2924
Sök

r-vinge stulen, knep för att få behålla den.

576 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
E-30 skrev:
744tic skrev:
E-30 skrev:
Jag har själv blivit drabbad av att någon stulit min R-vinge två gånger. Sista gången slutade notan på 22.000:- Efter detta krävde försäkringsbolaget någon form av extra larmslinga till vingen.

Skaffade då ett Cargard 950S samt en liten kvicksilverstömbrytare som monterades inne i vingens bromsljus. Nu larmar vingen redan vid 5 graders lutning. Så fort någon försöker rycka vingen så larmar det direkt. Har även gjort en larmslinga till S70:ins grill, klarglas samt klarglasblinkers, så fort kabeln klipps så larmar det.

Köpte kvicksilverbrytaren hos Conrad. Pris 140:-

Låter smidigt men jag har ett Volvo Guard 2 larm i bilen nu finns det möjlighet att koppla in en sån där kvicksilverströmbrytare på ett sånt tro?.

Nix, det funkar ej alls till Volvos originallarm, satsa istället på ett beggat Cargard 950S, detta larm  har larmslinga samt tre olika uttag för magnetkontakter,mm. Jag ropade in mitt Cargard 950S hos tradera för 495:- Kör med båda larmen parallellt. Volvolarmet styr ju i princip endast c-låset.

Edit: Kolla för säkerhets skull så du inte redan har ett Cargard 950. En del tidiga 850 har detta larm som originaltillbehör.

Jag har ett 950S ligger i kartong som ska monteras på min 740 nångång. Och dosorna till 950S och till min 850 är relativt lika enda som skiljer är att det finns 2st knappar till på 950S dosan. Men hur vet jag om det sitter ett 950S då?

jonasbladh skrev:
fixa garage det är nog ända sättet att få ha bilen ifred!!  det gjorde jag när jag vart av med min r-vinge!!

Jovisst hade det varit fint med garage, men dom växer inte på träd.
Senast redigerat av 744tic (13 april 2008)

erixon89
13 april 2008
det ända som skulle hjälpa är ju att göra bilen strömförande på något sätt  så dom jävlarna får sig en jävla flygtur då lär dom inte röra en ända bil igen

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
14 april 2008
erixon89 skrev:
det ända som skulle hjälpa är ju att göra bilen strömförande på något sätt  så dom jävlarna får sig en jävla flygtur då lär dom inte röra en ända bil igen

Problemet med det här är att man bara har 12V i bilen. Skulle du fixa en liten transformator som fixade ett par hundra tusen volt tillsammans med ett par kondingar så skulle man kunna fixa en lite fetare kyss (inget jättefarligt dock, men lagom obehagligt). Problemet är att sensorer/elektronik i bilen inte gillar att ha så hög spänning i jorden (de flesta bilar har minuspolen på batteriet kopplat till chassit). Dessutom så får man bara en enda stöt, håller man sedan i bilen hela tiden så kommer man vara lika laddad som bilen och får därmed inga fler stötar. Men om nån annan nuddar dig medans du håller i bilen får den personen en stöt istället. smile

11 Inlägg
14 april 2008
744tic skrev:
Hej

Min r-vinge till åttafemtin blev stulen natten till torsdagen och det känns ju jävligt surt att få pynta 1500:- varje gång dom ska sno min r-vinge. Så tänkte jag höra med er om det finns nå bra trix till hur man kan få ha den kvar. Vajer genom vingen ska funka bra då får dom iaf inte bort den hel men risken är väl att dom sabbar bakluckan å hela skiten istället då.

Så va har ni för knep å knåp?.

Blir så jävla less
http://www.garaget.org/archive/4636/737 … 810385.jpg

tänkt köpa R-vinge till min 940 men de ¨vågar man väl inte när man bor i en sådan här håla som filipstad!mad

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
14 april 2008
BBAD skrev:
Angående stulna vingar så spelar det ingen roll hur man gör, får dom jävlarna inte lös den så slår dom fan sönder hela luckan å mer där till bara för att jävlas.

Ha blett av med några vingar å inte så mycket att göra åt saken kommer alltid att finns folk\idioter som inte kan se skillnad på deras eget å andras grejer

En kompis till mig vart av med sina xtra ljus 4ggr, efter 3:a gången svetsade vi fast lykterna men då stal dom insatsen istället, 4:e gången satte vi dit rakblad å dom skar sig duktigt rejält.... å gissa vad som hände, jo han vart stämd på 50k för att tjuvjäveln skadade sig. han fick betala 40k i skadestånd efter rättegång å grejer.

Ser man någon hända så e man på sin vakt för att få tag på dom jävlarna

Källa?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

DFFL
9 020 Inlägg
14 april 2008
Lycka till att avskräcka folk med rakblad och grejor.
Om jag ser en vinge jag vill ha och skär mig på den, inte fan går jag skamset därifrån.
Nej, jag sparkar av vingjäveln och krossar den på din vindruta.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Bessewisser
556 Inlägg
14 april 2008
FireTraXX skrev:
Om jag ser en vinge jag vill ha och skär mig på den, inte fan går jag skamset därifrån.

Det du inte inser då är att du har misslyckats och ägaren har lyckats... Eftersom du inte fick vingen och ägarens skador inte kostar mer än självrisken även om du bara hade stulit vingen.

Hade jag sett en person som håller på själ min vinge så hade jag slagit ner den personen med min kofot sen skaffar jag fram 3 - 4 trovärdiga vittnen på att han anföll mig först och jag bara försvara mig.

//SkyNard

How low

Forummoderator
26 455 Inlägg
14 april 2008
SkyNard skrev:
FireTraXX skrev:

Det du inte inser då är att du har misslyckats och ägaren har lyckats... Eftersom du inte fick vingen och ägarens skador inte kostar mer än självrisken även om du bara hade stulit vingen.

Hade jag sett en person som håller på själ min vinge så hade jag slagit ner den personen med min kofot sen skaffar jag fram 3 - 4 trovärdiga vittnen på att han anföll mig först och jag bara försvara mig.

//SkyNard

Word..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

DFFL
9 020 Inlägg
14 april 2008
SkyNard skrev:
FireTraXX skrev:

//SkyNard

Jag kan lova dig att det inte handlar om vingen längre när händerna är uppskurna.
Om jag nu hade varit en vingtjuv så hade bilen stått i lågor dagen efter.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
14 april 2008
Spö ska dom ha..gör som jag..köp ett par r vingar och ha på lager=) Köpte två på skroten i stockholm för 500kr

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

One Man Clan
4 287 Inlägg
14 april 2008
removal skrev:
Spö ska dom ha..gör som jag..köp ett par r vingar och ha på lager=) Köpte två på skroten i stockholm för 500kr

de låter ju verkligen som du har löst problemet när du gör så ?

bättre att du skriver ditt nr på bagageluckan och en text

ska du sno min vinge ?snälla kontakta mig först för jag har en olackad ligger i garage som du kan ta istället för att du skadar lacken på min bagagelucka....

267 Inlägg
18 april 2008
Dragon_slave skrev:
Stötsensor har jag haft på min

Har en tjock vajer genom vingen och luckan, Några var på min R vinge för några dar sen, men dom fick bara upp det vänstra fästet. Är ganska glad över att man har en vajer igenom..

powerm84
13 Inlägg
18 april 2008
har en r-vinge med kolfiber som e på lack nu..ska måntera den på min s70 om man vågar....men bilen borde la stå säkert i garage elleer???roll

Jag kan inte andas åt en annan människa!!!

409 Inlägg
18 april 2008
man kan ju undra hur många ägare dom där r-vingarna har haft i snitt smile

http://www.gsmlarm.se/index.asp?idCateg … eMenu2=136
en sån borde man ju kunna baka in någonstans big_smile

Diktator
968 Inlägg
19 april 2008
det är ju inte direkt nytt att plocka grejer sådär, typ som vita blinkers till 240 för några år sedan... men det är bara fortsätta montera nytt, någon gång måste ju alla som vill ha en r-vinge. då blir ju marknaden mättad. men då kommer ju såklart något nytt dom vill ha...

annars är ju som sagt larm "lättast" skrämmer iväg tjyven, som är små tjuvar oftast, samma som snor bilstereo och bil larm som tjuter är ju inte direkt lockande.

en bekant satte på låsmuttrar på sin fina golf, ja, då tänker man ju att det inte går att plocka fälgarna så lätt... nää, men bilen är ju lättare att flytta än plocka fälgarna så bilen återficks utan några nav och fälgar

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
19 april 2008
Har aldrig råkat ut för detta dock, men är jävligt rädd för den dagen jag kommer ut å hittar T-röden halvnaken....Men skruv/vajer är väl ändå att rekommendera har jag hört.....för då får dom ju som sagt inte med sej den hel å de måste ju betraktas som en liten vinst iaf-....

En gång Volvo, Alltid Volvo

den enda som e som jag
274 Inlägg
19 april 2008
har en idé..köp huvlås och gör en plåtbricka som passar fint under "fötterna" på vingen,limma fast brickan på "fötterna". svetsa fast huvlås bullten på brickan så bullten pekar neråt. Borra hål i bagageluckan och montera huvlåssprinten med limm på undersidan bagageluckan och sätt på vingen. Klart, nu har du en avtagbar vinge som du sätter på när de passar dig.

P: måste ha gummi ploppar som man sätter i hålen när inte vingen sitter där.
Lite finslippning på den här idén så blir de super tror ja!?

Ska bygga en sån här så ska ni få se på fan..Tjuvarna kommer gå i konkurs!

Din dröm är min verklighet

räcermicra
41 Inlägg
19 april 2008
leta reda på vem fan det är som håller på och spöa dom! det är oförlåtligt att hålla på så!

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
19 april 2008
bloooom skrev:
leta reda på vem fan det är som håller på och spöa dom! det är oförlåtligt att hålla på så!

... för det är så lätt att bara leta reda på brottslingar sådär? smile

Körv
3 535 Inlägg
19 april 2008
bloooom skrev:

Då kan du ju försöka ta reda på vem som repade lacken på min bil natten till fredagen tongue

Truckdriving Man

Sök