bygger du i spån skiva? det är snyggt när man anpasar baslådan efter bilens former summen up för det;P
//mackan
Efter att förra året tillbringat en helg med experter på resonanser och diverse mätverktyg så bygger jag numera nästan bara i spån. Förutom ibland bafflar och andra saker där man behöver ha kant-detaljer som MDF klarar. Bygger också en hel del i ODF och Plyfa. Utrustningen vi använde körs vanligen i betongbranschen för att upptäckta tråkigheter, vad jag kom fram till var att MDF har närapå ingen inverkan på resonsansen i en välbyggd låda upp till 100L, däremot kan det låta lite olika. Just MDF sjunget gillar inte jag, så jag kör med 22mm spån och polyester istället.
Fast det är ju bara min personliga smak, när vi bygger åt andra så blir det såklart i önskat material
//Erik Mitt Projekt! If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura Sponsorer sökes!
Vad gäller beklädnaden, matta ser väl okej ut, men jag tror nog jag river av den och kör med svart vinyl istället. Må vara en brytning mot resten men ser nog mindre "epa-traktor" ut...
Orginalgallren för bakdörrarna tog i om man hade midbasarna monterade bakom, så jag fick göra en egen lösning. Passade på att förstärka dom samtidigt med lite glasfiber. Nu klätt med svart vinyl. Ska bara trimmas lite mer runt kanterna sen är de montering imorrn.
Klantarsel som jag är så glömde jag ta bilder under produktionen, men de kommer mera
Detta ser ju riktigt bra ut När jag sett ditt så funderar ja på om jag inte ska bygga liknande dörrsidor i min 9000 en 4 tums och en 8 tums Men måste man mäta på volym om man ska få det att fungera hyfsat (total nybörjare) MVH