2840
Sök

Ställa ladd tryck 945 LTT?

1 675 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
#1
Hej.
Vill ställa upp ladd trycket på min 945 LTT -98. Hur gör jag? Kanske någon som har bild?

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

948 Inlägg
3 mars 2008
#2
först och främst skaffa en graderad laddtrycksmätare så du ser vad bilen laddar när du ska grejja med att höjja laddtrycket och har du annat chip i bränsleboxen så du kan öka laddet utan spikningar (visst går att öka liiiite utan trimchip) men dock rekomenderat med annat

1 196 Inlägg
3 mars 2008
#3
volvo_1987 hur gick det med att montera laddtrycksmätaren då?

812 Inlägg
3 mars 2008
#4
lättaste är att sätta ett t kors på slangen till wgn..  lite bindigt men de finkar annars så kan du skruva in axelt mällan wxn å wg klockan..  lycka till

man lever bara en gång..

EinarL lämnar ALDRIG ngt åt slumpen!
77 Inlägg
3 mars 2008
#5
(Sök på) pysventil (INTE DUMP VENTIL) testa även det med din fråga om hur man installerar en mätare!!!
Eller åk till biltema och köp ett t-kors!

Dumt att alla frågar om Dump, pys och filter...!!!

Ifrågasätt ALDRIG EinarL!
P.S ngt SBP finns ej!!! www.bilprovningen.se D.S

385 Inlägg
3 mars 2008
#6
EinarL skrev:
(Sök på) pysventil (INTE DUMP VENTIL) testa även det med din fråga om hur man installerar en mätare!!!
Eller åk till biltema och köp ett t-kors!

Dumt att alla frågar om Dump, pys och filter...!!!

Varför är det så jävla dumt ?!
Om man inte vet hur någonting ska vara så det lättaste är att fråga om hjälp !!
Och svar borde man få hur dum än frågan är !


1 675 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
#7
Tiurinen skrev:
EinarL skrev:
(Sök på) pysventil (INTE DUMP VENTIL) testa även det med din fråga om hur man installerar en mätare!!!
Eller åk till biltema och köp ett t-kors!

Dumt att alla frågar om Dump, pys och filter...!!!

Varför är det så jävla dumt ?!
Om man inte vet hur någonting ska vara så det lättaste är att fråga om hjälp !!
Och svar borde man få hur dum än frågan är !

Tack;) ladd mätraren är på och visar att den laddar 0,35 så man lär väl kunna ställa upp den till 0,6 eller?
och undrar bara hur man gör. hört att det sitter någon skruv under turbon som man kan skruva ut för att höja ladd;) Rätt?

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

948 Inlägg
3 mars 2008
#8
volvo_1987 skrev:
Tiurinen skrev:
EinarL skrev:
(Sök på) pysventil (INTE DUMP VENTIL) testa även det med din fråga om hur man installerar en mätare!!!
Eller åk till biltema och köp ett t-kors!

Dumt att alla frågar om Dump, pys och filter...!!!

Varför är det så jävla dumt ?!
Om man inte vet hur någonting ska vara så det lättaste är att fråga om hjälp !!
Och svar borde man få hur dum än frågan är !

Tack;) ladd mätraren är på och visar att den laddar 0,35 så man lär väl kunna ställa upp den till 0,6 eller?
och undrar bara hur man gör. hört att det sitter någon skruv under turbon som man kan skruva ut för att höja ladd;) Rätt?

0.65-0.7 borde inte vara nått problem om du kör med 98oktan men om du ska ladda ungefär runt 0.65 skaffa en wgklocka från en fulltryckare(ftt) för den laddar så mkt orginal eller om det är 0.55 rätta mig gärna nån om jag har fel, den kan du ju ha tillsvidare ska du öka laddet mer senare skaffa en riktig wgklocka från bsr än att hålla på krångla med läckluft å sånt..just det går även att höjja laddet med hjälp av brickor (du använder dom som distanser för klockan)

1 675 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
#9
Okej låter toppen;) kör med 95 nu. Men är väl bara att byta. Hur monterar jag en sån då? Hur ställer jag upp ladd trycket då?

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

EinarL lämnar ALDRIG ngt åt slumpen!
77 Inlägg
3 mars 2008
#10
Men ville ju bara poengtera att det finns en sökfunktion! Eftersom dessa frågor konstant ställs på detta forum.

Ifrågasätt ALDRIG EinarL!
P.S ngt SBP finns ej!!! www.bilprovningen.se D.S

1 675 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
#11
EinarL skrev:
Men ville ju bara poengtera att det finns en sökfunktion! Eftersom dessa frågor konstant ställs på detta forum.

Ja vet. Men får hjälp nu;)

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

948 Inlägg
3 mars 2008
#12
lite som EinarL säger att använd gärna sökfunktionen för dom här frågorna kommer upp nästan varje dag..kanske därför en del svara lite drygt kanske wink
hur du monterar den? ja som den gamla satt

1 675 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
#13
tittade men hittade inge. Hur ökar jag laddet då?

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

263 Inlägg
3 mars 2008
#14
springer ut å tar bild* roll

Volvo - Probably the best car in the world
"Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare

1 675 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
#15
Ok;)

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

1 675 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
#16
Det är en MITSUBISHI TDO4 turbo jag har;)

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

948 Inlägg
3 mars 2008
#17
sitter under turbon går en lite slang från turbon till wg klockan

http://sv.bsr.se/bilder/_/art_x788y1024_521010_1.jpg/

fast dock så har inte du gängad stång på din om den inte är bytt sen tidigare
Senast redigerat av TobbeTT (3 mars 2008)

1 675 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
#18
Ja det vet jag. Hur ställer jag därr. sitter ju en mutter som ser ut att kunna skruva på wg klockan. är det den jag skruvar på för att ställa laddet då?

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

948 Inlägg
3 mars 2008
#19
japp ju mer du kortat stången desto mer ladd.. muttern är för att *låsa* själva stången
Senast redigerat av TobbeTT (3 mars 2008)

1 062 Inlägg
3 mars 2008
#20
ja lånar tråden lite, är det farligt att köra med pysventil för att få upp laddet om man har chip, kan d skada motor, eller är det bäst att köra med tryckklocka å chip?


Sök