Så otroligt skön känsla när den hoppar igång, tänker "hur i helvete gick det där till"
Den här motorn köptes alltså i delar (skruvar i en plastpåse) 2007-12-20 och sen har jag köpt till delar och monterat dubbelturbo och lött insprutningssystem.
själva triken startades 2015 med en annan motor som jag köpt eftersom jag ville ha en motor som jag visste var rätt ihopskruvad (köptes med förgasare).
Jag är riktigt nöjd med resultatet, just att allting fungerade och att jag hade tänkt/konstruerat rätt. Begränsande faktor var spridare och bränslepump som jag kände till från beräkningar, toppnotering på mappningen blev 250hp på hjulen ca300 i motorn) vid 0,4 bars laddtryck.
Med större spridare kan jag troligtvis plocka 100 hästar till på samma laddtryck vilket känns grymt.
Vilket jävla fränt bygge! Vad säger sfro om effekt kontra vikt tro?
Tack:) Eftersom det är 3 hjul så finns inget effektkrav. Jäkligt gött. så fort det är 4 hjul gäller 20kw per 100kg har jag för mig.
Tanken är att boka in en besiktning här så snart som möjligt nu när det mesta lirar, misstänker att det blir endel ändringar o ombyggnationer sen efter den vad gäller köregenskaper osv...
Idag 14 december tog jag biltransporten och drog ner hojjen till hässleholm för en registreringsbesiktning. galet nervös och riktigt kasst väder, snöblask hela vägen ner. varje lastbil som körde om dränkte trike(öppna luftfilter och el) och dragbil med slask.
Halvvägs ner från jkp så lägger ljuset av på släpet så får åka och småbromsa resterande delen ner till hässleholm.
Skulle jag få nåt elfel på hojjen så var det ju idag men icke, den startade direkt....
Jag var helt inställd på att det skulle bli någon ombesiktning men hojjen gick igenom smärtfritt och nu väntar jag bara på papper. Exakt 10år tog det att få hojjen klar men den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge....
är inte hajj på turbo aggregat men dessa är kopior av t03/t04 det var ett billigt kitt men de ser ordentliga ut iaf.. det enda felet är att vänstra grenröret e lite snesvetsat funderar på o fixa det..
original ligger den nog på 180hk o så ett satans vrid.. sitter i van på över 2 ton.. jag kanske hamnar på mellan 5-600kg
Sitter o slappar o pratar lite me min motor-byggare som håller på o sätter ihop en vass 440 till min Coronet 69,sen hittar man de här bygget,tyckte de skulle bli kul o åka fort i sommar,men nu när ja kommer o sitta i bilen o tänka på din trike då kommer väl bilen kännas som en sond matad Daf me brigg-stratton motor.. du e ELAK......hehehehe
är inte hajj på turbo aggregat men dessa är kopior av t03/t04 det var ett billigt kitt men de ser ordentliga ut iaf.. det enda felet är att vänstra grenröret e lite snesvetsat funderar på o fixa det..
original ligger den nog på 180hk o så ett satans vrid.. sitter i van på över 2 ton.. jag kanske hamnar på mellan 5-600kg
Sitter o slappar o pratar lite me min motor-byggare som håller på o sätter ihop en vass 440 till min Coronet 69,sen hittar man de här bygget,tyckte de skulle bli kul o åka fort i sommar,men nu när ja kommer o sitta i bilen o tänka på din trike då kommer väl bilen kännas som en sond matad Daf me brigg-stratton motor.. du e ELAK......hehehehe
Hahahaha bästa inlägget, garvar ihjäl mig. Och när jag sitter på hojjen och det ösregnar så kommer jag tänka på dig när du sitter där o myser med frugan bredvid i värmen:D