10426
Sök

Angående: Gbg & Borås träffar ! Nästa Träff planeras !

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
23 april 2008
Edil_ skrev:
Jag skulle vilja se Borås Stad hosta upp pengar till en förening för bilintresserade, ett bilintresse är oftast felaktigt förknippat med olagligheter såsom race och liknande. Och tror inte Borås Stad vill åka dit på att de ger pengar till olagligheter. Så tror nog att det skulle bli ett blankt nej med någon juridisk förklaring tongue

Men nu ska ju INTE hålla på med olagligheter? låter precis som ni ska det Edil wink
Ni är en förening som ska hålla på med lagliga evenemang osv. Jag vet andra bilklubbar som har bidrag från deras kommuner och vi kommer söka bidrag i sommar för våran klubb! och vi har ju stor chans att få då jag redan har kollat upp!

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

Yellow bug!
1 640 Inlägg
23 april 2008
MadeByMe skrev:
Edil_ skrev:
Jag skulle vilja se Borås Stad hosta upp pengar till en förening för bilintresserade, ett bilintresse är oftast felaktigt förknippat med olagligheter såsom race och liknande. Och tror inte Borås Stad vill åka dit på att de ger pengar till olagligheter. Så tror nog att det skulle bli ett blankt nej med någon juridisk förklaring tongue

Men nu ska ju INTE hålla på med olagligheter? låter precis som ni ska det Edil wink
Ni är en förening som ska hålla på med lagliga evenemang osv. Jag vet andra bilklubbar som har bidrag från deras kommuner och vi kommer söka bidrag i sommar för våran klubb! och vi har ju stor chans att få då jag redan har kollat upp!

Jag är inte fullt med i GBrt vad jag vet, tyvärr, men ja.. så är väl fullt tillåten att hålla på med olagligheter. roll

Nej, får väl ta upp min seriösa sida igen.. du missförstod mig. Jag vet, med underlag på vad jag fått höra, att efter den exponeringen GBrt har fått i massmedia, så är vi, vare sig vi vill det eller inte, förknippade med race. Skitsamma vem, eller vad som startade det, men det förekom race i Gbg och det förekom race här i Borås. Tror att vi båda är överrens om det. Dock var det inte i GBrt:s regi, men det går inte att undkomma att myndigheterna direkt kopplar dessa olagligheter till GBrt, då vi har stora träffar.

Ni är ju inte fullt lika kända ÄN, så ni har ju era små lagliga småstadsTRÄFFAR. Där man ställer ut bilar på det lokala torget och så. Jättemysigt, jag vet. Men det är skillnad mot den här storleken, och "kändisskapet" tongue

Och sen vet jag sen innan hur snåla Borås Stad är, och att de e jävligt rädda för o "bli skitiga om baken"..
Senast redigerat av Edil_ (23 april 2008)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

315 Inlägg
23 april 2008
kan sponsra med en 20 även om jag inte ska ställa ut:D

Allt eller inget!!!

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
23 april 2008
Edil_ skrev:
Ni är ju inte fullt lika kända ÄN, så ni har ju era små lagliga småstadsTRÄFFAR. Där man ställer ut bilar på det lokala torget och så. Jättemysigt, jag vet. Men det är skillnad mot den här storleken, och "kändisskapet" tongue

haha, Jag tror inte vi kommer få den uppmärksamheten som GBrt har fått endå!, sen så håller inte vi på med träffar heller så att säga! Så det går inte ens att jämföra då vi är en bilklubb och ni en förening som ska driva evenemang! Och än så länge har ni skött det bra!

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

Evolution Garage
171 Inlägg
23 april 2008
MrKerm skrev:
baca skrev:
baca skrev:
Vad har ni för orgnr??

Med tanke på att skatteverket aldrig har hört talas om nån förening som kallas Gbrt. Så säg inte att ni är en förening för det låter bara dumt, Då jag gissar på att ni inte hyr området ni har träffen på så kan jag tänka mig att det känns konstigt för folk att betala för en träff som ni visserligen styrt upp men ändå inte har nån kontroll över, Då ni inte har rätt att avisa folk från en allmän plats kan ni ju inte hindra folk för att köra in sina bilar på parkeringen. Men jag förstår tanken med en avgift som täcker ett självkostnads pris för sopsäckar och dylikt. Frågan är bara om 2000-3000kr per träff är självkostnad. Många sopsäckar blir det.
All lycka till i fortsättningen
MVH Martin.

Ps. Detta är inget Evolution Garage står för utan detta är en privat åsikt. Ds

Du kan vara lugn då för det första behöver man inte regga en förening dock en ideell förening. Så Vi har skickat in papper till Länsstyrelsen så det borde även synas hos dina kompisar på skattmasen snart.

Sedan jo vi hade tillstånd i Borås/Knalleland o visst kan vi avvisa någon då. Vi hade tillstånd från Polis och Markägaren. Sedan är det rätt svårt o få alla o hålla sig lugna o inte gasa på för mycket (om det va det du mena med kontroll).

Anledning till att det blev just en 20a är för att vi skall slippa få massa mynt som är lite jobbigare att hantera men visst tycker folk att det är för dyrt så får vi väl sänka.
Sedan får vi dra in pengar hur vi vill (bara lagligt då) och att allt bokförs..

Sedan kan det ju vara kul för alla medlemmar om föreningen har en bra ekonomi, så vi kan göra grejer ihop !

Men innan ni får dra in pengar till någon förening (även idiell) så måste den vara registrerad i alla nämder och enheter som krävs.
Annars blir det ju oskattade pengar (svarta, icke bokförda etc), och det gillar inte skatteverket.

Men det är en bra ide för att slippa stök och annat skit.

//TexoN Johan

Ps Säger som baca gjorde, Endast egen åsikt och tycke Ds

Evolution Garage
Drift ya later dude ;)

Yellow bug!
1 640 Inlägg
23 april 2008
Ja pojkar, har precis suttit och knåpat ihop en annons på min kära prinsessa, ska fixa det sista under några veckor nu, och sen ska hon ut på Blocket. Känns lagom vemodigt sad

Men blir något mycket bättre sen, 945 TDI wink
Senast redigerat av Edil_ (23 april 2008)

Yrkesförare
1 267 Inlägg
23 april 2008
Edil_ skrev:
Ja pojkar, har precis suttit och knåpat ihop en annons på min kära prinsessa, ska fixa det sista under några veckor nu, och sen ska hon ut på Blocket. Känns lagom vemodigt sad

Har du köpt dig en 945 TDI eller håller du på att leta efter en sådan? smile

GBrt (Göteborg Borås Race Team)

Yellow bug!
1 640 Inlägg
23 april 2008
nicke_34 skrev:
Edil_ skrev:

Har du köpt dig en 945 TDI eller håller du på att leta efter en sådan? smile

Håller på och letar big_smile Så hör ni något om nån som vill sälja en 945 tdi, vit, röd eller grå, ej över 30.000 mil, och taklucka är ett måste. Så säg till mej direkt! big_smile

Low is a lifestyle
956 Inlägg
23 april 2008
tycker de känns som att de börjar gå för långt snart?? eller har jag inte fattat allt rätt än???

20:- för att få komma till en bil träff? de är väldigt nytt för mig.

Alla andra träffar jag har vart på hittills har vart utan kostnad. och även utställningar (där man får grejer, oftast)

En allmän parkering får man väl parkera på utan att polisen ska bli sura så då behövs väl inga tillstånd.

Men de klart. om man ska ha konbanekörning osv. då är de ju självklart att man ska ha tillstånd av dom som äger mark osv.

Men kan man inte ta en avgift av dom som ska köra istället på streetrace, konkörning osv??

en tanke jag har. och en idé..

bli inte sura. men som sakt. en idé..

Vet MÅNGA nu som tjatar om att de inte är en dålig idé. som säger att man kan ta en parkering rätt över vägen och sen kan man kolla på "eran" parkering va de är för bilar där osv.

Edit..

Ni gör väldigt bra jobb måste jag säga. men tror pengar kan va en dålig idé
Senast redigerat av Geiros (23 april 2008)

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

Berg
424 Inlägg
23 april 2008
Håller med föregående talande.. En liten avgift för ev konbanekörning osv.. Men bara för att ställa sig på en parkering och kika in andras bilar, och betala för de.. njaaa.. Då ställer jag Evon hemma i ren protest!

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
1 587 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Jaha... Så ni menar att vi ska betala för allt som sker av egen räkning.. O sen ska alla komma o skita ner som mkt som möjligt.. Supa skallen av sig, slänga sönder flaskor osv.. Sen ska vi städa.. Visst vi städade alla parkeringarna... Inga problem.. Men var det en ENDA jävel som sa TACK GBRT VI HADE SKOJJ !! Var det en enda människa som tackade oss :S? Asså vi slösar rätt mkt av våran fritid för att få dessa träffar att funka tro mig.. Det är inte så lätt bara samlas kl 20:00 herrå !! De krävs rätt mkt planering och diskussioner hur man ska hantera alla möjliga situationer wink ! Så en 20kr som frivilliga pengar borde väl inte vara mkt.. Men om folk ska klaga så gör de.. Vi lägger av med "kravet" på 20 kr.. De e ju liksom för mkt o ge 20 kr för att vara på en stor träff o ha skojj smile .. Ja känner verkligen hur folk är tacksamma för allt vi gjort smile !! Men men..

En anna fråga nu... FÖrening eller inte.. Jo vi är en förening.. Inte reggad än men blir de snart.. Varför inte få ordning o reeda på allt, o ha allt riktigt fungerande innan vi ens är reggade ?? Är det dumt eller ? Liksom vi är inte en förening än på riktigt.. Då kan vi la lägga ner alla träffar och vänta på att bli en "riktigt" förening smile !! Om folk vill det så okej wink haha

398 Inlägg
24 april 2008
Haha Jag fattar inte att folk är så snåla att man inte har råd att lägga en 20-lapp för att GBrt fixar en träff...

Ps Jag är inte medlem i GBrt och har inte varit på någon av träffarna. Ds.

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson

398 Inlägg
24 april 2008
Geiros skrev:
Alla andra träffar jag har vart på hittills har vart utan kostnad. och även utställningar

Nästa alla träffar jag har varit på har kostat pengar... Vilka träffar är det som är gratis?

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson

Berg
424 Inlägg
24 april 2008
Ne, vi uppskattar de, tro fan inget annat! Men om ni inte vill göra de idiellt, så är de inga som tvingar er..^^
Jag betalar först inte 150 kr i bränsle enkel resa.. för att sen betala 20 kr för att parkera.. då låter jag hellre bilen stå hemma i ren protest^^
Jag slängde ej ens ett tuggummi på parkeringen nu i lördags.. så att jag tänker lägga 20 kr för att massa fulla idioter slänger ölburkar osv, tänker jag ej betala^^ Mcdonalds sponsrar säkert med några sopsäckar om det skulle va så, dom går ju ändå ett antal tusen plus på att vi är precis utanför och går in och käkar^^
Är de inte bara lättare att säga till den personen som nu skkulle slänga nått på marken, att plocka upp efter dig för fan, annars kan du åka hem!!

1 587 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Formula skrev:
Haha Jag fattar inte att folk är så snåla att man inte har råd att lägga en 20-lapp för att GBrt fixar en träff...

Ps Jag är inte medlem i GBrt och har inte varit på någon av träffarna. Ds.

Nej de fattar inte jag heller... Ja själv personligen hade kunnat betala 100kr för att ha en lovad parkeringsplats för kvällen liksom.. O vara på en så här stor träff... Ja säger bara att ingen har lyckats som vi har gjort på så kort tid... De finns kanske nån förening/klubb som dragit mer folk.. Men ingen av dom har blivit så stora som vi på så kort tid asså.. Ja va chockad i lördags över hur mkt folk det var i Borås. !!

Men folk är ju inte tacksamma.. Inte en enda människa kom fram till mig o sa " Tack för att ni fixar detta "... Ja kräver inte det men lite uppskattning hade jag själv visat iaf smile.. !

1 587 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
MGmannen skrev:
Ne, vi uppskattar de, tro fan inget annat! Men om ni inte vill göra de idiellt, så är de inga som tvingar er..^^
Jag betalar först inte 150 kr i bränsle enkel resa.. för att sen betala 20 kr för att parkera.. då låter jag hellre bilen stå hemma i ren protest^^
Jag slängde ej ens ett tuggummi på parkeringen nu i lördags.. så att jag tänker lägga 20 kr för att massa fulla idioter slänger ölburkar osv, tänker jag ej betala^^ Mcdonalds sponsrar säkert med några sopsäckar om det skulle va så, dom går ju ändå ett antal tusen plus på att vi är precis utanför och går in och käkar^^
Är de inte bara lättare att säga till den personen som nu skkulle slänga nått på marken, att plocka upp efter dig för fan, annars kan du åka hem!!

Vi va cirka 7 personer som höll i träffen.. VI kan inte se vad alla gör.. Tro mig det är ganska svårt faktiskt.. Jag va inte beredd på att så mycket folk skulle dricka på vår träff.. Rätt synd att man tar med sig alkohol till bil träffar.. sad

Berg
424 Inlägg
24 april 2008
Ha de som policy då.. Att det är alkoholfritt!! Ser man nån med alkohol, avvisas dom från erat arrangemang!!

1 587 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
MGmannen skrev:
Ha de som policy då.. Att det är alkoholfritt!! Ser man nån med alkohol, avvisas dom från erat arrangemang!!

Japp.. Så kommer de troligtvis att bli också.. Vi ska ta upp detta på vårt möte smile !! Min tanke är att förbjuda alkohol på våra träffar helt o hållet smile !!

Os Difuntos
1 822 Inlägg
24 april 2008
Severin skrev:
Jaha... Så ni menar att vi ska betala för allt som sker av egen räkning.. O sen ska alla komma o skita ner som mkt som möjligt.. Supa skallen av sig, slänga sönder flaskor osv.. Sen ska vi städa.. Visst vi städade alla parkeringarna... Inga problem.. Men var det en ENDA jävel som sa TACK GBRT VI HADE SKOJJ !! Var det en enda människa som tackade oss :S? Asså vi slösar rätt mkt av våran fritid för att få dessa träffar att funka tro mig.. Det är inte så lätt bara samlas kl 20:00 herrå !! De krävs rätt mkt planering och diskussioner hur man ska hantera alla möjliga situationer wink ! Så en 20kr som frivilliga pengar borde väl inte vara mkt.. Men om folk ska klaga så gör de.. Vi lägger av med "kravet" på 20 kr.. De e ju liksom för mkt o ge 20 kr för att vara på en stor träff o ha skojj smile .. Ja känner verkligen hur folk är tacksamma för allt vi gjort smile !! Men men..

En anna fråga nu... FÖrening eller inte.. Jo vi är en förening.. Inte reggad än men blir de snart.. Varför inte få ordning o reeda på allt, o ha allt riktigt fungerande innan vi ens är reggade ?? Är det dumt eller ? Liksom vi är inte en förening än på riktigt.. Då kan vi la lägga ner alla träffar och vänta på att bli en "riktigt" förening smile !! Om folk vill det så okej wink haha

Det handlar inte i grund å botten om ni e en riktig förening eller inte, utan grejen att ni tar betalt för en återkommande träff varje vecka. Onsdags träffen i GBG har funkat i över 40 år nu utan att nån någonsin tagit det minsta betalt för att komma till träffen och umgås och ha trevligt.
Att ni inom GBrt har startat en "egen" träff i eran egna regi och med era regler och liknande stöjer jag fullt ut, Vi måste kunna komma överens som vuxna människor vare sig man tillhör GBrt eller inte om vi tillsammans skall kunna tvätta bort den dåliga stämpeln som motorintresserade har fått ute i landet.
Personligen tycker bara det e synd att ni gräver eran egna grav och fortsatt utveckling av GBrt genom att under erat första levnads år komma med ett krav på intäkter i "föreningens" namn, Då jag kan garantera er att folk till slut sviker er på era träffar. Man har sett det hända förut och kommer garanterat upprepa sig i framtiden också.

Mvh Martin

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

Sök