter?
Blir inte så mycket överdrivet styling, nya fälgar å möjligen ett fint kjolpaket. Blir  mulitmedia inriktat istället.

AntonRacing
16 december 2005 · 236 Inlägg

måste varit en stor krock om hela bilen är på skroten. .?

Saab ng900 Steg 3+
Malmoe SSS -12
16 december 2005 · 3 217 Inlägg

Skönt att höra att du överlevde, det är tyvärr många som sveper med i trafiken sad

Du kan ju köra på en Honda och för lite raritet, en Prelude. Dessa är i original väldigt snygga och de har prestanda som räcker för att få många att häpna ...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
AdamOpel DraMinBil.nu
16 december 2005 · 1 016 Inlägg

tja.. en 900 kanske av senare modell och sen 9-3 paket ca?

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
camaro_mannen
16 december 2005 · 27 Inlägg

en nyare cheva!

plumpen Mohaaaa
16 december 2005 · 95 Inlägg

Den var svår då smaken är som baken delad men gå på något med stort cupeutrymme kanske, då du vill utveckla multimedia. Jag säger bara lycka till. Ska det vara något nytt eller lite äldre? Som sagt lycka till...smile

nautiqu3
16 december 2005 · 37 Inlägg

tyvärr så var det en väldigt våldsam krock. Voltade och när jag kvicknade till så brann min bil dessutom under huven.

Honda Prelude är rätt så fina. Fast samtidigt så är dom ungefär som Calibra/Celica/200SX. Finns Prelude med turbo? Skulle helst vilja ha turbo faktiskt.

Mjo en ny 900 med t.ex 9-3 kjolpaket är helt okej det också, fast många 900 har börjat gått många mil och 9-3 skiljer inte så våldsamt i pris om man hittar en med lite tur.

Själv är jag mest sugen på en 9-3 2.0T Coupé -00. Dom ser bra ut och många har väldigt bra komfort. Ganska lätt och styla och trimma(?)


plumpen - helst av lite nyare modell. aa det är bra med stor bagage, tycker iof att det går att få in rätt så mycket i en Saaben?
Tack så mycket iaf!

Nån med fler ideér? Gärna om mer än bara bilen också? T.ex, multimedia till olika bilar? Hemsidor med snygga multimedia lösning osv?

lustgasen Saab 99 Turbo-Nörd
6 januari 2006 · 368 Inlägg

köp en saab 99 turbo ist

Med lust att gasa
www.aabh.se/
www.antonbjörklund.se/
Saab 99 GL VAN "Servicebilen-Vanheden" (1977)
Lone Star
6 januari 2006 · 1 231 Inlägg

"nytt projekt" Skall bilen vara "fin" från början eller ville du ha ett rent projekt?

Mitt projekt: Evo III
mr_crx Honda CRX -84
6 januari 2006 · 43 Inlägg

nautiqu3 skrev:
tyvärr så var det en väldigt våldsam krock. Voltade och när jag kvicknade till så brann min bil dessutom under huven.

Honda Prelude är rätt så fina. Fast samtidigt så är dom ungefär som Calibra/Celica/200SX. Finns Prelude med turbo? Skulle helst vilja ha turbo faktiskt.

Mjo en ny 900 med t.ex 9-3 kjolpaket är helt okej det också, fast många 900 har börjat gått många mil och 9-3 skiljer inte så våldsamt i pris om man hittar en med lite tur.

Själv är jag mest sugen på en 9-3 2.0T Coupé -00. Dom ser bra ut och många har väldigt bra komfort. Ganska lätt och styla och trimma(?)


plumpen - helst av lite nyare modell. aa det är bra med stor bagage, tycker iof att det går att få in rätt så mycket i en Saaben?
Tack så mycket iaf!

Nån med fler ideér? Gärna om mer än bara bilen också? T.ex, multimedia till olika bilar? Hemsidor med snygga multimedia lösning osv?

tja en 9-3 skulle nog vara fint.. jag va ute efter lite idéer och kom över ett snyggt paket till 9-3... http://www.spoilerkit.se/index.asp?spoi … p;paket=93
den va inte så dum tycker jag.. hade jag bara pengar skulle jag nog skaffa en 9-3 eller 9-5..
men om du inte skulle vilja ha en saab så är ju Mazda 6 väldigt snygga tycker jag.. smile
så nu har jag gett ett tips iallafall.. smile hoppas du hittar de du söker..

nautiqu3
6 januari 2006 · 37 Inlägg

Helst nån stilren bil med mycket styling till. Helst något som man kan bygga mycket multimedia/ljud i. Fast samtidigt får den inte dra för mycket soppa heller.

mrcelica
6 januari 2006 · 1 639 Inlägg

Tycker du ska satsta på en sån här smile
http://www.6gc.net/photo.php?file=/imag … 022_25.jpg
http://www.6gc.net/photo.php?file=/imag … 4628_6.jpg

Ganska stort bagage, underbar interiör som är perfekt att bygga ljud i, mycket bra kvallitet och driftsäkerhet, låg försäkringspremie. 4WD och 245 Hk original och runt 300 med en billig BPU. Går att köra på 0,8l/milen...
Inget att tveka på ! smile Enda plumpen är väll att baksätet inte är enormt...

Senast redigerat av mrcelica (6 januari 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Redbull Moderator+
6 januari 2006 · 1 081 Inlägg

Du har ett projekt men du vet inte vad du ska ha för bil?

Flyttar denna till allmänt.

Vem jag?
MilleN
6 januari 2006 · 9 108 Inlägg

Gött att du lever wink

Tycker Audi A4... välj årsmodell efter budget.

carnageman Rallyförare
7 januari 2006 · 1 075 Inlägg

Angående planerna på 9-3 coupé...

Enligt mig är coupé modellerna oftast snyggast i serien förutom när det gäller, golf vr6, ford sierra A, och saab 900/9-3.
Köp en 4-dörrars me andra ord, snyggare & skönare när du ska plocka upp folk smile

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Redbull Moderator+
7 januari 2006 · 1 081 Inlägg

carnageman skrev:
Angående planerna på 9-3 coupé...

Enligt mig är coupé modellerna oftast snyggast i serien förutom när det gäller, golf vr6, ford sierra A, och saab 900/9-3.
Köp en 4-dörrars me andra ord, snyggare & skönare när du ska plocka upp folk smile

Finns ingen 4dr 900 / og9-3

Vem jag?
Tenacious_Dboy Eksjö
17 februari 2006 · 346 Inlägg

Jag tycker du kan köpa min Saab 93 Aero -01 rätt snygg orginal faktiskt..men jag har andra planer

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang