ReApEr__88 skrev:
MilleN skrev:
Grattis till köp av en grym lur, jag har en "gammal" N95 själv.
Kan rekommendera forumet
www.n95an.se , där kan man läsa om alla nyttiga spel och program, hur man lägger in dom och hur man uppdaterar Firmware osv osv, sjukt bra information och mycket guider

Tackar...

Undrar fortfarande vad dirmware är...

Firmware är helt enkelt vilken version av Operativsystemet du har. Uppdaterar du får du lite nya funktioner och vissa program fungerar bättre och snabbare.
Något som Nokia inte nämnt heller är även att det finns en inbyggd Accelerometer i mobilen

Man kan t.ex. ladda hem ett program som gör att när du skakar på mobilen så låser den sig/låser upp osv, och man kan även använda mobilen som vattenpass eller stegräknare om man vill det. Man kan även balansera en boll på skärmen eller låtsas att man dricker en öl med mobilen hehe.
Rekommenderar att fixa fri surf om du har möjlighet till det. Jag har Tele2 och där kan man surfa 1gb för bara 39kr i månaden

Egentligen kostar det 15kr/mb och bara Aftonbladets startsida tar runt 2mb så du kan ju räkna på vad det kostar hehe.. Sedan finns det grymma program till mobilen som man kan söka på Youtube med, riktigt kul att ha ett tidsfördriv på jobbet.
Checka dessutom
www.n-gage.com så kan du läsa om vad som snart kommer, grymma spel med online-lägen

Jag låg länge fyra i världen i antal vunna matcher i spelet System Rush när förhandstitten av N-Gage kom ut för ett par veckor sedan hehe!
Gillar du gamla Nintendo-spel finns även Emulatorer för t.ex. Nintendo 8-bit, Gameboy Advance och Super Nintendo, riktigt kul

Info om allt jag nämner finns på
www.n95an.se 
Nokia är the shit!
Enda nackdelen jag hittat förutom batteritiden är att sladden till hörlurarna är lite kort

Och hörsnäckorna är kassa också, men jag använde snäckorna från Walkman-lurar från min gamla W850i (pinsamt), men det är tamejfan det
enda som Sony Ericsson har som spöar Nokia, lurarna