Vandaler och vad vi får (läs ska) göra mot dom

blacken
17 augusti 2008 ·

Phaetoon skrev:

Noiseprojekt skrev:
Mer eller mindre exakt samma sak hände i Motala för ett par år sen..
"gänget" skickade ut 1-2st 8 åringa killar som gick på folk och muckade, muckade man tillbaka kom det helt plötsligt 10-15 stora killar i varierande åldrar

Det är så jävla sjukt. Visserligen så hade jag nog inte backat ur även om det kom 10-15 till. Jag saknar självbevarelsedrift i vissa fall. Visserligen hade jag kanske försökt skälla ut dom och ringa polisen först. Men jag skulle tippa på att dom inte skulle ge sig på någon som mig i vilket fall.

I ett sådant läge så finns det bara tre alternativ
Slita upp en Uzi, Mac 10 eller dylikt och blästra.
Kuta av bara faderuttan och hoppas att man hinner undan.
Bli ett nytt offer i statistiken..

Senast redigerat av blacken (17 augusti 2008)

Felax
17 augusti 2008 · 1 963 Inlägg

blacken skrev:

Phaetoon skrev:

Noiseprojekt skrev:
Mer eller mindre exakt samma sak hände i Motala för ett par år sen..
"gänget" skickade ut 1-2st 8 åringa killar som gick på folk och muckade, muckade man tillbaka kom det helt plötsligt 10-15 stora killar i varierande åldrar

Det är så jävla sjukt. Visserligen så hade jag nog inte backat ur även om det kom 10-15 till. Jag saknar självbevarelsedrift i vissa fall. Visserligen hade jag kanske försökt skälla ut dom och ringa polisen först. Men jag skulle tippa på att dom inte skulle ge sig på någon som mig i vilket fall.

I ett sådant läge så finns det bara tre alternativ
Slita upp en Ouzi, Mac 10 eller dylikt och blästra.
Kuta av bara faderuttan och hoppas att man hinner undan.
Bli ett nytt offer i statistiken..

Eller se rött.. o börja veva

Men are not born - Men are made
Westergren Large Cap
17 augusti 2008 · 1 816 Inlägg

Losgard skrev:

Masterworks skrev:
Man kan ju springa fram och "råka" snubbla med pannan före rakt
på näsan på en av vandalerna! hehehe...

Haha, detta får mig att tänka på: http://www.youtube.com/watch?v=AaOxgrqBNOc big_smilebig_smile

Hahah så jävla kung! big_smile

beta
17 augusti 2008 · 804 Inlägg
Koxen Stolt RHD Fjant
17 augusti 2008 · 130 Inlägg

Jag har en järnsjua brevid sätet i bilen tongue

Vi har faktiskt råkat ut för detta. några killar skruvade av polarens kolfibervinge (dock endast bladet, puckon) och någon skvallrade så det kom till våra öron. var inte mer än att vi åkte dit och drog valsen för en förälder. killen gick grinandes och hämtade bladet, kompisen fick ersättning för alla repor på huven och grabben och polarna fick säkert ett helvette av sina föräldrar.

Aern
17 augusti 2008 · 457 Inlägg

Det slår nog slint i huvudet i stridens hetta. Det blir väl att man gör några rallarsvingar och sedan ringer Polisen, slutar väl att man åker dit för misshandel, i värsta fall mord!

denton
12 september 2008 · 214 Inlägg

BMWKimmo skrev:
Det är förjävligt, såg igår att någon hade spottat på min BMW 740 sad

nån hade spottat en stor äcklig loska på min bil oxå häromdan:( så jävla onödigt.

TLO
13 september 2008 · 1 062 Inlägg

Anmäl till Polis, vägrar de agera.....ta lagen i egna händer.  Gjorde så i somras när en person loskade på min bil från en trottoar.

"You Go, we go!"
KimVsWorld Mästare
13 september 2008 · 2 947 Inlägg

TLO skrev:
Anmäl till Polis, vägrar de agera.....ta lagen i egna händer.  Gjorde så i somras när en person loskade på min bil från en trottoar.

ring snuten, kommer dem inte, ring igen och säg att du har skjutit dem eller att dem bär kniv!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Kenny-83 Företagare & YouTuber
14 september 2008 · 1 940 Inlägg

Skippade allt från sida 2 till sista sidan man kan glatt berätta vad jag gjorde ^_^

Jag och min tjej var ute och gled med hondan (hon körde) och mitt upp i allt fick jag en isklimp på sidorutan, inga skader gjordes på bilen men de viste jag inte då. Jag skrek "STANNA BILEN" och min tjej pallnita utan att tänka på bakomvarande bilar men som tur var var det inga bakom mig. När jag tittar mig om ser jag 3 ungar som ser att bilen just tvärnitat, deras skallar kikar upp baki ett ca 180cm högt trästaket, snabbt ser jag hur deras ansikten blir likbleka och deras skallar försvinner. Jag hoppar som en gasell ut ur bilen och blir stål mannen och flyger över stängslet som att det var blotta 50cm högt. Jag ser att ungarna springer för blotta livet livet jag jag ser så rött just då! Mina skosulor totalt glödde minst lika mycket som mina ögon. När jag väl fick tag i en unge greppar jag han i kragen och skriker åt han nånting i stilen "var det du som kasta !!??" och här är delen jag älskar med ungar... han svarade "nä de var han" och pekar mot sin polare... priceless smile. 2 snabba steg så var jag vid den ungen. Jag gjorde som förra och greppa ungen i kragen. Jag såg hur livet bara sippra ut ur han i samma stund som jag skrev åt han "GE FAN I NÅGONSIN EVER ATT KASTA PÅ BILAR IGEN! FATTA!" Vid det här laget hade han ingen kraft i benen att ens stå men det hindra inte mig att fortfarande hålan han upprätt i kragen och fortsätta min predikan, efter ett gäng svordommar och uppmaningar om att inte göra om det så släpper jag ungen. Jag måste fan gett kidden men för livet för han typ bara låg och skaka och typ bad om förlåtelse, nå rätt åt han, sista gången han kommer göra om de dära i alla fall big_smile Efter det så går jag tillbaka till stället jag lämnat bilen men till min förvåning är den inte kvar?!?! jag går runt huset och ser då att min tjej kört runt staketet och ser minst lika upprörd ut. Det visar sig då att hon gjort typ samma sak som jag fast med fel ungar, LOL, hon hade sett 3 invandrar ungar komma utspringandes och stannat. Efter en del massa svordommar etc så insåg hon att det var fel kids och såg mig.

Dum som jag var så glömde jag bort att kolla in bilen medan jag hade ungarna i närheten men som tur var blev det inga skador.

Nå det var min histora, hoppas ni gillade vad ni läste för jag hade skitskoj att skriva det big_smile

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
_Wallis_
14 september 2008 · 4 506 Inlägg

Vad lagen säger om det?

Innan du gör ngt så får du ju  bestämma dig om du ska anmäla eller inte..
Sj jagar jag folk med basebollträt när de är på bilarna på parkeringen.

Har hänt 3-4ggr på ett par år.
Kör dem bil så tar du regg nr o ringer snuten ochså, Då skikar dem ut en
patrull, Även om dom ej han göra ngt på din bil, Så åker polisen ut i förebyggande
syffte + att de redan säkert har skit i bilen. . .

Har funkat fint för mig, Polisen ringer upp och bekräfftar att de har gripit dem om
dom får tag på dem, iafa när jag ringde.

Tjo-faderilittan-lej! Nu ska jag lägga mig.
//Wallis

Kan du andas kan du dö.
Racinglinda
14 september 2008 · 58 Inlägg

Aggro 1:
Här om dan upptäckte jag att nån vänlig själ som förmodligen hade parkerat bredvid mig hade varit vänlig nog att förstöra mina båda vänster dörrar på bilen.... Båda 2 är skadade, buliga under list.
Givetvis så hade jag knappast nån lapp på rutan med namn och nummer.....
Aggro 2:
Kom ut från jobbet efter att ha jobbat i natt och inser att nån jävel har repat höger fram dörr....

Får fan ett psykbryt snart på oärliga och förmodligen avundsjuka männinskor utan folkvett...
Tror jag fixar bilen, säljer den och köper nån liten rosthög ist så man slipper bry sig...
Men fan vad trist allt skulle bli!!!!sad

T16_AeRo
14 september 2008 · 712 Inlägg

Jag har MagLite:s största ficklampa liggandes i bilen: http://www.surplusandadventure.com/imag … n/5178.jpg (dock utan handtag)..
Halvmeter lång och 6st batterier.. så det är lite tyngd i den wink

Boren
15 september 2008 · 141 Inlägg

Masterworks skrev:
Man kan ju springa fram och "råka" snubbla med pannan före rakt
på näsan på en av vandalerna! hehehe...

Haha

Aern skrev:
Det slår nog slint i huvudet i stridens hetta. Det blir väl att man gör några rallarsvingar och sedan ringer Polisen, slutar väl att man åker dit för misshandel, i värsta fall mord!

haha

Humor, aluminium baseball"trä" fungerar ypperligt, köpt på hemsida från England

Senast redigerat av Boren (15 september 2008)

CarpeDiem German Engineering
15 september 2008 · 9 081 Inlägg

Jag skulle fan hållt fast de tills snuten kommer. Även om jag inte litar på de för det är ju sista utvägen

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Larsson_80
15 september 2008 · 15 Inlägg

Den här tråden får mig att tänka på en händelse som hände nu i sommar...

Under Gatbilar tour 2008 besöktes Gävle, där vi bodde på ett hotel som låg precis bredvid stora torget i centrala delarna. De flesta bilarna hade tagit sig in i ett parkeringshus som låg mittemot hotellet. Nu var det tyvärr så att det parkeringshuset inte var larmat, samt saknade stängbar port... Hur som helst så löste sig det där med porten till slut... Den fick vi igen, men fortfarande olarmat. Vilket gjorde att det var några som ställde upp och sov i bilarna för att vakta... Hade någon tagit sig in, kan jag garantera (Med tanke på vilka det var som vaktade) att de inte hade käkat annat än soppa i några månader...
Men nu till situationen som gjorde att alla körde in sina bilar i parkeringshuset...

Vi stod ett gäng ute på gatan ca. 15 pers och disskuterade angående bevakningsmissen... Då jag hörde en smäll, efterföljt av krossat glas... Hmmm (Jag stod längst ut emot en korsning)... Det där lät inte bra han jag tänka, varpå en farbor med cykel sade "Såg ni vad de gjorde" Snabbt var jag framme vid farbror´n och han klargjorde att gänget (5 pers) som gick 40-50 meter bort hade sparkat av backspegeln på en bil som stod parkerad utefter gatan (Ingen av tourbilarna, men ändå) Jag blev ox-tokig. Upp med mobilen, ringde 112 och iväg efter gänget (De var märkbart påverkade, droger eller alkohol vet jag inte) Till en början var det nog inte alla i våran grupp som märkte vad som hade hänt, eller vad jag gav mig efter... Men hörde efter en stund att någon roppade "Fan, han kan ju inte sätta efter gänget helt själv" Varpå en kille kom till min undsättning. Jag fick Gävlepolisen i luren och berättade vad som hänt, och att jag följde efter gänget, uppdaterade min possition hela tiden.
Vid det här laget hade vi hunnit gå nästan tre kvarter bort, gänget uppfattade nog inte att vi låg 30-40 meter bakom... Nu började de kasta runt på en kundvagn det hittade, skrek och gapade gjorde de också... Samtidigt berättade den kvinnliga polisen att två enheter var på väg, samt att vi inte skulle göra närmanden på gänget, utan hålla avståndet.
Ja, jo med tanke på deras aggerande och synliga påverkan, hade jag ingen lust att leka "hero" för en avsparkad backspegel... Gänget försökte komma in på en krog, men blev stoppade av vakten... Jag och min kompanjon från touren stod kanske 30 meter därifrån. Strax därefter kom patrullbil nr1 med däcktjut runt hörnet... Jag berättade för den kvinnliga rösten, att nu är första enheten framme... Och tackade för mig... Gick fram till polisen och pekade mot entrén på krogen, där är gänget som vi följt efter.
I samma veva kom patrullbil två från andra hållet och ringade in gänget.

Vi lämnade vittnesmål och nu började det droppa in folk från touren... Blev nog säkert 10 pers från vår grupp innan vi vände tillbaka tillsammans med en polis, för att bedömma åverkan på fordonet.
Det visade sig att det var tre bilar de hade gett sig på. Två helt nya Saab 9-3 sportkombi och en Honda CRV (Den som fick backspegeln avsparkad) Saabarna hade backspeglarna vikt in sig på, samt repor i lacken efter skorna på den som sparkat...

Polisen tackade för insattsen och jag tror att någon i gänget som var skyldig fick följa med till stationen.
Pratade en del med polisen som följde med för att bedömma skadorna, hon berättade att det inte var fösta gången de där killarna blivit tagna... Hon kände igen dem...


Hade det nu varit så att det hade skett mot min bil, då hade jag skitit fullständigt i om de var 5 pers i det gänget... Jag hade stannat till snabbt vid bilen min och hämtat min kära vän Teleskop-fälgkorset... Det hade jag råkat tappa 10ggr mot deras pannben... (I bästa fall)

Mvh / Larsson

Kör så det ryker
Ryker det inte så kör ändå...
Volvo 850 Turbo "The Grave walker" (1995)
tiaz
15 september 2008 · 1 Inlägg

håller med dig fullständigt! men man kan fortfarande inte förstå varför dom ska sparka sönder andras bilar..ska dom nöja sig med de  börja jobba på skroten..

Allansson
15 september 2008 ·

Har råkat ut för samma sak som SHERLIA. Var på väg hem från tjejens föräldrar. Hade med tjejens brorsa och hans tjej. Åkte genom en liten håla och såg 3 15-16 åriga killa gå på trottoaren. Fick plötsligt en isboll i dörren. Nitade såklart och slängde i backen så det skrapade i lådan. Backade in på en liten väg och körde tillbaka tills de sprang in på en skogsväg som inte var plogad. Ut fort, men hann inte ifatt dom. Skrek däremot några väl valda ord mot dom. Blev som tur var inget på bilen..

master_lars
15 september 2008 · 1 160 Inlägg

För ett par år sedan då jag fortfarande bodde hemma hos mina päron så fick vi vår brevlåda vandaliserad. (en sån där stor i plåt) Givetvis satt man efter den och vi fick ta i en av snorungarna. Ringde polisen och berättade att vi tagit fast en av "gärningsmännen".

Polisens svar: Vi har inte resurser eller tid att ta hand om sånna här småsaker.

Jag svarade då: Ok, men då binder jag fast honom runt ett av våra träd så kan ni komma och hämta honom när ni har tid.

Detta var mitt i vintern, ca 15 minusgrader ut och klockan var väl runt 02:00. Tog 15 min sedan var polisen på plats. "gärningsmannen" i fråga fick ersätta hela brevlådan samt att han fick en polisanmälan på sig! Man torde ju kunna göra samma sak om man skulle komma på ngn att göra inbrott i ens bil elle liknande!

Saab 96 TT "Pruttingvar" (1965)
Saab 99 GL "Tant Brun" (1983)
Saab 9-3 Vector Cab "Spanjorskan" (2004)
Seth
15 september 2008 · 3 354 Inlägg

gör någon nåt mot min bil så får han kanske träffa på högern eller vänstern. kan hända att han får sina lösa skruvar fixade med fälgkorset. Sitter jag i bilen när han/hon/det så tar jag till tårgasen(billack på sprayburk)och sen sparkar jag omkull personen och säger att den snubblat.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang