Kromade fälgar (R replica)

Tompa Wheel whore
13 april 2008 · 215 Inlägg

Finns det någon här som har kromade R replica fälgar??.

Har en jobbarkompis som har det till sin bil och dom är skrot.Har han hafft otur eller finns det fler?.Företaget han köpte dom av vill inte hjälpa honom då dom i sin tur inte fått något utlovande av den dom köpt dom av (fabriken tror jag).Just nu tycker han det är rätt surt då han får stå för frakten fram och tillbaka till dom för att dom ville se på dom samt att han måste lackera om om.Han betalade xxxx för att få dom kromade istellet för lackade så han vil ha dom i krom.

Argumentet företaget hadde var att antingen har han kört med för vass afettning eller kört i salt med dom.Men knepigt att allt annan krom fortfarande är som nytt..och vem kör 19" sommarhjul på vinter??.Det som har hänt med fälgen är att det har ergat under kromet som gjort att det har släppt på hela insidan och även på vissa ställen på usidan dock ej i R eller på platten på ekrarna.

Så jag söker lite tipps hur han skulle kunna göra.Bör kunna gå till konumetköpslagen eller liknande.

Senast redigerat av Tompa (13 april 2008)

Audi A6 "Sportback" (2008)
Volkswagen Golf GTi "5W Coupe" (2005)
Volkswagen Jetta LS "HennryJetta" (1981)
THEBADGUY Gorgilus addictus
13 april 2008 · 4 736 Inlägg

svenskagummihuset har dom! smile.

Wenatachi eller något sådant heter dom.

Mvh.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Tompa Wheel whore
13 april 2008 · 215 Inlägg

THEBADGUY skrev:
svenskagummihuset har dom! smile.

Wenatachi eller något sådant heter dom.

Mvh.

Jag vet vart han köpt dom.Vill inte hänga ut företaget.Jag vill bara veta om fler har fått sådana skit fälgar.

golf_fille
13 april 2008 · 86 Inlägg

Vad jag vet har ett flertal levrantörer "rea" på dessa fälgar i dagsläget 18 krom 1500kr st.
Vi kan ännu en gång konstatera att krom-fälgar av billigare varianter inte är någon höjdare.
Garantivilkoren är stenhårda på kromfälgar.

mrbad
13 april 2008 · 206 Inlägg

Varning till biliga krom fälgar.
kolla minna fäljar.
http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … post=27194

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang