Nu har det kommit som förslag från vårt älskade/hatade statliga Vägverk, att endast bilar fram till 1975 års modell skall ha fortsatt rätt att slippa vägskatt.
Man tycker nu naturligtvis att bilar som är tillverkade i slutet av sjuttiotalet är FÖR bra, och FÖR bekväma att åka i, och att dessa nu ska beskattas.

Detta är vårt jävla sverige i ett jävla nötskal.
Man får FAAN inte ha de för bra i det här landet.

Varken du tycker om gammalt skrot eller flång nytt så tror jag att du håller med!
Är det så att vi svenskar åker i gamla mercor och volvo från sjuttiotalet bara för att slippa undan skatt, UTAN nåra som helst andra intressen?
De kan väl varje idiot räkna ut att så är det inte!
Vi har ju ett intresse i själva fordonen och många lägger ner JOBB, FRITID och BESKATTADE pengar på att behålla bilarna i fint och representabelt skick!
Om man ser till hur vår bilpark förnyas, och i vilken rasande takt detta sker kan det omöjligt finnas skäl nog att beskatta dessa fordon som antagligen även minskar i antal för varje år!
Varenda kotte åker snart i en bil som inte är äldre än 10 år.
Får Vägverket igenom det här så lär vi aldrig få se en ändring till det bättre i framtiden, och det måste alla som har nåt som helst intresse i bilar hålla med om (om man nu inte är miljöpartist!) att det vore en förlust för folket om ingen skulle se sig motiverad att hålla bilarna rullande i framtiden.
För om bilarna åtminstone är skattebefriade så ser då jag mig mer motiverad att göra något med dom!
Vi lever i ett land med en av världens högsta skatter, där man inte får ha det FÖR bra.
NU MÅSTE VI FAAN SÄGA IFRÅN !!!
Här i länken nedan kan ni lämna synpunkter till Vägverket som gäller fordon.
Skriv gärna en rad till dom och visa vad ni tycker, för jag vet att det inte bara är jag som sitter och kokar bakom tangentbordet!
Ha en bra dag vettja!
http://www20.vv.se/arenden/SkapaNyArend … sxkUOgQAAA