3684
Sök

Nissan GT-R V-spec överraskar på Nürburgring!

91 Inlägg
28 maj 2008
Takashi skrev:
_lee_jr skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=FyME0t3ZAeM&feature=related  värsting version av GTR?? lite trim:P

Hehe, du vet väll att Mines också gör en R35 GTR, skulle gissa på att den blir snäppet värre än Amuse's GTR.. wink

Njaaa... Mines har ju ''bara'' 520 awbhp medans Amuse har 610.. Men top secret bygger åsso..

Daniel kabat -

91 Inlägg
28 maj 2008
Aerodynamik skrev:
Zapust skrev:
Hoppas att Amuse skeppar deras GTR till Tyskland och Nurburgring... Idag läste jag att den har trimmats till 610 hk med (va dom kallar) ''små justeringar'' d.v.s. inget bytt utan inställt.. Kan inte så mycket om bilmekanism.. Men ja vet bara att de är ett brilliant arbete med en bil som endast har varit mappad o sånna detaljer.. Vill se en GTR med byttade turbos.. Hällst kompressor eller som en M5.a här på garaget med dubbel kompressor.. Min åsikt om nissan GTR ~MIN ABSOLUTA DRÖM BIL~

Öh? Skapligt dum man är om man konverterar från dubbelturbo till kompressor.

Varför då.. ja kan ju inte precis mycke om bilar men är de inte kompressor som är bättre än turbo..? :S
Senast redigerat av Zapust (28 maj 2008)

Daniel kabat -

2 283 Inlägg
1 september 2008
Zapust skrev:
Aerodynamik skrev:
Zapust skrev:
Hoppas att Amuse skeppar deras GTR till Tyskland och Nurburgring... Idag läste jag att den har trimmats till 610 hk med (va dom kallar) ''små justeringar'' d.v.s. inget bytt utan inställt.. Kan inte så mycket om bilmekanism.. Men ja vet bara att de är ett brilliant arbete med en bil som endast har varit mappad o sånna detaljer.. Vill se en GTR med byttade turbos.. Hällst kompressor eller som en M5.a här på garaget med dubbel kompressor.. Min åsikt om nissan GTR ~MIN ABSOLUTA DRÖM BIL~

Varför då.. ja kan ju inte precis mycke om bilar men är de inte kompressor som är bättre än turbo..? :S

Skulle det vara det skulle nog kompressor vara vanligare.

R.I.P. Michael Jackson!

211 Inlägg
1 september 2008
Zapust skrev:
Aerodynamik skrev:
Zapust skrev:

T ex så snor en Kompressor kraft (har hört upp emot 30%) . En turbo spoolas upp av avgaserna & driver sig själv så att säga.

102 Inlägg
13 mars 2009
Någon mer än jag som får starkt "vill ha" begär? tongue

“A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”

Meister
6 763 Inlägg
13 mars 2009
Fel_xi skrev:
Zapust skrev:
Aerodynamik skrev:

T ex så snor en Kompressor kraft (har hört upp emot 30%) . En turbo spoolas upp av avgaserna & driver sig själv så att säga.

Båda har för och nackdelar. Ingen dålig tid iaf, men sen är jag en av de som inte gillar designen..

Avstängd
268 Inlägg
13 mars 2009
Ja nu vet vi iallfall att Spec-V bara fick 5 extra hästar + lite annat godis.. Så säger iallfall GT-spirit, Auto motor & sport, Bilsport, GTR blogg mm...

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3

1 814 Inlägg
13 mars 2009
Grym bil. Nissan imponerar smile

260 Inlägg
13 mars 2009
Boijee skrev:

Håller med. Var lite inne på och köpa GT-R men väntetiden är så jävla lång...

Avstängd
268 Inlägg
13 mars 2009
mackyfr skrev:
Boijee skrev:

Håll koll på blocket.. Dom hade en svart GTR där... Dock är den såld.. och ligger på garaget... Men de finns en H-styrd... annars rekommenderar jag dig att tänka på denna GTR'n.. Säljer du M5an så borde du ha budget...

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD … geNumber=1

eller

Eller

Senast redigerat av doch (13 mars 2009)

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3

333 Inlägg
14 mars 2009
doch skrev:
Ja nu vet vi iallfall att Spec-V bara fick 5 extra hästar + lite annat godis.. Så säger iallfall GT-spirit, Auto motor & sport, Bilsport, GTR blogg mm...

Alla GT-Rer kommer numera ha 485hk. Så det är inte bara Spec-V smile
Däremot så har Spec-V en "scramble boost" funktion som höjer vridmomentet på höga växlar i mellanregistret under 80s. Sen ska man inte glömma de fina kolfiberbromsarna från brembo som är uppgraderade Ferrari FXX grejer. Inte det billigaste att byta ut när de blivit slitna mao.

mackyfr skrev:
Boijee skrev:

Borde vara några som kommer sälja sina när de kommit hit.
Kommer några få innan sommaren och några stycken i Juli. Så räkna inte med att det blir någon rulljans på begagnatmarknaden förrän i höst tidigast. Frågan är bara vad priset blir.

1 255 Inlägg
14 mars 2009
Visst den är grym men knappast värd de dubbla priset emot en vanlig GTR då Spec-V kommer ligga runt 1,4-1,5 mille tongue

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Saabvilde!
1 708 Inlägg
14 mars 2009
mackyfr skrev:
Boijee skrev:

Japp, måste vara extremt jobbigt med lång väntetid när man har råd med en sån bil va? wink

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Sök