Vilken kamera ska man köpa?

RaggeNo1 Fotograf
9 april 2008 · 316 Inlägg

Hej! Ska få en kamera när jag fyller år och vill ha en EOS400D, men 6000 kr. är mycket pengar.
Finns det någon kamera som är mycket bra men inte så förbannat dyr?
Det är ju inte omöjligt att det blir en EOS400D, men tänkte att det kanske finns en bra "nybörjarkamera" som är jättebra.

www.rp-photography.se
roger@rp-photography.se
076-5787880
quackpack
9 april 2008 · 109 Inlägg

Måste det just vara ny kamera eller skulle beg. också funka?

Mina bilder: http://www.qps.se
PLindblom
9 april 2008 · 1 200 Inlägg

Nikon D40 är en bra instegsmodell om du vill ha en slr-kamera. Finns trevliga kit att köpa med 18-55mm-objektiv för runt 4000kr, om jag inte minns fel.

RaggeNo1 Fotograf
9 april 2008 · 316 Inlägg

quackpack skrev:
Måste det just vara ny kamera eller skulle beg. också funka?

Det går det med. Vet du ngn?

www.rp-photography.se
roger@rp-photography.se
076-5787880
RaggeNo1 Fotograf
9 april 2008 · 316 Inlägg

Minister skrev:
Nikon D40 är en bra instegsmodell om du vill ha en slr-kamera. Finns trevliga kit att köpa med 18-55mm-objektiv för runt 4000kr, om jag inte minns fel.

Okej, vart då? big_smile

www.rp-photography.se
roger@rp-photography.se
076-5787880
Urkas Kräsen grafiker
9 april 2008 · 1 775 Inlägg

RaggeNo1 skrev:

Minister skrev:
Nikon D40 är en bra instegsmodell om du vill ha en slr-kamera. Finns trevliga kit att köpa med 18-55mm-objektiv för runt 4000kr, om jag inte minns fel.

Okej, vart då? big_smile

www.prisjakt.se

Whine whine!
PLindblom
9 april 2008 · 1 200 Inlägg

Annars kan man spara mycket pengar på den låga dollarn. Jag har hittat ett mycket trevligt D80-kit i Dubai, klart billigare än i Sverige.

RaggeNo1 Fotograf
9 april 2008 · 316 Inlägg

Minister skrev:
Annars kan man spara mycket pengar på den låga dollarn. Jag har hittat ett mycket trevligt D80-kit i Dubai, klart billigare än i Sverige.

Jaså? Okej.

www.rp-photography.se
roger@rp-photography.se
076-5787880
quackpack
9 april 2008 · 109 Inlägg

Jag tycker du skulle kolla på en beg systemkamera typ 350D (tyvärr har jag bara lite koll på canons grejer inte direkt nikon) men de tror jag du borde kunna få för runt 4k kanske ? Ska du börja med fotografering kan du ju komma ännu billigare undan med ex canon 300D som är dock äldre men det som är bra iså fall är att du kanske kan köpa till något roligt objektiv istället för bara knalla runt med orginal objektiven som inte är mycket att hänga i granen oftast.

Mina bilder: http://www.qps.se
RaggeNo1 Fotograf
9 april 2008 · 316 Inlägg

quackpack skrev:
Jag tycker du skulle kolla på en beg systemkamera typ 350D (tyvärr har jag bara lite koll på canons grejer inte direkt nikon) men de tror jag du borde kunna få för runt 4k kanske ? Ska du börja med fotografering kan du ju komma ännu billigare undan med ex canon 300D som är dock äldre men det som är bra iså fall är att du kanske kan köpa till något roligt objektiv istället för bara knalla runt med orginal objektiven som inte är mycket att hänga i granen oftast.

Okej. Vart är bäst att köpa beg.
Tradera? Blocket?
Vill gärna se kameran innan jag köper den om jag ska köpa beg.

www.rp-photography.se
roger@rp-photography.se
076-5787880
MrSpeed
9 april 2008 · 242 Inlägg

Jag skulle rekommendera Nikon d40 med 18-50mm kitet. Då får du en väldigt bra instegskamera, sen kan du alltid uppgradera obejktivet sen om det behövs.
Kör själv på Nikon d40 och jag är väldigt nöjd, enkel att hantera och tar grymma bilder.

Ford Focus (2012)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
9 april 2008 · 2 258 Inlägg

Kolla även på Blocket, du kan hitta Nikons D40 (som är en kanonbra kamera att utvecklas med) samt även D100 och D80 som är proffsigare modeller för bra priser där. Kan tyvärr inte så mycket om Canon att jag kan tipsa något där. Grannen köpte sin D40 på Expert i julas för runt 4-5000 helt ny med 18-55-objektiv, och han har varit helnöjd med den.

Sett fotoskolan? Har lite tankar kring att välja kamera där:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=40611

Kramar // Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang