2328
Sök

Eftersnack: ÖREBRO STREET MEET #1 - Garaget.org 5:e April 2008 |

3 390 Inlägg
31 mars 2008
J-P-R skrev:
Nu börjar det närma sig sakta men säkert..

En liten tanke jag har innan detta lilla event bär av, är att påminna alla om vikten av att sköta sig. Även om jag tror det bästa om folk och att alla kommer dit för att titta på vackra bilar och njuta av dem, så vet jag av erfarenhet att en del lämnar hjärnan hemma.
Det är väl främst till dem som vet med sig att dem brukar lämna hjärnan hemma som jag riktar denna text, men även till er som har kompisar som brukar göra det.
Jag vill att ni ska ha i åtanke att vid all form utav misskötsel så kan (och med största sannolikhet kommer) det resultera i att vi inte kan arrangera fler träffar på aktuella plats.

Jag vet inte hur ni andra känner, men jag känner att en ordentlig arrangerad träff med tillstånd ska vi inte fumla bort. Så vänligen lämna alkoholen hemma, ta vara på erat skräp (massor av sopsäckar kommer finnas tillhanda) och kör lugnt och försiktigt.

Ta istället vara på möjligheten att träffa en massa nytt folk att diskutera och knyta kontakter med. Och visst är det mycket trevligare att vakna upp dagen efter och känna att " - Satans vad lyckat det var igår" istället för en rejäl baksmälla och vara orsaken till att vi inte kan anordna något liknande mer.

Bara mina tankar och funderingar.. Väl mött på träffen allihop, och var inte rädd för att komma fram och prata eller kolla närmare på min citron (skoda).

Mvh
Mikke

Kunde inte sagt det bättre själv... Fast det nog troligtvis kommer komma (nämner ingen speciell grupp) som troligtvis är full av personer som nog har en och annan öl i bilen eller handen... men som sagt... Lömna skiten hemma...

VIll ni festa så finns klaras eller något annat inte så långt därifrån....

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Fotograf/Ljudbyggare
781 Inlägg
31 mars 2008
J-P-R skrev:

En liten tanke jag har innan detta lilla event bär av, är att påminna alla om vikten av att sköta sig. Även om jag tror det bästa om folk och att alla kommer dit för att titta på vackra bilar och njuta av dem, så vet jag av erfarenhet att en del lämnar hjärnan hemma.
Det är väl främst till dem som vet med sig att dem brukar lämna hjärnan hemma som jag riktar denna text, men även till er som har kompisar som brukar göra det.
Jag vill att ni ska ha i åtanke att vid all form utav misskötsel så kan (och med största sannolikhet kommer) det resultera i att vi inte kan arrangera fler träffar på aktuella plats.

Jag vet inte hur ni andra känner, men jag känner att en ordentlig arrangerad träff med tillstånd ska vi inte fumla bort. Så vänligen lämna alkoholen hemma, ta vara på erat skräp (massor av sopsäckar kommer finnas tillhanda) och kör lugnt och försiktigt.

Ta istället vara på möjligheten att träffa en massa nytt folk att diskutera och knyta kontakter med. Och visst är det mycket trevligare att vakna upp dagen efter och känna att " - Satans vad lyckat det var igår" istället för en rejäl baksmälla och vara orsaken till att vi inte kan anordna något liknande mer.

Bara mina tankar och funderingar.. Väl mött på träffen allihop, och var inte rädd för att komma fram och prata eller kolla närmare på min citron (skoda).

Mvh
Mikke

Jag instämmer helt och hållet. Varför sabotera sådanna ljuvliga träffar? Jag vill att det skall bli fler träffar än denna, det tror jag även att NI andra också vill att det skall bli.

VILL ÄVEN PÅMINNA OM ATT DET ÄR SISTA ANMÄLNINGSDAGEN TILL UTSTÄLLNINGEN IDAG!!!!
SÅ SKYNDA ER ATT ANMÄLA ER BIL INNAN MIDNATT!!!

299 Inlägg
31 mars 2008
hur vet man att bilen är anmäld????? har skickat pm men inte fått nån sorts bekräftelse

193 Inlägg
31 mars 2008
Det är nu mindre än två timmar kvar av anmälningstiden, så ska ni ställa ut och försöka vinna pokal så gäller det att anmäla sig snarast till mig via PM
Kom ihåg inga efteranmälningar tas emot

akakaboto skrev:
får man fråga hur många anmälningar ni har fått in totalt till utställningen?

Det är nu över 60 anmälda till utställningen, vilket är mer än vi vågat hoppas på.

johan-s70-t5 skrev:
hur vet man att bilen är anmäld????? har skickat pm men inte fått nån sorts bekräftelse

Du har PM

Mvh Crew
Senast redigerat av VilleV (31 mars 2008)

Fotograf/Ljudbyggare
781 Inlägg
31 mars 2008
Ikväll har man varit lite uttråkad så jag fick ett litet "tokryck" och tecknade denna.
Ursäkta kvaliteten då jag fotograferade med mobilen (pga att kamerabatterierna inte var laddade)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/72561/300865_o82fzi.jpg

1 779 Inlägg
31 mars 2008
hehe fan va nice. du kan de här med bilder. tongue både med handen å med kamera

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

1 Inlägg
31 mars 2008
attans att ni inte la träffen helgen efter för nu måste jag få med mig pappa o köra med övningskörnings skylt:P hah men hoppas jag får med mig han;)

Rylander
31 mars 2008
rekord_hjalmar skrev:
attans att ni inte la träffen helgen efter för nu måste jag få med mig pappa o köra med övningskörnings skylt:P hah men hoppas jag får med mig han;)

Klart finns mycket fina bilar att kolla på smile bara du tjatar wink

turboabstinens
442 Inlägg
1 april 2008
J-P-R skrev:

Mvh
Mikke
Crew

Bra skrivet, kan inte annat än hålla med. Visst kan man säkert ta en öl om man får skjuts av någon, men håll det på en vettig nivå, dom flesta är väl iallafall över 16-17 år och då ska man kunna sköta sig. Dricka 1-4 öl på en bilträff kan bara vara trevligt, men när det börjar närma sig 8-10 öl så har det gått över styr.

ocertifierad klåpmekare

7 Inlägg
1 april 2008
Är det för sent och anmäla bilen?
Om vädret inte sviker dyker jag nog upp smile

193 Inlägg
1 april 2008
Tyvärr är det försent att anmäla sig till people's choice anmälnings tiden gick ut inatt

Mvh Crew

Bas För Ditt As!!!!!!
443 Inlägg
1 april 2008
Nu e det inte långt kvar smile hoppas på snälla poliser oxå!

The Black Ghost

3 390 Inlägg
1 april 2008
Vädret som det visas nu så blir det molnigt men uppehåll... Ca, 4+

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

363 Inlägg
1 april 2008
hoppas det inte kommer bli för kallt så man riskerar att frysa arslet av sig:)

She Devil

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
1 april 2008
Håll tummarna för bra väder gott folk och ang
rallycrosstjej22 skrev:
hoppas det inte kommer bli för kallt så man riskerar att frysa arslet av sig:)

Så hoppas vi alla har med sig det, när de kommer hem igen wink

Mvh
Crew

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

1 779 Inlägg
1 april 2008
alla som fryser kan komma till mig så håller jag om er..

ingen som kan slänga upp adresser på var tde går att tvätta bilen?? hade vart toppen att få veta de så man kan knappa in de i GPS:en så man hittar.. big_smile
Senast redigerat av akakaboto (1 april 2008)

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

- It's a family thing!
38 Inlägg
1 april 2008
akakaboto skrev:
alla som fryser kan komma till mig så håller jag om er..

ingen som kan slänga upp adresser på var tde går att tvätta bilen?? hade vart toppen att få veta de så man kan knappa in de i GPS:en så man hittar.. big_smile

Finns postat tidigare i tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 19#p872419

Passar samtidigt på att "bumpa" för oss fotografer under träffen: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 60#p875960

ÖREBRO STREET MEET #1 - 2008
450 bilar och 2500 besökare - WOW! :)

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
1 april 2008
Vi har tryckt upp massor med röstlappar till People's Choice, så kom gärna och hämta din röstlapp direkt när du kommer till träffen.

akakaboto skrev:

Man kan klicka på länkarna i signaturen nedan också.
Det är tre blåa länkar varav en som går till första inlägget i denna tråden, e, till ett inlägg där tvättplatser står uppradade och till sist ett inlägg där fotograferna presenteras i ett inlägg.

Mvh
Crew
Senast redigerat av SaabLejon (1 april 2008)

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

104 Inlägg
1 april 2008
Shell och Statoil Österplan har tunnlar, samma sak med Statoil Almbyplan.
7-8 GDS-platser utan lyft finns även på Hydro Älvtomta(gatan).
Senast redigerat av qbett (1 april 2008)

Harder Better Faster Stronger

17 Inlägg
1 april 2008
Oj va lyckat! Jag & sambon har sen ett tag tillbaks planerat in en Tripp till Örebro just denna lördag. Kunde inte passa bättre.  See You there! wink

"Man skall se det positiva i det negativa & inte det negativa i det positiva"

Sök