E-30 skrev:
Att slipa och måla själv, brukar oftast sluta med en "STOR" besvikelse.
måste def inte bli kasst....
jag hade rost mitt på förardörren, på nedrekand på sidan samt över hjulhusen.
det på dörren syns absolut inget idag (1 år senare), de samma gäller 4/5 ställen på nedrekant.
dock så har rost kommit tillbaka i hjulhusen.
har en metallic lack föresten.
enda skillnaden där det blev riktigt bra är att det inte är samma super lena yta men absolut inget som syns!
jag körde ner rosten fullständigt med dremeln, på med rostätare, tvätta med thinner samt grunda med plastic padding rostskyddande primer för att sedan spackla. sen på me opel org lack och klarlack på sprayburk.
min slutsats är följande:
gör allt samma dag, annars så snabbt som möjligt. dagg räcker om du inte hinner måla så kommer rosten tillbaka. ytor där rost inte ätit sig igenom hela vägen går absolut att fixxa snyggt!
men i ställen som tex hjulhus där rosten gått rakt igenom och dessutom är problemområden kan det va värt me nysvetsad fräsch plåt eller helt ny del.