PROJEKT - Skoda Octavia RS 2002 - / BILDER! 23/4

_KriZze
17 mars 2008 · 284 Inlägg

Tjena igen smile

Då var det dags att börja snygga till min nya ögonsten.

Bilen

Skoda Octavia RS
Årsmodell: 2002
Färg: Svart
HK: 180 (Orginal)
Motor: 1,8T 20 ventilers.


Jag har nu haft bilen några månader och använder den som bruks bil, så det kommer inte bli några överdrivna förändringar förän tidigast till nästa vinter efter som den ska kunna rulla dagligen.
Lite smått och gott ska allt hända så att den blir lite snyggare och lite unik inför sommaren.

                                      -------------------------------------------------------

[ ] Ska göras
[/] Påbörjat - Beställt
[X] Klart


Motor
[X] Chippad - Ace Competion
[X] Luftfilter - Green Cotton Filter
[X] Simens Avgassystem
Har inga större planer där under för tillfället

Exteriör
[ ] Seat Cupra Front Läpp
[/] Ögonlock
[ ] Kåpor För Att Dölja Skoda Märkena
[X] Rensa Från Modell Emblem Bak
[ ] Svarta Lexus Bakljus
[/] Reflexer Bakkjol
[ ] Diod-dimljus
[/] Corner splitters
[/] Svarta Glas Sidoblinkers
[ ] Frontstreamer
[X] Tona rutorna (5 Rutorna Bak)
( [ ] Eventuellt Sänkning )

                                           ---------------------------------------------------

Bilen har varit inlämnad hos ACE och blivit chippad samt fått sig ett nytt avgassystem.
Allt inpassad fö bilens prestanda det är vad jag har i tanke för motor tycker det räcker en bit änsålänge.
Bilen hade 180hk från början och har nu 220hk.
Kändes att det blev en del skillnad faktiskt smile.

Jag har plockat bort Oactavia och RS märket från bakluckan och ersatt med en dekal från ACE.

Bilen

http://212.63.204.54/gallery/archive/21829/283649_3fv3v0.jpg



http://212.63.204.54/gallery/archive/21829/283651_uhbapp.jpg

Rensad från emblem smile


http://212.63.204.54/gallery/archive/21829/283656_pe42yk.jpg

Nästa pill blir luftfiltret som är inköpt .

Hoppas de ser lockande ut

Peace

Senast redigerat av _KriZze (23 april 2008)

RS Power is the shit
blackcrack
17 mars 2008 · 19 Inlägg

ser fint ut, lycka till smile

_KriZze
18 mars 2008 · 284 Inlägg

blackcrack skrev:
ser fint ut, lycka till smile

Tack så mycket smile

Det kommer nog gå vägen wink

RS Power is the shit
_KriZze
18 mars 2008 · 284 Inlägg

Då har jag plockat upp luftfiltret visst är de fint smile. Tänkte se om det hinns med att sätta på det senare idag oxå. Hade tänkt knäppa lite nya fina bilder med, men som ni vet så har det snöat så bilen är inte speciellt ren för tillfället så det får väntas lite med bilderna.

Hade planer att åka på sommar sulor från denna veckan men det ändrade vädret också på hmm.

Här är en bild på mitt kära filter





http://212.63.204.54/gallery/archive/21829/284239_2ppu4s.jpg

Senast redigerat av _KriZze (18 mars 2008)

RS Power is the shit
TTTTT
18 mars 2008 · 945 Inlägg

blir bra det där big_smile

blinka blått om du vill rejsa!
_KriZze
18 mars 2008 · 284 Inlägg

TTTTT skrev:
blir bra det där big_smile

Det hoppas vi på smile
Så de blir lite mer "psyyyyyyysh" wink

RS Power is the shit
_KriZze
19 mars 2008 · 284 Inlägg

Då monterade jag dit luftfiltret igår kväll smile. Blev riktigt bra och låter mysigt.
Kommer lägga in bilderna i eftermiddag då jag har lite ont om tid nu ska pysa (ordagrant) till jobb nu wink.

Ni vill väl se bilderna o uppdateringar ? smile

RS Power is the shit
666_Beast
19 mars 2008 · 1 863 Inlägg

Absolut, mera bilder!

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
_KriZze
19 mars 2008 · 284 Inlägg

666_Beast skrev:
Absolut, mera bilder!

Bra wink
Kommer bilder lite senare.

RS Power is the shit
_KriZze
20 mars 2008 · 284 Inlägg

Så nu kommer bilderna smile

Här hade vi av kåpan och det gammla filtret smile

http://212.63.204.54/gallery/archive/21829/285875_vuoq95.jpg

innan vi fäste det bara för att kolla så det blev bra.

http://212.63.204.54/gallery/archive/21829/285877_dzr7gv.jpg

Och dä sitter det som de ska wink

http://212.63.204.54/gallery/archive/21829/285880_rsm7l1.jpg

smile
Nästa steg ska hitta reflexerna till baken.
Nån som vet vart, tänkt smala som typ klistermärken att sätta längst ner på kjolen ?

Senast redigerat av _KriZze (20 mars 2008)

RS Power is the shit
_KriZze
29 mars 2008 · 284 Inlägg

Jaha då har ni kanske märkt att det har varit lite tyst här i min tråd.
Jag stötte på ett litet problem som jag inte trodde skulle vara så stort som det var, det utvecklade sig till ett litet hinder som sätter lite eller sätter stora spår i ekonomin för tillfället.

Det var så att motorelektronik lampan började lysa på instrument bädan, attans tänkte jag men det är väl inget stort så jag körde in med den till min vanliga meckare. Hämtade bilen senare på dagen, fick svaret att han inte kunde komma in och felsöka på den (slapp iaf betala nått för han kunde inte göra något åt det). Fick köra in med den till Bila istället, där tog de in den och efter en halvitmme och 550 kr fattigare så visade det sig att jag fick samma svar de kommer inte in i styrdonet som tydligen blivit blockerat.

Efter att jag kollat mig för så är det pga att de har löddat ditt chipet i strydonet som gjort att de blivit blockerat. Detta innebär att jag måste byta ut styrdonet och den lila räkningen kommer landa på strax under 9000K, inte så trevligt alls faktiskt. För detta innebär att även mitt chipp ryker sad.

Känner mig lite smått nere och inte speciellt sugen på att beställa nått annat till bilen från detta är fixat.

Skit.

RS Power is the shit
666_Beast
29 mars 2008 · 1 863 Inlägg

Vilken jäkla osis, har du inte garanti på chipjobbet?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Zoltrix
29 mars 2008 · 438 Inlägg

Du får väl gå tillbax till dom dyra Ace Competion gubbarna, dåligt utför jobb sad

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
29 mars 2008 · 4 190 Inlägg

Nä fyfan, hoppas du har någon slags garanti hos dem du fixade chippet hos?
Måste ju gå att fixa å något sätt.. surt äre ibland sad

Kämpa på!
Mvh Kim

_KriZze
29 mars 2008 · 284 Inlägg

Tack för stödden iaf, tyvärr så vart den chippad innan jag köpte bilen så det har gått en liten tid, jag ska luska lite i vad jag kan göra nått måste gå iaf. Annars är det sura pengar som fan sad

RS Power is the shit
_KriZze
4 april 2008 · 284 Inlägg

Okej, det tråkiga var att ACE ville inte alls hjälpa till så dom får inga rekomendationer inte. Det sa bara det har gått mer än ett år och vi kan inte tänka oss att det skulle vara vår programvara som orsak några promlem osv tråkigt som fan tyckte jag.
Jag lämnade in den idag på Bila efter att de fått hem ett nytt styrdon till mig. Fick precis ett samtal från dom, det hade bytat och satt i de nya men det ville inte fungera med andra styrdon så de fick lite problem och måste gå igenom ett i taget tills de hittar prolemet hmm.
Fast det gav lite hopp iaf, kankse är de sån tur att de inte behövs byta styrdonet utan de kanske blir att de va ett annat fel och såfall får jag ju ha kvar mitt kära chipp tongue.

Ska hålla er uppdatarede hoppas ni tycker synd om mig för de gör iaf jag smile

RS Power is the shit
666_Beast
4 april 2008 · 1 863 Inlägg

Får hoppas på det bästa.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Goffen Administratör
4 april 2008 · 2 974 Inlägg

Det vanligaste felet att man inte kommer in i styrdonet är att bilstereon är felkopplad. Jag hoppas verkligen att dom kontrollerat detta. Det felet är givetvis att det sitter en eftermarknadsstereo i bilen och inte original. mvh

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
_KriZze
5 april 2008 · 284 Inlägg

Goffen skrev:
Det vanligaste felet att man inte kommer in i styrdonet är att bilstereon är felkopplad. Jag hoppas verkligen att dom kontrollerat detta. Det felet är givetvis att det sitter en eftermarknadsstereo i bilen och inte original. mvh

hmm hade jag ingen aning om och ja det sitter en ny sterio, men det har funkat under hela tiden annars?
Jag hoppas med att de tittar på de hmm så att de inte blir massa onödigt betalande.

RS Power is the shit
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang