först och främst skaffa en graderad laddtrycksmätare så du ser vad bilen laddar när du ska grejja med att höjja laddtrycket och har du annat chip i bränsleboxen så du kan öka laddet utan spikningar (visst går att öka liiiite utan trimchip) men dock rekomenderat med annat
lättaste är att sätta ett t kors på slangen till wgn.. lite bindigt men de finkar annars så kan du skruva in axelt mällan wxn å wg klockan.. lycka till
(Sök på) pysventil (INTE DUMP VENTIL) testa även det med din fråga om hur man installerar en mätare!!! Eller åk till biltema och köp ett t-kors!
Dumt att alla frågar om Dump, pys och filter...!!!
Varför är det så jävla dumt ?! Om man inte vet hur någonting ska vara så det lättaste är att fråga om hjälp !! Och svar borde man få hur dum än frågan är !
(Sök på) pysventil (INTE DUMP VENTIL) testa även det med din fråga om hur man installerar en mätare!!! Eller åk till biltema och köp ett t-kors!
Dumt att alla frågar om Dump, pys och filter...!!!
Varför är det så jävla dumt ?! Om man inte vet hur någonting ska vara så det lättaste är att fråga om hjälp !! Och svar borde man få hur dum än frågan är !
Tack;) ladd mätraren är på och visar att den laddar 0,35 så man lär väl kunna ställa upp den till 0,6 eller? och undrar bara hur man gör. hört att det sitter någon skruv under turbon som man kan skruva ut för att höja ladd;) Rätt?
Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
(Sök på) pysventil (INTE DUMP VENTIL) testa även det med din fråga om hur man installerar en mätare!!! Eller åk till biltema och köp ett t-kors!
Dumt att alla frågar om Dump, pys och filter...!!!
Varför är det så jävla dumt ?! Om man inte vet hur någonting ska vara så det lättaste är att fråga om hjälp !! Och svar borde man få hur dum än frågan är !
Tack;) ladd mätraren är på och visar att den laddar 0,35 så man lär väl kunna ställa upp den till 0,6 eller? och undrar bara hur man gör. hört att det sitter någon skruv under turbon som man kan skruva ut för att höja ladd;) Rätt?
0.65-0.7 borde inte vara nått problem om du kör med 98oktan men om du ska ladda ungefär runt 0.65 skaffa en wgklocka från en fulltryckare(ftt) för den laddar så mkt orginal eller om det är 0.55 rätta mig gärna nån om jag har fel, den kan du ju ha tillsvidare ska du öka laddet mer senare skaffa en riktig wgklocka från bsr än att hålla på krångla med läckluft å sånt..just det går även att höjja laddet med hjälp av brickor (du använder dom som distanser för klockan)
lite som EinarL säger att använd gärna sökfunktionen för dom här frågorna kommer upp nästan varje dag..kanske därför en del svara lite drygt kanske hur du monterar den? ja som den gamla satt
Volvo - Probably the best car in the world "Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare
Ja det vet jag. Hur ställer jag därr. sitter ju en mutter som ser ut att kunna skruva på wg klockan. är det den jag skruvar på för att ställa laddet då?
Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
ja lånar tråden lite, är det farligt att köra med pysventil för att få upp laddet om man har chip, kan d skada motor, eller är det bäst att köra med tryckklocka å chip?