Farbror BLÅ tog kortet mitt igår!!!

salmonizer Odåga
2 mars 2008 · 45 Inlägg

På 70 talet hade vi dekaler i bakrutan där det stod "Support your local police" det räddade mig ett flertal gånger då polisen garvade och tyckte det var schysst, men hade man klantat sig på vägen så hade man, dom gjorde bara sitt jobb men dom skrev böterna med ett leende om man var trevlig mot dom :-D inget att gnälla över om man vet att man gjort fel och blivit tagen med "brallorna nere" :-D

huvudsaken är inte att kämpa väl utan att vinna :)
Nissan King cab "Little Nellie" (1989)
ironhead volvoraggare
2 mars 2008 · 4 776 Inlägg

är man djävlig mot snutarna så blir dom djävliga tillbaks det är ju så det är. och har man torskat så har man

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
B-Body GM B-Body Nörd
2 mars 2008 · 370 Inlägg

Du ska vara glad att du "bara" fick ombesiktning för oranga parkeringsljus, annars brukar dom vara glada på att ge böter för de också wink.

Tyvär så får inga bilar ha oranga parkeringsljus i sverige, förutom flyttgods bilar sad

Senast redigerat av theBIGburner (2 mars 2008)

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08
t5henke
2 mars 2008 · 111 Inlägg

Shit vad många som håller hastigheten här helt plötsligt då,och nej tror inte heller någon annan på det här forumet har oranga lampor på sin bil, Men alla följer väl lagen till punkt och pricka..

trocade
2 mars 2008 · 194 Inlägg

t5henke skrev:
Shit vad många som håller hastigheten här helt plötsligt då,och nej tror inte heller någon annan på det här forumet har oranga lampor på sin bil, Men alla följer väl lagen till punkt och pricka..

Man kör ju för fort medvetet, då ska man väl inte klaga om man åker dit, jag åker alldeles för fort ungefär jämt, men jag räknar ju samtidigt med att dom kan stå och runt nästa hörn och ta en...

Kulin
2 mars 2008 · 29 Inlägg

salmonizer skrev:
På 70 talet hade vi dekaler i bakrutan där det stod "Support your local police"

Ska nog fan skaffa mig en sådan dekal lol

anvandare_12345
2 mars 2008 · 654 Inlägg

t5henke skrev:
Shit vad många som håller hastigheten här helt plötsligt då,och nej tror inte heller någon annan på det här forumet har oranga lampor på sin bil, Men alla följer väl lagen till punkt och pricka..

Öööh....nej?
Men istället för att gnälla på polisen så inser man att det är sitt eget misstag. Jag har en tung högerfot, men har också mig själv att skylla om jag åker fast.

A_Lindahl Lite överallt..
2 mars 2008 · 612 Inlägg

Tega skrev:
Sluta gnäll och ta straffet som en man!

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.
Phaetoon
2 mars 2008 · 8 156 Inlägg

Det är ens eget fel. Det är ju en kalkylerad risk man utsätter sig för när man kör om i 120km/h eller mer. Oftast har man tur.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Smajly
2 mars 2008 · 3 059 Inlägg

engolf skrev:
Jag tycker att de var allt för jävliga mot dig...

Jag har också stött på poliser som varit allmänt otrevliga.
Det finns många av de som leker hjältar och är bara ute efter att få sätta dit ungdomar, surt...sad

Man vet ju att dagens polismän verkligen anstränger sig och ibland använder upp till hälften av sin hjärnkapasitet (dvs den ena hjärncellen), men när det gäller en kilometer över gränsen, så ska man ta förnuften i akt, och inte regelboken, vi är ju alla människor trotts allt.

Jag vet inte om du är tidigare straffad, om inte ville de säkert bara sätta dit dig av någon anledning.

Det kanske finns sätt att överklaga detta? Typ om de glömt att kalibrera laserpistolen, eller om det var dimmigt/regnade...

Hahaha.. du va inte klokare än trådskaparen.. Då kan vi ju säga samma sak fast omvänt.
En kilometer över.. Ja varför använder du då inte din ena hjärncell och fattar att 1 kilometer ÄR för fort.. 1 kilometer eller 10 kilometer spelar väl ingen roll.. det är ju ÄNDÅ för fort.
Han har ju redan kört 30 !!!!!!!!!!! för fort, skulle man vara mänsklig och ha överseende med dessa 30 också ?? Nä, killen.. du får nock tänka om..

Senast redigerat av Smajly (2 mars 2008)

moose46019 study
2 mars 2008 · 772 Inlägg

jag hoppas att du skapa denna tråd du var full detta är ju lite som någon som klagar på att rakbladen är för vassa.

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
2 mars 2008 · 5 042 Inlägg

Shit happens.

C H E V R O L E T <3
Beeenny
2 mars 2008 · 982 Inlägg

Barnsliga ? näru..Gissar att du får lön på ditt arbete..likså poliserna..och för att få de lär man göra sitt jobb.. eller ? hastigheter är till för att hållas..annars hade de väl inte funnits ?

ironhead volvoraggare
2 mars 2008 · 4 776 Inlägg

fan vad jidder det är har man kört över dom där 30 ja då ryker kortet. fick  grabben inte lära sig det i körkortboken hmmm han glömde väll några sidor

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Masaru hater
3 mars 2008 · 656 Inlägg

Var va detta nånstans? Skåne? Nära hbg?

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
abe-gbg
3 mars 2008 · 83 Inlägg

Skriver man under ett erkännande på plats så säger man även upp sin rätt att gnälla efteråt, tycker man att man har blivit orättvist/felaktigt behandlad så är det bara att säga "nej tack, jag vill inte skriva under för jag anser inte att allt är rätt här".
Det enda som händer då är att det går till rättegång och det värsta som kan hända där är att du blir dömd att betala samma summa som polisen gav dig i böter i första läget.
Om man inte har "turen" att det hela blir nedlagt i brist på bevis eller dyl innan det nått rättegång...

Edit/
Har själv åkt fast för fortkörning, blev stannad av en civil polisbil som tydligen legat efter mig en stund, hade snittat 27,4kmh för fort under en sträcka på 4km om jag mins rätt.
Dom förklarade att dom endast behövde mäta över en sträcka på 500m för att få ett korrekt mätresultat.
Denna gången hade dom både bra bevis och framförallt ett mkt trevligt bemötande.
Skrev under efter att själv sett mätresultaten på deras mätare med både sträcka tid och medel hastighet, Jag tog en risk och fick ta staffet, 1800kr i böter tror jag det blev...

Senast redigerat av abe-gbg (3 mars 2008)

Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience
FireTraXX DFFL
3 mars 2008 · 9 020 Inlägg

Kör man för fort och åker fast så ska man inte gråta.
Jag kör medvetet och alldeles för fort dagligen, men så räknar jag också med att varje bil (I stort sett) kan innehålla en eller flera civilpoliser med tillhörande kamera.

Åker man fast så får man skylla sig själv.
Jag har till och med nästan kört ifrån en polis utan att veta om att han försökte hänga efter mig, enda jag ifrågasatte (Här i forumet med en tråd) var att han inte identifierade sig.
Visserligen så har inget hänt med vare sig mitt kort eller något annat brev från polismyndigheten om det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
WasteGate
3 mars 2008 · 397 Inlägg

Förstår inte "folk" att polisen är till för OSS???

Dem är inte till för att bråka och ställa till det för oss invånare, utan det är ett serviceyrke för att "Serva" OSS,
Polisen är till för allmänheten, dem skall upprätthålla allmän ordning på gator och torg för att vi skall kunna känna oss säkra!

Polisyrket är ett extremt utsatt yrke, det finns nog ingen annan yrkeskår som blir så hårt granskad som polisen. Om man träffar på en busschaufför som är otrevlig, hur många trådar skapas om den händelsen? Och träffar du på en otrevlig polis, då är det genast 10000 trådar om det.. Märkligt!

Det man inte får glömma är att poliser är vanliga människor som försöker upprätthålla ordningen i samhället, visst finns det stolpskott men det finns det överallt, oavsett om du är polis eller inte!

Sen skall alla ni ta en funderare på när ni gnäller på att ni åkt dit för ditten och datten..
Dem flesta vet vad som gäller inom bilhobbyn...

"Dina val styrs av konsekvenserna"

Dvs, du väljer helt själv att till exempel köra utan katalysator! någon stanns i bakhuvudet ekar det att det faktiskt är olagligt och inte speciellt bra för miljön.. du kanske till och med får böter..
Likt förbannat struntar du i det och kör utan kat för dem där extra hästarna..
Du har gjort ett val, och får faktiskt stå för konsekvenserna, som du valde att förbise!

klart slut!

Bobo
3 mars 2008 ·

120 är ju ingenting, taskig snut

Hunted Jackass
3 mars 2008 · 796 Inlägg

lundwall skrev:

Hunted skrev:
Eller spöstraff till idioter som bevisligen inte fått med sig dom bitarna ur genpolen som hjälper dom visa förståelse för andra människors lidande, vare sig man har gjort fel eller inte så är det väll bättre att han skriver ett par melösa rader i ett forum och släpper ut ilskan den vägen än att han tar ut det genom att greppa ett järnrör och leta rätt på ett patetiskt fån som dig.

Lidande? Nej, helt korrekt. Jag ser ingen anledning att visa andra människor förstående för deras lidande, särskilt inte människor jag faktiskt inte känner alls. Deras lidannde blir knappast bättre för att jag sitter och puttenuttar dem. Men i det här specifika fallet så skrattar jag gärna högt. Man ska nog inte ha körkort om man ställer en sån avslutande fråga. Men jag tycker du ska prata med någon, du verkar ha väldigt starka aggressioner. Polen har jag inga gener från.

Hunted skrev:
Sen så att dom ens orkar stå och gnälla på ngt så barnsligt som blinkersen i samband medd att dom körkortsberövat människan visar ju klart och tydligt på vad det är för typ av poliser han hade och göra med, förmodligen samma typ av personer som dig lundwall!

Barnsligt? Det finns väl ändå lagar av en anledning. Polisen är den myndighet som har i uppgift att se till att lagar åtföljs, och stjärtknulla och bötfälla de som inte följer dem. Tycker man inte om de lagar som finns idag, så är det fritt upp till var och en att göra något åt det genom de kanaler man använder i en demokrati. Det är det fina med Sverige, vem fan som helst kan bli statsminister.

Haha, oväntat att du skulle anmärka på stavningen! Jag blir så chockerad att jag rammlar ur stolen tammefan!

Lagar är inte gjorda för att följas slaviskt, finns en hel hög med korkade lagar som inte längre fyller någon funktion men som fortfarande existerar, men om det nu är så jävla viktigt med lagar för dig och du behöver så sanslöst med hjälp att leva ditt liv korrekt så tycker jag att du kan ta och flytta till en diktatur ist. Ja bevisligen kan vem som helst bli statsminister, det är till stor del förmodligen på grund av folk som dig som bara ser om sitt eget hus och skiter i "folk dom faktiskt inte känner alls"..

Senast redigerat av Hunted (3 mars 2008)

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang