Tråkigt med det som har hänt Boyd.

FireTraXX DFFL
28 februari 2008 · 9 020 Inlägg

bazooka_ skrev:
Fan va dom dör på den där firman, först den där äldre gubben kommer inte ihåg vad han hette, sen nu boyd,

Ja, väldigt konstigt.
En var närmare 80 och den andra över 60.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Robbin_V90 Elektriker/Montör
28 februari 2008 · 534 Inlägg

R.i.p

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??
xorox_88 Smack that ass!!
28 februari 2008 · 2 953 Inlägg

FireTraXX skrev:

bazooka_ skrev:
Fan va dom dör på den där firman, först den där äldre gubben kommer inte ihåg vad han hette, sen nu boyd,

Ja, väldigt konstigt.
En var närmare 80 och den andra över 60.

roy var ju nått på 60 oxå

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
BERNI
28 februari 2008 · 252 Inlägg

John87 skrev:
Tyckte inte så bra om honom ändå.

Lika bra att han dog så kanske någon annan får chansen att visa sina talanger.

smart kommentar?

RIP.

Tråkigt att en sån stor profil som Boyd har gått bort!!

Got vtec?
Honda S2000 "Den röda." (2003)
Mankan1978 Son Of Murphy
28 februari 2008 · 782 Inlägg

R.I.P

Gillade han skarpt, trots allt! Han hade något speciellt! hmm Hård men rättvis!
Undra om verkstaden kommer fortsätta fast i Duane´s regi?

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
BERNI
28 februari 2008 · 252 Inlägg

FireTraXX skrev:
Pompös fjolla med storhetsvansinne, ingen att sörja över.

shit vilka hjärtlösa kommentarer!!
Skulle vara mycket bättre för oss bilintresserade ifall du höll dem för dig själv!!

[Detsamma gäller John87]

Senast redigerat av BERNI (28 februari 2008)

Got vtec?
Honda S2000 "Den röda." (2003)
KHRacing
28 februari 2008 ·

FireTraXX skrev:

KHRacing skrev:

FireTraXX skrev:
Pompös fjolla med storhetsvansinne, ingen att sörja över.

Din syn på Boyd verkar du ha fått enbart efter att ha sett han på Discouvery Channel - stämmer detta ?

Ja, inte fan har han varit här på kaffe och kakor iallafall.

Nej det tror jag inte heller direkt, men mannen var en stor ikon inom bilbyggarbranchen
& Tv-serien har utmålat han som en annan person.

TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
28 februari 2008 · 938 Inlägg

R.I.P Boyd Coddington
Vad mer kan man säga, först Roy å nu Boyd, ingen av dem hann bli särskilt gammal, dryga 60 år... Dom lämnade bil livet alldeles för tidigt, å hade säkert mycket mer att lära ut till de många yngre intresserade  bilbyggarna...  Kan väl inte annat än konstatera att en av de största inom sitt område har lämnat oss...


R.I.P Boyd Coddington & Roy Schmidt

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
WeDo
28 februari 2008 · 3 390 Inlägg

Karl_Kravall skrev:
Alltid tråkigt när folk ramlar bort, kända eller inte.

Som många andra följt hans program på tv,
Fast jag mest sett han gå å gorma men händerna i fickan dom senaste programmen så har han vissat många gånger innan att han var en otrolig rod-byggare, sen är det ju oxå så att Tv-program brukar mer fokusera på allt snack och intriger istället för det dom verkligen jobbar med.

Chips byggen har dock fallit mej mer i smak och tycke, tråkigt att han och Boyd inte fick löst allt gammalt bråk. Både för Chip själv och för oss bilintresserade.

Även värt att nämna Roy, oxå han av av den "gamla skolan" dog för ett tag sen oxå,  hantverks legenderna var redan innan alldeles för få.

Hitta dock en del annan info på Wikipedia om hans död förutom den länk som finns:
"Until his death, Coddington had a 50,000 square feet (5,000 m²) garage located in La Habra, California and had 70 employees. He died on February 27, 2008 while working on a car. While underneath a new hot rod being constructed, the transmission slipped into gear and the vehicle rolled over his neck. He was killed instantly."
http://en.wikipedia.org/wiki/Boyd_Coddington

Vet inte vad som är sant om detta men det spelar iofs mindre roll

hmmm, står ju såhär nu....

"The cause of death has not yet been officially released, though. Coddington had been hospitalized shortly after the 2007/2008 holiday season. He was discharged but complained of continuing complications and was readmitted to a hospital near his home (Presbyterian Intercommunity Hospital in suburban Whittier.) There doctors made a diagnosis and he was rushed to surgery. Dates, treatment and diagnoses have not been reported at this time. There are numerous theories about the cause of his death, the continuing symptoms and the surgery, but no hard facts have come to light as of February 27, 2008, 8 pm Mountain DST"

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Greatsnyggo saabtok
28 februari 2008 · 1 306 Inlägg

DoWahDiddy skrev:

John87 skrev:

DoWahDiddy skrev:

Du förlorade just all respekt i mina ögon. Det där var extremt okänsligt skrivet, att önska en människa som tillfört, lärt ut och underhållt en motorintresserad generation som han gjort död... fy fan för dig...

Jag gråter inombords och allt det där.

Sista gången jag svarar här då det inte har med tråden egentligen att göra.

Okej, du svarar inte, men läsa detta kommer du göra.
Du kommer inte gråta inombords, och det ville jag inte heller, men att kanske komma lite till insikt om hur man tänker och värderar andra människor kanske vore nåt.
Att tänka tankarna om att "det var lika bra" när någon dör är okänsligt i sig, men att sedan sprida sin åsikt på ett forum där säkert 80% av medlemmarna vet vem han är, och säkert minst 50% uppskattar allt han gjort och drömmer om att ha hans kunnande och känsla är ju bara korkat.

Kan inte annat än instämma Bra sagt....

Allt för mig. God natt.

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
John87 Stolt Volvoägare
28 februari 2008 · 4 913 Inlägg

FireTraXX skrev:
Men jag gillade verkligen inte honom, han trodde att han var den enda människan i hela världen som kunde göra annat än att stoppa fingrarna i rumpan och kissa på mattan.

Det är ju tyvärr den bilden man har av honom om man bara sett Discovery's version av honom.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
WeDo
28 februari 2008 · 3 390 Inlägg

John87 skrev:

FireTraXX skrev:
Men jag gillade verkligen inte honom, han trodde att han var den enda människan i hela världen som kunde göra annat än att stoppa fingrarna i rumpan och kissa på mattan.

Det är ju tyvärr den bilden man har av honom om man bara sett Discovery's version av honom.

Så allting handlar om förutfattade meningar ?? Kände ni honom ?   

Klart man måste ha lite själförtroende och stake i en sån där bransh och tycka att det man själv gör är bra ?


Så ni tror också att Paul senior inte tycker om sina barn för att han säger det då och då i OCC serien ??

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Lucky13 Lastbils chaufför
28 februari 2008 · 114 Inlägg

R.i.p

Projekt tråd http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=70700
If I´m going to die,
I shure as hell am going to die crashing
Copyright Lucky13
Nissan 200 sx13 "Prosit" (1992)
John87 Stolt Volvoägare
28 februari 2008 · 4 913 Inlägg

WeDo skrev:
Så allting handlar om förutfattade meningar ?? Kände ni honom ?

Nej, det är ju det det handlar om.
Vi kände honom inte. Därför är det svårt att sörja någon man inte gillade.

Visst byggde dom några snygga bilar, men det gör inte honom till en bättre person.
Bara för att han dog så lär dom andra duktiga killarna inte sluta bygga snygga bilar.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
TTTTT
28 februari 2008 · 945 Inlägg

till er som vill beklaga sorgen....här är hans my space add, bara att hoppas nån i familjen kollar hans brevlåda där.
http://www.myspace.com/americanhotrods

blinka blått om du vill rejsa!
twin_cam Smålänning
28 februari 2008 · 7 877 Inlägg

Gillade inte programmet på discovery...

Men vad gjorde dem de andra 200 dagarna om året då? Och det som inte filmades?
Spelar ju mycket för att få "bra TV" + skickliga kameramän som slår på kameran i "rätt" ögonblick.

Han har trots allt byggt sitt företag från noll och blivit så stor som han är. Var ju trots allt mycket duktig och många hade stor respekt över hans byggen...

R.I.P Boyd Coddington.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
P-G Säl-Tämjare...
28 februari 2008 · 1 024 Inlägg

pattilatti2 skrev:

John87 skrev:
Tyckte inte så bra om honom ändå.

Lika bra att han dog så kanske någon annan får chansen att visa sina talanger.

kanske inte världens mest genom tänkta kommentar du?`

moget...

Kanske tillochmed torkar sig i röven innan han skiter? idiotisk kommentar

Vilket jävla drag :)
vikingpower King Of The Road
28 februari 2008 · 154 Inlägg

Faan va tragiskt boyd har vart en av mina idoler en lång tid....innan dom kom med i tv alltså...har skrivits mycke om honom i i power och wheels. riktigt tragiskt svårt att förstå att han är död...faan det känns lika tung som när johnny cash dog ännu en amerikansk legend borta.

Mins inte vilket år det var ,kan ha vart 03-04 var nere på elmia i jönköping och skulle gå ut på baksidan och kolla på mc showen när jag närmade mig dörren så flög den upp och in kommer Boiyd him self och 2 killar i svarta vindjackor var av en hade en stor kamera på axeln det var bara att snällt kliva åt sidan och låta herranna passera. direkt efter dom passerat mig så vände jag mig om och kollade dom 2 killarna som följde boyd hade discovery loggan bak på jackorna.

Det är något jag aldrig kommer att glömma

over and out from me to you boyd

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!
mrbad
28 februari 2008 · 206 Inlägg

RIP Boyd Coddington sad

MrLego Volvonörd
28 februari 2008 · 1 187 Inlägg

R.I.P. Boyd. you were the sun in a clody day in hotrods!!!!!

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang