Trevligt ! Inte dåligt det du gör, skulle själv aldrig vågat mig på sådant, men du är i alla fall säker på det du gör !
Förresten varför river du ut inredningen, om man får fråga ?
Tack! Självklart får du fråga de Hela insidan ska lackas om och mycket ska byggas om och modifieras därför tar jag ut allt. När det är tomt är det lättare o se vilka delar jag ska behålla och vilka ytor som det ska fixas nytt till.
Ser snyggt ut! Ska du lacka hela insidan vit nu eller?
Vit eller svart har jag tänkt. Vad tror ni kommer bli bäst? Det är inte så mycket av den lackeringen som kommer synas sedan för det mesta kommer kläs med kolfiber och vit vinyl hade jag tänkt.
Vit eller svart har jag tänkt. Vad tror ni kommer bli bäst? Det är inte så mycket av den lackeringen som kommer synas sedan för det mesta kommer kläs med kolfiber och vit vinyl hade jag tänkt.
Spacklet kommer säkert inte torka förrän imorgon eftersom det är ett kallgarage den står i, så jag slipar då.
Breddningen breddar ca 7 cm och jag håller med om att det ser rättså brett ut på bilderna men det beror nog på att det inte sitter någon frontspoiler där och ingen sidokjol osv sedan så är hjulen som sitter där nu bara 155 breda. Kommer säkert se mer lagomt ut sen när det blir mer där
Vitt !
Det jag oroar mig för med vit lack är att den vita vinylen kanske inte får samma nyans som lacken och då kommer det inte se bra ut. Det problemet får jag inte med svart lack. Men det kanske går att lösa?
Vitt !
Det jag oroar mig för med vit lack är att den vita vinylen kanske inte får samma nyans som lacken och då kommer det inte se bra ut. Det problemet får jag inte med svart lack. Men det kanske går att lösa?
Tycker vitt blir snyggast rent allmänt, men har du tänkt ha vit vinyl säger jag nog svart ändå.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Tycker vitt blir snyggast rent allmänt, men har du tänkt ha vit vinyl säger jag nog svart ändå.
Mm, så jag tänkte. Men nu har jag funderat lite till och det blir nog lättast att använda samma färg som utsidan. Det är ju ändå bara insidan av dörrarna och bagageluckan man ser lacken och då blir det nog snyggare så, eller va tror ni?
BTW, blev ingen uppdatering idag för spacklet hade inte torkat
Mm, så jag tänkte. Men nu har jag funderat lite till och det blir nog lättast att använda samma färg som utsidan. Det är ju ändå bara insidan av dörrarna och bagageluckan man ser lacken och då blir det nog snyggare så, eller va tror ni?
BTW, blev ingen uppdatering idag för spacklet hade inte torkat
Och vad för färg hade du tänkt ha utanpå då? Kanske snyggt, kanske inte
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Har fortsatt att ta ur inredning idag. Nu är hela under delen av instrumentbrädan borttagen plus instrumentpanel mm.
Inte så mycket kvar att ta ut nu Jag förstår att dessa bilder på när inredningen rivs ur inte är så spännande men jag lägger ut dom så tråden hålls vid liv iallafall!
Nu är det inte mycket kvar att ta ut ur bilen. Idag har jag tagit bort resten av instrumentbrädan och mattan på golvet:
För att se ojämnheter i breddningsmallen så sprutade jag på lite grundfärg. Vilket jag upptäckte inte var så smart, så nu fick jag lite mer spackeljobb. Cellplasten tålde nämligen inte färgen så den krympte lite grann. Så jag får täcka hela ytan med spackel.