Ice road truckers, vad tyckte ni?

Skaune
9 april 2008 ·

golf88 skrev:

Axor skrev:

Greatsnyggo skrev:
såna program är intressanta att se , älskar discovery

Discovery? Gick på 4:an!
Måste varit riktigt jobbigt för TJ när han körde sin första runda nånsin i mörkret o så kommer det snörök o han ser inte ett skit! Fan en annan hade skitit på sig när isen börja spricka haha!

Kul oxå för han som körde först ut för 25 året irad typ, när hans lufttorkare bara släppte luften hela tiden! liiite jobbigt eftersom han inte fick stå still för länge på isen!

Ice roads truckers har ju gått ganska länge på history channel..har kollat på det i några månader

Men jag blev av med discoverychanel när jag flyttade, så detta e brand new för mig! wink

Surikaten Japsare
11 januari 2010 · 480 Inlägg

KHRacing skrev:
skall söka jobb där, det e vad jag tyckte om det :-)

Då ä vi 2 big_smile bara ja tagit korten så blir de vidare forskning o utbildning smile

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!
Honda Civic ej2 "Bee" (1995)
Alphasonic Piratpartiet
11 januari 2010 · 339 Inlägg

yellowknife-isen är ju rena betongvägen om man jämför med vad som kommer i säsong 2 smile

Ellertz Norrlänning
11 januari 2010 · 1 453 Inlägg

ja tycker dom är lite småtöntiga... Vuxna feta män som tror att dom är skitcool för att dom kör en tung lastbil på is...

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
bmx
11 januari 2010 · 7 100 Inlägg

bruden var ju snygg iaf big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
sirmiro Double-Unicorn Rider
11 januari 2010 · 2 486 Inlägg

Bara jag som inte tycker det är något speciellt?

De kör på is - ja? Och?
Lika halt som svenska vägar kan vara under vintern. Vägars bärighet är alltid varierande och det kan vara lika farligt att köra 60ton på en mindre skogsväg.

Visst, brakar isen blir det kallt och blött och lastbilen försvinner. Men det tar i 9 av 10 fall längre tid än det tar att hoppa ut. Oftast hänger fordonet på något och går inte rakt till botten.

Sen att de i varje program gnäller om kyla och svårigheter samt att bilarna går sönder beror ju bara på snålhet & dumhet. Ta en lastbil byggd för kylan (t.ex. volvo/scania som testas på isen i norra sverige) så är det mindre bekymmer. Ett "slirej" system om man skulle tappa fästet och en handhållen gasbrännare för att lösa saker som fryser fast.

Vad är problemet?
De slipper ju alla irriterande bilister runt sig, har kontakt med övriga på vägen och en väldigt rak väg samt en stor lön - varför gnälla?

Rspeter Audi A5 quattro driver.
11 januari 2010 · 2 203 Inlägg

bmx skrev:
bruden var ju snygg iaf big_smile

Hon e snygg.

Lastbilarna verkar inte vara senaste årsmodell direkt.

kawiZz RMR-Crew
11 januari 2010 · 478 Inlägg

sirmiro skrev:
Bara jag som inte tycker det är något speciellt?

De kör på is - ja? Och?
Lika halt som svenska vägar kan vara under vintern. Vägars bärighet är alltid varierande och det kan vara lika farligt att köra 60ton på en mindre skogsväg.

Visst, brakar isen blir det kallt och blött och lastbilen försvinner. Men det tar i 9 av 10 fall längre tid än det tar att hoppa ut. Oftast hänger fordonet på något och går inte rakt till botten.

Sen att de i varje program gnäller om kyla och svårigheter samt att bilarna går sönder beror ju bara på snålhet & dumhet. Ta en lastbil byggd för kylan (t.ex. volvo/scania som testas på isen i norra sverige) så är det mindre bekymmer. Ett "slirej" system om man skulle tappa fästet och en handhållen gasbrännare för att lösa saker som fryser fast.

Vad är problemet?
De slipper ju alla irriterande bilister runt sig, har kontakt med övriga på vägen och en väldigt rak väg samt en stor lön - varför gnälla?

Det är helt rätt det du skriver.

Serien är så amerikaniserad att jag bara vill spy i håret på nån av dem.

Tycker för övrigt att det är kul med lastbilar och så men att köra på en meter tjock is med en kommentator som bara sitter och upprepar hur farligt allt är dom gör suger hårt.

sandin_90 Truck Drivers Move The Nation!
12 januari 2010 · 350 Inlägg

Det är fan bästa serien som går! Skulle va grymt kul å söka jobb å köra där! ..fast om man slipper va på TV.

----------------Våga Vägra Volvo----------------
sandin_90 Truck Drivers Move The Nation!
12 januari 2010 · 350 Inlägg

bmx skrev:
bruden var ju snygg iaf big_smile

Lisa Kelly ja! Hon ä ju grymt snygg! Å så ä de ju hett med trucker brudar! smile

----------------Våga Vägra Volvo----------------
sirmiro Double-Unicorn Rider
12 januari 2010 · 2 486 Inlägg

kawiZz skrev:

sirmiro skrev:
Bara jag som inte tycker det är något speciellt?

De kör på is - ja? Och?
Lika halt som svenska vägar kan vara under vintern. Vägars bärighet är alltid varierande och det kan vara lika farligt att köra 60ton på en mindre skogsväg.

Visst, brakar isen blir det kallt och blött och lastbilen försvinner. Men det tar i 9 av 10 fall längre tid än det tar att hoppa ut. Oftast hänger fordonet på något och går inte rakt till botten.

Sen att de i varje program gnäller om kyla och svårigheter samt att bilarna går sönder beror ju bara på snålhet & dumhet. Ta en lastbil byggd för kylan (t.ex. volvo/scania som testas på isen i norra sverige) så är det mindre bekymmer. Ett "slirej" system om man skulle tappa fästet och en handhållen gasbrännare för att lösa saker som fryser fast.

Vad är problemet?
De slipper ju alla irriterande bilister runt sig, har kontakt med övriga på vägen och en väldigt rak väg samt en stor lön - varför gnälla?

Det är helt rätt det du skriver.

Serien är så amerikaniserad att jag bara vill spy i håret på nån av dem.

Tycker för övrigt att det är kul med lastbilar och så men att köra på en meter tjock is med en kommentator som bara sitter och upprepar hur farligt allt är dom gör suger hårt.

Jo under alla avsnitt jag sett har jag hoppats att ett släp ska gå igenom, men allt som varit är en spricka i isen under de jag sett. hmm

Krabbfisket kan jag förstå att de säger att det är farligt, där har man ju sett folk skadas svårt och omkomma etc. Men att köra lastbil på en öde rak väg bredare än motorvägarna? Tänk hur farligt det måste vara att köra taxi då. yikes

te_wik Forummoderator
12 januari 2010 · 12 813 Inlägg

bmx skrev:
bruden var ju snygg iaf big_smile

Jodu smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
kawiZz RMR-Crew
12 januari 2010 · 478 Inlägg

sirmiro skrev:

kawiZz skrev:

sirmiro skrev:
Bara jag som inte tycker det är något speciellt?

De kör på is - ja? Och?
Lika halt som svenska vägar kan vara under vintern. Vägars bärighet är alltid varierande och det kan vara lika farligt att köra 60ton på en mindre skogsväg.

Visst, brakar isen blir det kallt och blött och lastbilen försvinner. Men det tar i 9 av 10 fall längre tid än det tar att hoppa ut. Oftast hänger fordonet på något och går inte rakt till botten.

Sen att de i varje program gnäller om kyla och svårigheter samt att bilarna går sönder beror ju bara på snålhet & dumhet. Ta en lastbil byggd för kylan (t.ex. volvo/scania som testas på isen i norra sverige) så är det mindre bekymmer. Ett "slirej" system om man skulle tappa fästet och en handhållen gasbrännare för att lösa saker som fryser fast.

Vad är problemet?
De slipper ju alla irriterande bilister runt sig, har kontakt med övriga på vägen och en väldigt rak väg samt en stor lön - varför gnälla?

Det är helt rätt det du skriver.

Serien är så amerikaniserad att jag bara vill spy i håret på nån av dem.

Tycker för övrigt att det är kul med lastbilar och så men att köra på en meter tjock is med en kommentator som bara sitter och upprepar hur farligt allt är dom gör suger hårt.

Jo under alla avsnitt jag sett har jag hoppats att ett släp ska gå igenom, men allt som varit är en spricka i isen under de jag sett. hmm

Krabbfisket kan jag förstå att de säger att det är farligt, där har man ju sett folk skadas svårt och omkomma etc. Men att köra lastbil på en öde rak väg bredare än motorvägarna? Tänk hur farligt det måste vara att köra taxi då. yikes

Tänk dom som sitter och pimplar på isen när dessa lastbilar kommer då. yikes ska nog göra ett program om dom, tänk va livsfarligt dom lever. XD

Engen HEAVY METAL
12 januari 2010 · 765 Inlägg

har kikat en del på det och det e rätt coolt men jag stör mig som fan på det amerikanska upplägget.. Det tjatas så in i norden om det ena och det andra men inget händer ?  Men det är klart se värt!!

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se
Toyota Avensis "Executive" (2003)
westlife
12 januari 2010 · 246 Inlägg

Och nu kör dom ju inte ens på isen längre, utan upp genom nåt bergspass eller på världens längsta raksträcka med en "knöl" mittpå som tydligen är farlig samt att man 3 gånger i minuten får se en animation där en lastbil rullar nerför ett berg.

"Kommer killen att få på snökedjorna??!!"

"Kommer denna killen välja rätt växel??!!"

"Kommer tjejen klara att köra med släp??!!"


bla bla bla bla..


Som ni kanske märker så är det ingen favoritserie för mig tongue

JaZoR Team RmR
14 januari 2010 · 393 Inlägg

kawiZz skrev:

sirmiro skrev:

kawiZz skrev:
Det är helt rätt det du skriver.



Serien är så amerikaniserad att jag bara vill spy i håret på nån av dem.

Tycker för övrigt att det är kul med lastbilar och så men att köra på en meter tjock is med en kommentator som bara sitter och upprepar hur farligt allt är dom gör suger hårt.

Jo under alla avsnitt jag sett har jag hoppats att ett släp ska gå igenom, men allt som varit är en spricka i isen under de jag sett. hmm

Krabbfisket kan jag förstå att de säger att det är farligt, där har man ju sett folk skadas svårt och omkomma etc. Men att köra lastbil på en öde rak väg bredare än motorvägarna? Tänk hur farligt det måste vara att köra taxi då. yikes

Tänk dom som sitter och pimplar på isen när dessa lastbilar kommer då. yikes ska nog göra ett program om dom, tänk va livsfarligt dom lever. XD

HAHAHA!big_smile dagens skratt !

Senast redigerat av JaZoR (14 januari 2010)

Fraz
8 februari 2010 · 4 Inlägg

westlife skrev:
Och nu kör dom ju inte ens på isen längre, utan upp genom nåt bergspass eller på världens längsta raksträcka med en "knöl" mittpå som tydligen är farlig samt att man 3 gånger i minuten får se en animation där en lastbil rullar nerför ett berg.

"Kommer killen att få på snökedjorna??!!"

"Kommer denna killen välja rätt växel??!!"

"Kommer tjejen klara att köra med släp??!!"


bla bla bla bla..


Som ni kanske märker så är det ingen favoritserie för mig tongue

Hej.
Vill bara berätta att ice road truckers även går på history cannel i ett annat "format" Engelsk berättare och ett mer fakta, berättande utan massa amerikansk såpa snack. Se serien där.

Varå rå, då e la re så!..
exoop
8 februari 2010 · 469 Inlägg

tycker inte heller det är så värst det där =/ kollade på några avsnitt då det var ett släp som brakade igenom med några hjul, då hade dem endast 30min på sig att få upp den annars så var det OOOOOOOOOOOOOmöjligt att få upp den!!! sen att dem har med sig gevär för att det finns isbjörnar är ju ännu värre haha. men å andra sidan så skulle jag också vilja ha bra betalt om jag ska sitta i en mack från 70 talet utan värme smile

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"
Timjoh
8 februari 2010 · 453 Inlägg

Lite of topic men är ju typ samma grej så onödigt att starta en ny tråd.
Men är det ingen som tittar på american loggers smile Det är ju bättre än ice road truckers, tycker jag smile

te_wik Forummoderator
8 februari 2010 · 12 813 Inlägg

Timjoh skrev:
Lite of topic men är ju typ samma grej så onödigt att starta en ny tråd.
Men är det ingen som tittar på american loggers smile Det är ju bättre än ice road truckers, tycker jag smile

Såg de igår kväll på fyran, verkar bra det oxå smile


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang