6133
Sök

Tar fälgen skada av punka?

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
Hej!
Var och tittade till C70:in idag i vintergaraget och såg att jag hade fått punka på höger fram. Inte borde väl fälgen ta skada av det eller? Så länge bilen inte rullar förstås... Såg att den står på två "lager" däck, däcket har liksom vikt sig vid punkteringstillfället. Har Pegasus 18" Volvo original, men de borde inte ta stryk, eller vad tror ni?

MVH
David

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Lite överallt..
612 Inlägg
1 mars 2008
Om däcket står på det viset länge är det risk att korden i däcket tar skada och blir sedan omöjlig att laga, bara att slänga isåfall.

Mitt tips är att du tar och sätter på reservhjulet om sådant finns, för att vid senare tillfälle laga däcket.

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

946 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
A_Lindahl skrev:
Om däcket står på det viset länge är det risk att korden i däcket tar skada och blir sedan omöjlig att laga, bara att slänga isåfall.

Mitt tips är att du tar och sätter på reservhjulet om sådant finns, för att vid senare tillfälle laga däcket.

Tack för era svar. Nja, anledningen till att det är punka är att jag har haft en reva i sidan på däcket, har varit sedan jag köpte bilen. Nån klumpjävel har ju kört för fort i ett gupp nån gång så skärmen har skurit i däcket. Var ju bara en tidsfråga innan det skulle bli punka på det, så jag ska slänga däcket i vilket fall. Viktigt är fälhen i detta fall. smile MVH

Lite överallt..
612 Inlägg
2 mars 2008
Dave_C70 skrev:
A_Lindahl skrev:

Tack för era svar. Nja, anledningen till att det är punka är att jag har haft en reva i sidan på däcket, har varit sedan jag köpte bilen. Nån klumpjävel har ju kört för fort i ett gupp nån gång så skärmen har skurit i däcket. Var ju bara en tidsfråga innan det skulle bli punka på det, så jag ska slänga däcket i vilket fall. Viktigt är fälhen i detta fall. smile MVH

Okej..

Så länge bilen inte står på några däck med "eltejps profil" så ska det nog gå bra..wink

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

946 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
A_Lindahl skrev:
Dave_C70 skrev:
A_Lindahl skrev:

Okej..

Så länge bilen inte står på några däck med "eltejps profil" så ska det nog gå bra..wink

Hehe! Nej, det är 40-profil och 235 i bredd så... smile MVH

Sök