Volvo 850, The Hunt For Perfection. Uppstartad, Mycket nya bilder 22 Mars!

Mitt första bygge, bilen som jag fick ta över när jag tagit körkortet. Skulle bli lite kjolpaket och fälgar till en början men det spårade ut :) Sluta med att bilen plockades ner till minsta skruv och mutter, allt kromades eller köptes nytt. Till och med oljepluggarna till motorn och lådan kromades. Projektet såldes innan det blev färdigt pga flytt och nytt jobb.
  • 0 Följare
  • 177 848 Visningar
  • Projektet avslutat 21 februari 2014
TurbOla Reservdansk
22 mars 2010 · 6 271 Inlägg

850heden skrev:

TurbOla skrev:
Det kanske är tomgångsmotorn som trilskas efter att ha stått stilla så länge?
Prova smörj upp den. smile

Då måste jag spela dum och fråga, visst är de den som sitter vid gasvajern? Hur smörjer man den? Har inte kollat alls på de.

Den sitter bredvid gasspjället ja, en liten svart cylinderformad sak med en elkontakt och luftslang från insuget till efter gasspjället. smile

Plocka loss den och spraja med 5-56 eller liknande.
Kan tänka mig att den vill kärva om den inte är använd på länge.

Antingen det, eller du kanske har satt gasvajern fel, så att den inte kan stänga gasspjället helt?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
850heden
22 mars 2010 · 557 Inlägg

Okej! Tack för tipset, ska kolla på de. Ja vajern sitter lite underligt tyckte jag ska nog kolla på de med. Får bli om två veckor när jag kommer till garaget igen.

850heden
24 mars 2010 · 557 Inlägg

Kanske kan vara så att den kommer att bli mera stabil på tomgången om den får vara igång ett tag. Jag hade dåligt med vätskor i bilen så jag ville inte köra för länge.

TheMan89 MR Andersson
24 mars 2010 · 1 229 Inlägg

Tveksamt, Har du kollat så spjället stänger som det ska? Smörjt tomgångsmotorn?

Fint projekt annars, tråkigt med tappat intresse...

Volkswagen Amarok "3.0 v6 Aventura" (2018)
BMW 318i "Alpinan" (1991)
850heden
25 mars 2010 · 557 Inlägg

TheMan89 skrev:
Tveksamt, Har du kollat så spjället stänger som det ska? Smörjt tomgångsmotorn?

Fint projekt annars, tråkigt med tappat intresse...

Jag ska ta och kolla på de, allt på bilen är ju blästrat, tex insug och alla fästen runt där mm. Kan ju vara så att de behöver smörjas.

Tackar:) Jovisst är de så men det blir nog bra till slut, kommer iallafall göra klart den innan den ska säljas.

Owla
26 mars 2010 · 751 Inlägg

Du har jobbat på mkt sedan sist man skrev! Blir förjäkla snyggt

850heden
26 mars 2010 · 557 Inlägg

Owla skrev:
Du har jobbat på mkt sedan sist man skrev! Blir förjäkla snyggt

Tackar:) Ja de har blivit en del gjort på bilen. Hoppas på att kunna besikta den i april och sen kan man snart ut och åka lite.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang