6121
Sök

vad inebär detta ????

badboy for life
356 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
var inne på real car och beställde fjädrar till min v40 t4 fas2 årsmod 03 men  sänkte 30/20mm och reflekterade inte mer på det men sen när jag såg 30/20 så blev jag litte konfundersam kommer det inte se litte konstigt ut när den sänker mer bak än fram???
Anledningen att jag ställer den här frågan är att detta är den första bilen jag tänker styla så man är helt grön på området!!!!
PS:Har dessutom köpt helt nya 18tums fälgar och är litte orolig över att dom kommer att ta i någonstans med prfil 205/35-18
All hjälp på dessa två områden skulle uppskatas:Dbig_smilebig_smile

leva bör man ändå dör man

5 089 Inlägg
8 mars 2008
Du måste ha platts att kunna svänga utan att däckena tar i fram.därför alla bilar är lite högre fram än bak. speciellt volvo. och den storlleken på däcken ska inte vara några problem.

\Lindgren

badboy for life
356 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
tack ska du ha men kommer det inte vara en synlig nivå skillnad på fram och bak eller är det bara jag som är nojig:lol:
FLindgren skrev:
Du måste ha platts att kunna svänga utan att däckena tar i fram.därför alla bilar är lite högre fram än bak. speciellt volvo. och den storlleken på däcken ska inte vara några problem.

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
8 mars 2008
zorro skrev:
var inne på real car och beställde fjädrar till min v40 t4 fas2 årsmod 03 men  sänkte 30/20mm och reflekterade inte mer på det men sen när jag såg 30/20 så blev jag litte konfundersam kommer det inte se litte konstigt ut när den sänker mer bak än fram???
Anledningen att jag ställer den här frågan är att detta är den första bilen jag tänker styla så man är helt grön på området!!!!
PS:Har dessutom köpt helt nya 18tums fälgar och är litte orolig över att dom kommer att ta i någonstans med prfil 205/35-18

30/20 menar att den sänker mer fram än bak

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

badboy for life
356 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
den saken förstod jag big_smile
Trozzo skrev:
zorro skrev:

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
8 mars 2008
zorro skrev:
Trozzo skrev:
zorro skrev:

Oki, tänkte bara eftersom du skrev "så blev jag litte konfundersam kommer det inte se litte konstigt ut när den sänker mer bak än fram???"

Sänkningen ger en mer kilform på bilen, och du kommer inte se det på 10mm

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

badboy for life
356 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
okej så bilen kommer inte att se jämn ut eller kommer det att vara mer lutning på ena hållet big_smile
Trozzo skrev:
zorro skrev:
Trozzo skrev:

Oki, tänkte bara eftersom du skrev "så blev jag litte konfundersam kommer det inte se litte konstigt ut när den sänker mer bak än fram???"

Sänkningen ger en mer kilform på bilen, och du kommer inte se det på 10mm

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
9 mars 2008
som sagt sänker lite mer fram, för att ge en liten "stukning" av bilen, men som sagt syns det knappt med 10mm

http://www.garaget.org/gallery/archive/4671/17761/large/4671-91824.jpg denna har en stukning på 1 varv (ca 10-15mm) men det syns som sagt inte...

badboy for life
356 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
okej nu förstår jag litte bättre är inte så hemma idetta än men arbetar på det tack för hjälpen:D
Xoff skrev:
som sagt sänker lite mer fram, för att ge en liten "stukning" av bilen, men som sagt syns det knappt med 10mm

http://www.garaget.org/gallery/archive/ … -91824.jpg denna har en stukning på 1 varv (ca 10-15mm) men det syns som sagt inte...

Sök