4782
Sök

Deamon Supran

645 Inlägg
27 december 2005
TS_quattro skrev:
vänsterstyrd supra... trodde jag inte fanns, ombyggd? snygg var den iaf...

Finns massor... wink

Det var väl inte Kevin som byggde den? Eller?

272 Inlägg
27 december 2005
TS_quattro skrev:

Nu får du lugna dig lite wink Det är bara Skyline byggarna som har fått nåt fel och bara placerat ratten på fel sida.

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris

272 Inlägg
27 december 2005
whitemonkey skrev:
men scoop på en supra? är det verkligen fint? dock är det väldig litet och klent men ändå.. gillar allt utom skalet på den supran.

Det där lilla huvscoopet du ser är standard på euro-spec modellerna.

Projekt 900hk 2JZ-GTE

272 Inlägg
27 december 2005
Lucifer84 skrev:
de va ju inte snyggt med alla mätarna där på instrumentpanelen dock....

Vart skulle du göra av 6st egt mätare? Ibland får man ta funktion istället för att det blir snyggt.

Projekt 900hk 2JZ-GTE

10 287 Inlägg
27 december 2005
Jag har byggt flerkanaliga EGT mätare till racebilar med lysdiodsstaplar. Kompakt och lättplacerat.
(tex 20 dioder per cylle, tio gröna mellan 750 - 900 grader och tio röda mellan 900-1000 grader).

Men då är det rena beställningsbyggen.

/Göran

BoostLogic skrev:
Lucifer84 skrev:

Vart skulle du göra av 6st egt mätare? Ibland får man ta funktion istället för att det blir snyggt.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

266 Inlägg
27 december 2005
håller med em performance bygg själv......
visst det kittet ´jiray (kevin) har är inte helt vanligt men jag menar i allmänhet om ni ser tio supror så har nio av dem det som jag skrev innan plus uppsågade hål i huven men visst det är ett fint bygge absolut och svar till milleN  ja jag är sjuk.......

OLAGBG
596 Inlägg
27 december 2005
kevin och jiray är polare, dom bytte bilar med varandra......
tycker bara att kevin har förädlat supran sedan han fick den i sin ägo. så jag tycker verkligen han kan ta åt sig äran åt det bygget... han har jun lyckats få ut den om inte annat d va ju mer än vad jiray gjorde..

OLAGBG
VOLVO

202 Inlägg
27 december 2005
Tycker bilen är grym, inget snack om saken.

Sen om att bygga själv.. visst är det väl de flestas önskan om att faktiskt göra det mesta själv. Men om man inte har kunskapen eller tiden till att göra det själv, vilket faktiskt många inte har. Så ser jag inget fel i att tex köpa ett färdigt kit.

Jag tycker fortfarande Supra är en brutal bil i de flesta aspekter sen kan ju folk tycka att dom ser likadana ut som alla andra japanare.
Jag skulle då inte tacka nej till en supra med tex ett Do-Luck kit på.
Supran är ingen dussinbil och tycker ej man ska klassa den som en "vanlig" japanare.

272 Inlägg
27 december 2005
Sharky skrev:
Jag har byggt flerkanaliga EGT mätare till racebilar med lysdiodsstaplar. Kompakt och lättplacerat.
(tex 20 dioder per cylle, tio gröna mellan 750 - 900 grader och tio röda mellan 900-1000 grader).

Men då är det rena beställningsbyggen.

/Göran

BoostLogic skrev:
Lucifer84 skrev:

Mjo men han ville väl köra på Apexi mätare istället för dioder smile

Projekt 900hk 2JZ-GTE

272 Inlägg
27 december 2005
nicke_b2 skrev:
håller med em performance bygg själv......
visst det kittet ´jiray (kevin) har är inte helt vanligt men jag menar i allmänhet om ni ser tio supror så har nio av dem det som jag skrev innan plus uppsågade hål i huven men visst det är ett fint bygge absolut och svar till milleN  ja jag är sjuk.......

Jag ser skillnad på 10 av 10 som har samma kjolpaket då dom gör något eget med dom oftast.. Sen är det inte många som har sågat hål i huven!

Projekt 900hk 2JZ-GTE

198 Inlägg
27 december 2005
BAD_ROBOT skrev:
TS_quattro skrev:

Finns massor... wink

Det var väl inte Kevin som byggde den? Eller?

DE VERKLIGEN INTE KEVIN SOM HAR BYGGT BILEN...UTAN EN FIRMA I NORGE SOM HAR BYGGT DEN NÄR JYRAJ I NORRKÖPING ÄGDE DEN...

PERFORMANCE by E.M
utför alla typer utav plåtjobb,lackeringsjobb+plastreparationer
NU ÄVEN ALLA TYPER UTAV ROSTSKYDSBEHANDLIGAR
SWEDEN

198 Inlägg
27 december 2005
jag vet att jyraj har ritat det mesta på supran t.ex bredningen tillhör inte kittet de har jyraj ritat o sagt åt gubbarna i norge hur det ska vara byggt...backspeglarna e dom enda i världen som sitter på den supran dom kommer direkt från TRD...TOYTA RACING DEVELEPMENT Jyraj tjata till sig speglarna...så den supran e unik...lacken e oxå unik en firma i linköping lacka den där dom beställde speciall lack o sen blanda till lite själva o gjorde om den...O sen att kevin har fixat till motorn ännu mera e ju bara bra för de e sant den funka inte utmärkt när jyraj hade den...

PERFORMANCE by E.M
                            utför alla plåtjobb,plastjobb+lackering

PERFORMANCE by E.M
utför alla typer utav plåtjobb,lackeringsjobb+plastreparationer
NU ÄVEN ALLA TYPER UTAV ROSTSKYDSBEHANDLIGAR
SWEDEN

9 108 Inlägg
27 december 2005
egentligen, varför bry sig så mycket om vem som byggt den? Det är fortfarande en av världens grymmaste supror smile Och DEN ÄR UNIK SOM FAAAN och den som säger något annat vet inte vad han pratar om *host*

Kevin har inte heller tagit åt sig någon ära för bygget vad jag har märkt, eller vart har ni fått det ifrån?

272 Inlägg
28 december 2005
PERFORMANCE by EM skrev:
jag vet att jyraj har ritat det mesta på supran t.ex bredningen tillhör inte kittet de har jyraj ritat o sagt åt gubbarna i norge hur det ska vara byggt...backspeglarna e dom enda i världen som sitter på den supran dom kommer direkt från TRD...TOYTA RACING DEVELEPMENT Jyraj tjata till sig speglarna...så den supran e unik...lacken e oxå unik en firma i linköping lacka den där dom beställde speciall lack o sen blanda till lite själva o gjorde om den...O sen att kevin har fixat till motorn ännu mera e ju bara bra för de e sant den funka inte utmärkt när jyraj hade den...

PERFORMANCE by E.M
                            utför alla plåtjobb,plastjobb+lackering

Om nu backspeglarna är dom enda i världen, hur kan det då komma sig att SMR tar hem sånna?

Projekt 900hk 2JZ-GTE

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
28 december 2005
Jag tycker det är
1: fel att ta åt sig äran för nått man inte gjort
2: respektera att kanske inte alla människor har tiiiiiiid att bygga bil även om dom jätte gärna vill ha en fet bil vad är då felet med att köpa en därdig stylad? om jag hade fett med cash o lite tid skulle ja inte lägga mig i ett garage o börja plasta kan ja lova

Bmw osv..

King Of The Road
154 Inlägg
28 december 2005
JAG TYCKER ATT TOYOTA SUPRA SER UT SOM EN SÄL stylad eller inte.skyline är ju mycke stilrenare.

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!

19 Inlägg
28 december 2005
när den var med i bilsport så stog det att dom backspeglarna lär ni aldrig se på nån annan supra för dom hade jyraj fått tag på från TRD men jag vet inte ifall SMR tar det kanske dom gör nu men när den var med i bilport så var han den ända som hade dom!!

272 Inlägg
28 december 2005
jonte racing skrev:
när den var med i bilsport så stog det att dom backspeglarna lär ni aldrig se på nån annan supra för dom hade jyraj fått tag på från TRD men jag vet inte ifall SMR tar det kanske dom gör nu men när den var med i bilport så var han den ända som hade dom!!

Det läste jag också i Bilsport.. Men det togs upp i en tråd jag läste och Rickard sa då att dom tar hem dom wink

Projekt 900hk 2JZ-GTE

9 108 Inlägg
28 december 2005
är antagligen kopior som smr tar hem kan jag tänka mig..

272 Inlägg
28 december 2005
MilleN skrev:
är antagligen kopior som smr tar hem kan jag tänka mig..

Det vet jag inget om. Men annars gör Bomex likadana backspeglar..

Projekt 900hk 2JZ-GTE

Sök