Ice road truckers, vad tyckte ni?

Skaune
8 april 2008 ·

Såg precis första avsnittet på 4:an, jisses!
Snacka om modiga chaufförer som trotsar isen! Kul o se alla freightliners, macks, kenworths!

nizze15
8 april 2008 · 280 Inlägg

Tyckte det var tufft... gillar stora maskiner;)

Volvo 850 T5 "grönt e skönt" (1995)
decib3L Körv
9 april 2008 · 3 535 Inlägg

det var awsome!

Truckdriving Man
NxV ElectroRaggare
9 april 2008 · 883 Inlägg

öh? vad har jag missat nu? smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Greatsnyggo saabtok
9 april 2008 · 1 306 Inlägg

såna program är intressanta att se , älskar discovery

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Krille_92
9 april 2008 · 45 Inlägg

Det var riktigt nice smile

KHRacing
9 april 2008 ·

skall söka jobb där, det e vad jag tyckte om det :-)

volvo_Tobias
9 april 2008 · 687 Inlägg

Jag såg bara lite men tycker det var väldigt häftigt.

Munkens
9 april 2008 · 349 Inlägg

Fan missade det... När går det nån repris?

Jag har kört lite lastbil på isvägar och det är lite småläbbigt, men dom där grabbarna spelar ju i en helt annan liga! tongue

Anders "Munken" Jonsson
Lexus LS400, Datsun 200SX S110, Chevrolet Chevelle
Projekttråd Chevelle: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=181653
Skaune
9 april 2008 ·

Greatsnyggo skrev:
såna program är intressanta att se , älskar discovery

Discovery? Gick på 4:an!
Måste varit riktigt jobbigt för TJ när han körde sin första runda nånsin i mörkret o så kommer det snörök o han ser inte ett skit! Fan en annan hade skitit på sig när isen börja spricka haha!

Kul oxå för han som körde först ut för 25 året irad typ, när hans lufttorkare bara släppte luften hela tiden! liiite jobbigt eftersom han inte fick stå still för länge på isen!

Team-Adolfsson Gödseldräng
9 april 2008 · 4 529 Inlägg

vad är detta för program ?
när går den på tv nästa gång ? big_smile

Skaune
9 april 2008 ·

Team-Adolfsson skrev:
vad är detta för program ?
när går den på tv nästa gång ? big_smile

Det handlar om lastbilstransporter som sker i norra canada, det är varor som ska till en diamantgruva som ligger helt avsides och ända sättet och transportera dit godset är via isvägar med lastbil, men den 560km långa sträckan måste först preppas, först kör dom med en "hägglunds" med en radar bakom om för att mäta av isens tjocklek, sen kommer plogbilar, sen vattnar dom snö/isen så att ett ytterligare lager isbildas. detta kostar 10 miljoner dollar, och isvägen håller bara ca 60 dagar, och på de dagarna ska ca 10000 transporter hinna utföras.
Chaufförer från hela nordamerika dyker upp för att utföra dessa farliga transporter, ett dussintal har omkommit när dom brustit genom isen, men chaufförerna tjänar en årslön på 8-10 veckor.
Dom får inte köra för fort för när isen sviktar bildas en våg av vatten under isen och blir den för stor brister isen. Vissa bilar får problem längs vägen, och det blir inte bättre av att dom inte får stå stilla på samma ställe för länge då motorns vibrationer kan bilda sprickor i isen! jaja, de vart väl lite om vad det handlar om!

Det gick igår tisdag kl. 22.40, de e en serie om 10 avsnitt om jag inte minns fel, så förhoppningsvis varje tisdag då! smile

Senast redigerat av Axor (9 april 2008)

Team-Adolfsson Gödseldräng
9 april 2008 · 4 529 Inlägg

Axor skrev:

Team-Adolfsson skrev:
vad är detta för program ?
när går den på tv nästa gång ? big_smile

Det gick igår tisdag kl. 22.40, de e en serie om 10 avsnitt om jag inte minns fel, så förhoppningsvis varje tisdag då! smile

ok tack för det då vet jag big_smile
blir att sikta in sig på tvn då haha

Wee
9 april 2008 · 501 Inlägg

har gått på discovery ett tag nu.. tror det var den kanalen iaf.. tongue Har sett det ett flertal gånger.

OBS: Ironi
Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
9 april 2008 · 887 Inlägg

Håller med om att första avsnittet var grymt intressant.
Snacka om creepy när man kör en lastbil vägandes tiotals ton med last, med en hastighet på 20-30 km/h.. och så hör man hur isen knäcks under en.

HELVETE!

Snacka om modiga snubbar.
Men bäst av allt var den bärbara toaletten. Lol! wink

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
CarpeDiem German Engineering
9 april 2008 · 9 081 Inlägg

Jag såg inte hela, men de är otroligt duktiga på att köra ute bland isen big_smile

//CarpeDiem wink

Senast redigerat av CarpeDiem (12 januari 2010)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
blacken
9 april 2008 ·

Coolt!. Skulle inte ha ett dugg emot att få pröva på, skulle vara skitkul. Enda "downsiden" deras bilar och utrustning var ju rena stenåldern. men det skit detsamma det går ändå. smile

KalleH
9 april 2008 · 55 Inlägg

Riktigt bra program, har sett lite avsnitt av serien på kanal 9 oxå.
Hade nog varit kul och prova på det. smile

Westberg Japs :)
9 april 2008 · 775 Inlägg

det va fan skitmäktigt o se, o att de va så lugna när det knacka o hade sig

golf88
9 april 2008 · 956 Inlägg

Axor skrev:

Greatsnyggo skrev:
såna program är intressanta att se , älskar discovery

Discovery? Gick på 4:an!
Måste varit riktigt jobbigt för TJ när han körde sin första runda nånsin i mörkret o så kommer det snörök o han ser inte ett skit! Fan en annan hade skitit på sig när isen börja spricka haha!

Kul oxå för han som körde först ut för 25 året irad typ, när hans lufttorkare bara släppte luften hela tiden! liiite jobbigt eftersom han inte fick stå still för länge på isen!

Ice roads truckers har ju gått ganska länge på history channel..har kollat på det i några månader

eldus veldus
Audi A6 (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang