2208
Sök

n95 vs k850

9 108 Inlägg
10 mars 2008
ReApEr__88 skrev:
MilleN skrev:
Grattis till köp av en grym lur, jag har en "gammal" N95 själv.

Kan rekommendera forumet www.n95an.se , där kan man läsa om alla nyttiga spel och program, hur man lägger in dom och hur man uppdaterar Firmware osv osv, sjukt bra information och mycket guider smile

Tackar...lol Undrar fortfarande vad dirmware är...tongue

Firmware är helt enkelt vilken version av Operativsystemet du har. Uppdaterar du får du lite nya funktioner och vissa program fungerar bättre och snabbare.

Något som Nokia inte nämnt heller är även att det finns en inbyggd Accelerometer i mobilen smile Man kan t.ex. ladda hem ett program som gör att när du skakar på mobilen så låser den sig/låser upp osv, och man kan även använda mobilen som vattenpass eller stegräknare om man vill det. Man kan även balansera en boll på skärmen eller låtsas att man dricker en öl med mobilen hehe.

Rekommenderar att fixa fri surf om du har möjlighet till det. Jag har Tele2 och där kan man surfa 1gb för bara 39kr i månaden smile Egentligen kostar det 15kr/mb och bara Aftonbladets startsida tar runt 2mb så du kan ju räkna på vad det kostar hehe.. Sedan finns det grymma program till mobilen som man kan söka på Youtube med, riktigt kul att ha ett tidsfördriv på jobbet.

Checka dessutom www.n-gage.com så kan du läsa om vad som snart kommer, grymma spel med online-lägen smile Jag låg länge fyra i världen i antal vunna matcher i spelet System Rush när förhandstitten av N-Gage kom ut för ett par veckor sedan hehe!

Gillar du gamla Nintendo-spel finns även Emulatorer för t.ex. Nintendo 8-bit, Gameboy Advance och Super Nintendo, riktigt kul tongue

Info om allt jag nämner finns på www.n95an.se tongue

Nokia är the shit!
Enda nackdelen jag hittat förutom batteritiden är att sladden till hörlurarna är lite kort wink Och hörsnäckorna är kassa också, men jag använde snäckorna från Walkman-lurar från min gamla W850i (pinsamt), men det är tamejfan det enda som Sony Ericsson har som spöar Nokia, lurarna big_smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
10 mars 2008
Lite skillnader mellan N95 "Classic"/gamla (silver/sand och silver/plommon-färgade) och N95 8GB (den svarta):

"Classic" har en lampa till kameran medans 8GB har en riktig blixt.

Gamla N95 har linsskydd men det har inte 8GB.

8GB har större skärm och därför mindre/mer kompakta knappar på "sliden" än gamla N95.

8GB har ett förbättrat batteri med längre batteritid än gamla N95, gamla N95 har BL-5F och N95 8GB har BL-6F om jag inte kommer ihåg helt fel (vilket faktiskt är fullt möjligt tongue). Och nej, batteriet till N95 8GB passar inte i gamla N95 *utan att modifiera telefonen lite* men är man villig att karva lite i sin gamla N95:a så kan man få i det nya batteriet smile

Och sen är det ju som sagt 8GB inbyggt minne i N95 8GB medans det är minneskort som gäller i gamla N95 och då får man in max 2GB vad jag kan bekräfta, dock har flertalet personer hävdat att 4GB-minneskort också funkar i telefonen men det är som sagt inget jag kan bekräfta.

Och när vi ändå snackar om Nokia N95 så kan jag ju passa på att varna er för piratkopior som säljs på tradera.com av säljaren baylac:

http://www.tradera.com/category/auction … ltertype=3

Redan när jag såg hans första auktion anmälde jag honom till tradera med en lång och utförlig förklaring till varför jag visste att det var en bluff men dom gjorde inte ett skit åt det och sen anmälde jag alla hans andra auktioner med men inte heller då gjorde tradera något åt det.

Fast nu verkar det faktiskt som om tradera har fått tummarna ur arslet, redan en månad efter att jag anmälde honom första gången, dom är verkligen snabba på tradera roll

Kort och gott har den här killen blåst folk på rejäla summor pengar (efter att jag anmält honom så tradera *kunde* ha stoppat honom) så akta er när ni handlar grejor på nätet.
Senast redigerat av TBOC_Razor (10 mars 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

7 120 Inlägg
10 mars 2008
TBOC_Razor skrev:
Lite skillnader mellan N95 "Classic"/gamla (silver/sand och silver/plommon-färgade) och N95 8GB (den svarta):

Och sen är det ju som sagt 8GB inbyggt minne i N95 8GB medans det är minneskort som gäller i gamla N95 och då får man in max 2GB vad jag kan bekräfta, dock har flertalet personer hävdat att 4GB-minneskort också funkar i telefonen men det är som sagt inget jag kan bekräfta.

Jag har 4GB i min, och det funkar perfekt. Fick det till och med av Nokia, bara för jag svarade på lite frågor om telefonen.( Ingen tävling ) smile

Kan köpa 6GB till den, men känns lite onödigt då 4GB räcker långt.

6 170 Inlägg
10 mars 2008
Aerodynamik skrev:
TBOC_Razor skrev:

Jag har 4GB i min, och det funkar perfekt. Fick det till och med av Nokia, bara för jag svarade på lite frågor om telefonen.( Ingen tävling ) smile

K, så du kör SDHC då eller ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

7 120 Inlägg
10 mars 2008
Yesbox smile

6 170 Inlägg
10 mars 2008
Aerodynamik skrev:
Yesbox smile

Funderade på att chansa på att 4gb skulle funka i telefonen när jag köpte den men jag fegade och tog ett 2gb ultra II istället.

Fast sen använder jag inte ens det utrymmet jag har nu så 4gb hade nog varit overkill för min del men då vet vi iaf att N95 klarar av minst 4gb minne smile

9 108 Inlägg
12 mars 2008
Aerodynamik skrev:

Fick också mitt 4gb gratis av Nokia för att svara på frågorna smile Där snackar vi service.

Tydligen ska 8gb funka fint också (även 12gb när det kommer) så länge man uppgraderar till senaste Firmware.

Smålänning
7 887 Inlägg
12 mars 2008
Är jag ensam här om att inte byta telefon förrän den gamla är sliten eller gått sönder? tongue

Har haft min i 4 år nu och ska nog byta snart, för kvalitén på de nya batterierna verkar itne vara så bra...
När dne va ny höll den i 1,5 vecka typ, och nu får man ladda en gång i veckan sad

Att det inte ska hålla mer än 4 år hmm

wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

9 108 Inlägg
14 mars 2008
twin_cam skrev:
Är jag ensam här om att inte byta telefon förrän den gamla är sliten eller gått sönder? tongue

Har haft min i 4 år nu och ska nog byta snart, för kvalitén på de nya batterierna verkar itne vara så bra...
När dne va ny höll den i 1,5 vecka typ, och nu får man ladda en gång i veckan sad

Att det inte ska hålla mer än 4 år hmm

wink

Brukar ha mina tills jag tröttnar. Och efter två Sony Ericsson i rad (k750i och w850i) insåg jag att det var exakt samma jäkla mobiler med lite uppdaterad musikspelare (och i k850i's fall förbättrad kamera) så tröttnar man ju riktigt rejält. Min N95 kommer jag nog däremot ha kvar tills den inte går att använda längre smile

Live the dream
358 Inlägg
14 mars 2008
95:an!!
Vet inte vad jag skall tillägga wink
Enda felet är att man måste boota om den i bland...

I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82 Vin#10429"
Min bil underhålls här!!

Supraman
2 300 Inlägg
14 mars 2008
K850i defenitivt.

Köpte en n95 innan men blev väldigt besviken, har aldrig varit med om en telefon som krånglade på det viset.
Och nej det var inget måndagssex, till slut fick jag bytt till en ny n95 och samma fel blev det där så bytte den mot en k850i.
Felet var att högtalaren gick sönder hela tiden så man hörde inte vad folk sa,plus att dom jag ringde till sa att det sparkade hela tiden när jag pratade med dom, det försvann så fort jag fick k850i.

Vat t,o,m så att handlaren sa att dom har inte vart med maken till telefon att krångla, och det var inte bara min utan var massor som dom fick in hela tiden bara för att det blev något fel på dom.

Kommer hålla mig till ericsson länge till.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

956 Inlägg
14 mars 2008
N95 är ju så jäkla stor...Kan fan inte begripa hur man kan tillverka en sån stor telefon.
Syrrans kille har n95 och den har vart in på lagning två gånger de senaste 2 månaderna.
Men och andra sidan är inte k850i nå bra den heller..HAr en sån jag.Men den är oxå på lagning..Så skräp båda 2.
HAr för tillfälle en nokia 3210 som hållt i 8år nu..Fan det är kvalité det

eldus veldus

19 Inlägg
14 mars 2008
n82 är bästa kameramobilen ute..

Yrkesförare
1 267 Inlägg
17 mars 2008
Har K850 mkt nöjd med den..Hade N95 på jobbet innan men den bara krånglade så de fick bli en K850 istället

GBrt (Göteborg Borås Race Team)

Sök