4474
Sök

Få radion att funka?

Lastbilschaufför
186 Inlägg
3 januari 2006
Trådstartare
Hej grabbs!

Jag köpte en JVC mp3 spelare för kanke 2 år sen.
Har kopplat in den själv och allt funkar som den ska,enda som saknades var att jag inte kunde sätta in kabeln till antennen för att lyssna på radio.
Har en färdig kabel från bilen och ska koppla in den i stereon som också såklart har en färdig kabel,men då är problemet att jag måste ha någon form av "adapter" med "piggar" på vardera sida om nån förstår mitt problem?Inte så lätt att förklara...Finns det att få tag på?Och var? Jag är så less att poppa mina skivor!/Elin

Ride Hard-Die Free!

4 554 Inlägg
3 januari 2006
mena du en sån här så har biltema de.. http://www.biltema.se/Archive%5CProduct … -157_l.jpg

Lastbilschaufför
186 Inlägg
4 januari 2006
Trådstartare
Jo det är en såndär jag menar, men den måste ha 2 piggar,en på vardera sida, är bara hål på båda kontakterna jag har...

Ride Hard-Die Free!

Driver
2 111 Inlägg
4 januari 2006
Volvo_Elin skrev:
Jo det är en såndär jag menar, men den måste ha 2 piggar,en på vardera sida, är bara hål på båda kontakterna jag har...

hade samma smit när jag bytte ut originalaren. mekonomen har!

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Lastbilschaufför
186 Inlägg
4 januari 2006
Trådstartare
Okej så det finns med 2 piggar? Och vad går en sån på ungefär?

Ride Hard-Die Free!

Driver
2 111 Inlägg
4 januari 2006
Volvo_Elin skrev:
Okej så det finns med 2 piggar? Och vad går en sån på ungefär?

Vad den kostar minns jag inte.men inte över 150 om jag minns rätt. är en signalförstärkare i den jag köpte också så löper du en likadan,glöm int att koppla på den blåa sladden på den röda +. så den får ström.detänkte inte jag på så då vart de ju ingen radio iaf tongue men funkar prima nu wink

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

BMW Power
2 362 Inlägg
4 januari 2006
tror Mekonomen har jah! annars kan du ju allt använda 2 spikar ? tongue inte bästa lösningen kanske tongue

Mvh

BMW, bogsering med wire :/

Lastbilschaufför
186 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
Okej tackar ska fara in nästa vecka och shoppa en smile!...
Och fugitive...skulle inte tro det:P! Du kanske vill få all ström i dig iställe för mig haha smile?

Ride Hard-Die Free!

859 Inlägg
6 januari 2006
Volvo_Elin skrev:
Och fugitive...skulle inte tro det:P! Du kanske vill få all ström i dig iställe för mig haha smile?

Det går inga strömmar att tala om, dessutom är spänningen så låg att man aldrig känner den.

Bilel kan man vara lugn när man mekar med. Förutom Xenonlysen i vissa fall då;-)

/Theo

Lastbilschaufför
186 Inlägg
6 januari 2006
Trådstartare
haha okej men man vet aldrig big_smile!

Ride Hard-Die Free!

4 554 Inlägg
8 januari 2006
Theo skrev:
Volvo_Elin skrev:

Det går inga strömmar att tala om, dessutom är spänningen så låg att man aldrig känner den.

Bilel kan man vara lugn när man mekar med. Förutom Xenonlysen i vissa fall då;-)

/Theo

hehe sant theo men de e dumt å råka kortsluta batteriet.. lyckades kortsluta genom klockan en gång.. varmt blev de:D så jobba helst utan batteri inkopplat om du inte ska mäta!

21 761 Inlägg
8 januari 2006
Eller så kan man ju ha en skyddsutrustning så att man kan titta på nära håll när ett batteri exploderar.

Lastbilschaufför
186 Inlägg
8 januari 2006
Trådstartare
Ja vill man se ett batteri explodera på nära håll så är man ju nästan dum :S?

Ride Hard-Die Free!

4 554 Inlägg
8 januari 2006
Volvo_Elin skrev:
Ja vill man se ett batteri explodera på nära håll så är man ju nästan dum :S?

bara nästan:D syra e inge å leka med..

53 Inlägg
8 januari 2006
får du inte tag på en sådan antennadapter så åker du till skroten med en avbitartång, letar upp två bilar med antennkoppling som har piggar, knipsar av de och lämmnar 20kr i kassan, sen kopplar du den ena till din bils antennkabel och den andra till stereon och kopplar ihop de m ''sockerbitar'' .   bör nog funka.
*ibland så har vissa kablar ett tunt lager plast film även när man har skarvat de, detta ser du om du kollar på  kabeln på nära håll. isåfall så tar du en tändare och smälter bort filmen 'enkelt*

Fuck You Your Fucking Fuck & Fuck The Fucking Fuckers.

53 Inlägg
20 januari 2006
:_______________

Fuck You Your Fucking Fuck & Fuck The Fucking Fuckers.

4 554 Inlägg
20 januari 2006
Arian skrev:
får du inte tag på en sådan antennadapter så åker du till skroten med en avbitartång, letar upp två bilar med antennkoppling som har piggar, knipsar av de och lämmnar 20kr i kassan, sen kopplar du den ena till din bils antennkabel och den andra till stereon och kopplar ihop de m ''sockerbitar'' .   bör nog funka.
*ibland så har vissa kablar ett tunt lager plast film även när man har skarvat de, detta ser du om du kollar på  kabeln på nära håll. isåfall så tar du en tändare och smälter bort filmen 'enkelt*

sockerbitar:D

Sök