6874
Sök

Angående: Gbg & Borås träffar ! Nästa Träff planeras !

Os Difuntos
1 822 Inlägg
23 april 2008
baca skrev:
Vad har ni för orgnr??

Med tanke på att skatteverket aldrig har hört talas om nån förening som kallas Gbrt. Så säg inte att ni är en förening för det låter bara dumt, Då jag gissar på att ni inte hyr området ni har träffen på så kan jag tänka mig att det känns konstigt för folk att betala för en träff som ni visserligen styrt upp men ändå inte har nån kontroll över, Då ni inte har rätt att avisa folk från en allmän plats kan ni ju inte hindra folk för att köra in sina bilar på parkeringen. Men jag förstår tanken med en avgift som täcker ett självkostnads pris för sopsäckar och dylikt. Frågan är bara om 2000-3000kr per träff är självkostnad. Många sopsäckar blir det.
All lycka till i fortsättningen
MVH Martin.

Ps. Detta är inget Evolution Garage står för utan detta är en privat åsikt. Ds

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

155 Inlägg
23 april 2008
Man måste väl även bokföra om man har inkomster i en förening?

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
23 april 2008
baca skrev:
baca skrev:
Vad har ni för orgnr??

Med tanke på att skatteverket aldrig har hört talas om nån förening som kallas Gbrt. Så säg inte att ni är en förening för det låter bara dumt, Då jag gissar på att ni inte hyr området ni har träffen på så kan jag tänka mig att det känns konstigt för folk att betala för en träff som ni visserligen styrt upp men ändå inte har nån kontroll över, Då ni inte har rätt att avisa folk från en allmän plats kan ni ju inte hindra folk för att köra in sina bilar på parkeringen. Men jag förstår tanken med en avgift som täcker ett självkostnads pris för sopsäckar och dylikt. Frågan är bara om 2000-3000kr per träff är självkostnad. Många sopsäckar blir det.
MVH Martin.

Precis som du säger så kan ni inte hindra bilar från att parkera på allmän parkering så som vid Knalleland eller Sisjön eller vad det nu heter! om ni inte har tillstånd för det, och då måste markägarna också få betalt utav er antagligen!

Om ni nu är en förening, varför söker ni inte då bidrag från kommunen? alla föreningar har rätt till det!

dannedanne skrev:
Man måste väl även bokföra om man har inkomster i en förening?

Alla pengar som kommer in i en förening måste bokföras ja!

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

144 Inlägg
23 april 2008
Edil_ skrev:
Fick just ett påpekande av vår käre mrKerm. Angående det här med reg-plåtar. Att jag kanske inte är så duktig på att sudda reg-plåtar jag heller..

Men så att alla kan få ta del av detta:

När det gäller bilder, suddar jag ALLTID reg-plåtar, sker det att en plåt är synlig, vill jag ha ett påpekande direkt så skall detta åtgärdas. Då det är ett misstag.

När det gäller filmer, så har jag inte den blekaste om hur man suddar regplåtar, men är det så någon klart och tydligt säger "NEJ, jag vill inte ha min reg-plåt på din film" så tar jag bort hela filmen, även om så 10 stycken skulle säga emot att "fan va löjligt, ta inte bort den för de".

Håller fullt och fast på detta, för jag vill inte av vissa orsaker som nog de flesta vet om, men som jag hoppas ingen stör sig på (den diskussionen tar vi via PM isåfall), ha min reg-plåt synlig på några som helst bilder/filmer. Därav är jag lika noga med att detta skall vara ömsesidigt!

Kan ta bort alla bilderna om ni vill.. Tills nästa gång kommer jag sudda plåtarna.

Ligger kvar tills någon påpekar!

Mvh

1 312 Inlägg
23 april 2008
MrKerm skrev:
Hallå vem som helst cool

Någon som har någon idè om hur vi skall göra den 3/5-08 ?

Det är Powermeet på dagen i Sisjön/Jula detta skall avslutas ca kl. 16.00 !

Skall vi köra träff dirket efter eller vänta någon timma eller 2 ? ?

Vi vill ha förslag inget annat smile

Ps Tack för senast alla, jag tyckte det va jätte kul big_smile ds

Burnout tävling hade vart skoj som några ville smile

1 688 Inlägg
23 april 2008
Glansen skrev:
MrKerm skrev:
Hallå vem som helst cool

Återigen, var ni inte mot olagliga aktiviteter?

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
23 april 2008
Losgard skrev:
Glansen skrev:
MrKerm skrev:
Hallå vem som helst cool

Om man har en sån tävling där markägaren GODKÄNNER ATT MAN FÅ FÖRSTÖRA ASFALTEN så är de ingen olaglig aktivitet...
Dax o börja tänka lite kankse?

Sump Runk Rätt O Slätt!

1 688 Inlägg
23 april 2008
HyperSonica skrev:
Losgard skrev:
Glansen skrev:

Om man har en sån tävling där markägaren GODKÄNNER ATT MAN FÅ FÖRSTÖRA ASFALTEN så är de ingen olaglig aktivitet...

Ett stort beröm för den trevliga attityden...

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
23 april 2008
Losgard skrev:
HyperSonica skrev:
Losgard skrev:

Tänkte precis det också¨, bra att en som har hand om det är tycken!

Avstängd
1 557 Inlägg
23 april 2008
Edil_ skrev:
Fick just ett påpekande av vår käre mrKerm. Angående det här med reg-plåtar. Att jag kanske inte är så duktig på att sudda reg-plåtar jag heller..

Men så att alla kan få ta del av detta:

När det gäller bilder, suddar jag ALLTID reg-plåtar, sker det att en plåt är synlig, vill jag ha ett påpekande direkt så skall detta åtgärdas. Då det är ett misstag.

När det gäller filmer, så har jag inte den blekaste om hur man suddar regplåtar, men är det så någon klart och tydligt säger "NEJ, jag vill inte ha min reg-plåt på din film" så tar jag bort hela filmen, även om så 10 stycken skulle säga emot att "fan va löjligt, ta inte bort den för de".

Håller fullt och fast på detta, för jag vill inte av vissa orsaker som nog de flesta vet om, men som jag hoppas ingen stör sig på (den diskussionen tar vi via PM isåfall), ha min reg-plåt synlig på några som helst bilder/filmer. Därav är jag lika noga med att detta skall vara ömsesidigt!

Jag bryr mig inte om min skylt syns pånågot kort!

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

Avstängd
1 557 Inlägg
23 april 2008
baca skrev:
baca skrev:
Vad har ni för orgnr??

MVH Martin.

Du kan vara lugn då för det första behöver man inte regga en förening dock en ideell förening. Så Vi har skickat in papper till Länsstyrelsen så det borde även synas hos dina kompisar på skattmasen snart.

Sedan jo vi hade tillstånd i Borås/Knalleland o visst kan vi avvisa någon då. Vi hade tillstånd från Polis och Markägaren. Sedan är det rätt svårt o få alla o hålla sig lugna o inte gasa på för mycket (om det va det du mena med kontroll).

Anledning till att det blev just en 20a är för att vi skall slippa få massa mynt som är lite jobbigare att hantera men visst tycker folk att det är för dyrt så får vi väl sänka.
Sedan får vi dra in pengar hur vi vill (bara lagligt då) och att allt bokförs..

Sedan kan det ju vara kul för alla medlemmar om föreningen har en bra ekonomi, så vi kan göra grejer ihop !
Senast redigerat av MrKerm (23 april 2008)

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
23 april 2008
MadeByMe skrev:
Losgard skrev:
HyperSonica skrev:

Tänkte precis det också¨, bra att en som har hand om det är tycken!

Nu fattar jag inte... Vad yrar ni om? :S

Sump Runk Rätt O Slätt!

Ansvarig utgivare för Borås Nyheter
412 Inlägg
23 april 2008
MrKerm skrev:
Sedan jo vi hade tillstånd i Borås/Knalleland o visst kan vi avvisa någon då. Vi hade tillstånd från Polis och Markägaren. Sedan är det rätt svårt o få alla o hålla sig lugna o inte gasa på för mycket (om det va det du mena med kontroll).

Vilka parkeringsplatser är det ni har tillstånd för?. Är det den utanför elgiganten  + den på höger sida när man kör upp mot mcdonalds?. Någon mer jag glömt?. Den utanför onoff också, dvs den mot harald nyborg/borås arena?

mvh(Pierre

‹«‹ • Pierre Jönsson Ågren • ›»›

Avstängd
1 557 Inlägg
23 april 2008
Puppen skrev:
MrKerm skrev:

Vilka parkeringsplatser är det ni har tillstånd för?. Är det den utanför elgiganten  + den på höger sida när man kör upp mot mcdonalds?. Någon mer jag glömt?. Den utanför onoff också, dvs den mot harald nyborg/borås arena?

mvh(Pierre

Hade tillstånd för hmm Jag e inte så hemma va butikerna ligger men Elgiganten o McD kan man nog säga i kort.. Därför städade vi extra noga på alla parkeringar.. Va tänkte du på?

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
23 april 2008
RouziMotorsport skrev:
Ett tips är ju att ni spärrar av det området ni har tillstånd för, så man tydligt markerar att; här finns GBrt´s träff!

Bra idé!

85 Inlägg
23 april 2008
Nu är den efter längtade filmen klart big_smile Ska bara ladda upp den och sen länkar jag till denna tråden big_smile

Bmw E36 316i / Finbil
Volvo 744 GLT / Vinterbil
Volvo 244DL / Projektbil

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
23 april 2008
MadeByMe skrev:
Precis som du säger så kan ni inte hindra bilar från att parkera på allmän parkering så som vid Knalleland eller Sisjön eller vad det nu heter! om ni inte har tillstånd för det, och då måste markägarna också få betalt utav er antagligen!

Om ni nu är en förening, varför söker ni inte då bidrag från kommunen? alla föreningar har rätt till det!

Någon GBrt svara?

*Crew of GBrt*
149 Inlägg
23 april 2008
MadeByMe skrev:
MadeByMe skrev:

Någon GBrt svara?

Allt tar sin tid.

Men det kommer i takt med att medlemsantalet växer.

Vi är ju som sagt en nystartad förening.

Mvh/ Fredrik Hermansson

Medlemsskap i GBrt? Kontakta mig via PM.

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
23 april 2008
Goteborg skrev:
MadeByMe skrev:
MadeByMe skrev:

Någon GBrt svara?

Allt tar sin tid.

Men det kommer i takt med att medlemsantalet växer.

Vi är ju som sagt en nystartad förening.

Mvh/ Fredrik Hermansson

Hum, man kan söka samma dag som föreningen blir en förening, men men, alla gör ju på sitt sätt!

Yellow bug!
1 640 Inlägg
23 april 2008
Jag skulle vilja se Borås Stad hosta upp pengar till en förening för bilintresserade, ett bilintresse är oftast felaktigt förknippat med olagligheter såsom race och liknande. Och tror inte Borås Stad vill åka dit på att de ger pengar till olagligheter. Så tror nog att det skulle bli ett blankt nej med någon juridisk förklaring tongue

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Sök