Civilpolisen på gatan...

krutmats
15 april 2008 · 1 892 Inlägg

Civilaren som stoppade mig i örebro var en 9-5 sedan körde med dimljus och parkljus, hade en sjysst vinge bakpå  kunde ALDRIG ana det var harrihaffa...

Mr_EmCom Med.lem
15 april 2008 · 3 759 Inlägg

ATMTA skrev:

Seriost skrev:
En kompis till mig sa att man kan kolla nått me deras backspeglar...skulle tydligen sitta nån extraspegel ovanpå den ordinare....men som sagt, de va bara nått hon hört.

Nja...  då skull ju nästan alla bilarna på körkortskolorna vara potentiella civilpoliser.. tongue

Här i stan är alla körskolebilar fullproppade med reklam..

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Pikey
15 april 2008 · 2 283 Inlägg

Ofta ett extra handtag till bagaget.

R.I.P. Michael Jackson!
FireTraXX DFFL
15 april 2008 · 9 020 Inlägg

fredda_king skrev:

FireTraXX skrev:
Hela meningen med att vara civil är att inte synas.
Men att ta det lugnt förbi vita eller silverfärgade V70n med tonade rutor är en bra tumregel som jag använder mig av.

den civil bilen som går här om kring är en riktigt snygg volvo v70n beigefärgad 18"sommardäck dimljus. den e grym att kolla på så färgen är inte allt. cool

Därav "tumregel"...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
nooky Tidsoptimist
15 april 2008 · 184 Inlägg

Va menade Mr Tobias med att ingen ska kunna ta tag i takräcket? Kanske trög men kopplade inte det, varför skulle nån suga tag där?

Jag försöker iaf...
Mr_EmCom Med.lem
15 april 2008 · 3 759 Inlägg

Noiseprojekt skrev:

supermikaela skrev:
Man kan aldrig veta säkert.. Vissa använder sina privatbilar när de är i tjänst ibland.

Precis det jag sa!

Fast jag tror inte det är så vanligt,, lixom jag skulle inte vilja slita på min bil i onödan när deras bilar är bra mycket mer gjorda för att åka runt i....

Tror nog det mest är när dom är påväg hem och från jobben dom gångerna är.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Crall julgran
15 april 2008 · 214 Inlägg

Behöver inte ha varken toning eller extra antenner för att vara civilbil. Meningen är väl just att dom inte ska sticka ut.
Enklast om du misstänker något är att skicka ett sms till VV

Mr_EmCom Med.lem
15 april 2008 · 3 759 Inlägg

nooky skrev:
Va menade Mr Tobias med att ingen ska kunna ta tag i takräcket? Kanske trög men kopplade inte det, varför skulle nån suga tag där?

Nån som kanske inte känner för att åka med....

har fanktist inte tänkt på att dom inte har det, men det värkar ju troligt när man tänker så..

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Mr_EmCom Med.lem
15 april 2008 · 3 759 Inlägg

Crall skrev:
Behöver inte ha varken toning eller extra antenner för att vara civilbil. Meningen är väl just att dom inte ska sticka ut.
Enklast om du misstänker något är att skicka ett sms till VV

Fast det är ju lite sent när du blåst om nått mistänkt i 140 på 90 väg... tongue

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
budge
15 april 2008 · 70 Inlägg

Min polare blev stoppat av en gammal o rostig sabb 900 turbo under moppe tiden... så det finns nog ingen "regel" på hur dom ser ut!cool

BMW 318is (1994)
nooky Tidsoptimist
15 april 2008 · 184 Inlägg

Mr_EmCom skrev:

nooky skrev:
Va menade Mr Tobias med att ingen ska kunna ta tag i takräcket? Kanske trög men kopplade inte det, varför skulle nån suga tag där?

Nån som kanske inte känner för att åka med....

har fanktist inte tänkt på att dom inte har det, men det värkar ju troligt när man tänker så..

Ahhhh smart..!

Jag försöker iaf...
Zwudda Refined
15 april 2008 · 1 770 Inlägg

nooky skrev:
Va menade Mr Tobias med att ingen ska kunna ta tag i takräcket? Kanske trög men kopplade inte det, varför skulle nån suga tag där?

När de ställer upp personer och visiterar dem, och sedan skall få dem ifrån bilen.

_Tony_ ???
15 april 2008 · 661 Inlägg

många av dom har ju extra antenner, toning o backspeglar o allt som nämts här...
men finns väldigt många helt vanliga bilar. haft flera inne på jobbet där ja inte vetat att de vart polisens bilar förren ja kollat på arbetsordern.

så de kan vara vilken bil som helst. har hört att dom tillomed har hyrbilar ibland hmm

Noiseprojekt
15 april 2008 ·

Mr_EmCom skrev:

Noiseprojekt skrev:

supermikaela skrev:
Man kan aldrig veta säkert.. Vissa använder sina privatbilar när de är i tjänst ibland.

Precis det jag sa!

Fast jag tror inte det är så vanligt,, lixom jag skulle inte vilja slita på min bil i onödan när deras bilar är bra mycket mer gjorda för att åka runt i....

Tror nog det mest är när dom är påväg hem och från jobben dom gångerna är.

Nej dom ställde polisbilen på en helt vanlig lägenhetsparkering klädde om utanför bilen hoppa in i Passaten och drog iväg..
så dom var inte på väg hem!

decib3L Körv
15 april 2008 · 3 535 Inlägg

Det kan ju vara så enkelt att dom har hyrbilar när exempelvis deras ordinarie bil är på verkstad smile

Truckdriving Man
Phaetoon
15 april 2008 · 8 156 Inlägg

Polisen byter ju civilbilar lite då och då.
Dummare än så är dom ju inte. Beror lite på vad dom använder bilarna till också.
Iaf. I bland så tycker jag faktiskt att polisen skulle få använda sig av brottsprovokation.
Tänk ifall en civilsnut glider upp jämte dig i en Porsche och vill köra race. Lite taskigt att åka dit för en sådan sak, men ändå helt rätt? Visserligen så kan man tycka att dom borde satsa mer pengar på att hindra folk från att köra rattonyktra...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
DPB Öh, barlös.
15 april 2008 · 300 Inlägg

Luriga jävlar dessa wink, jag blir alltid så paranoid när jag tänker på detta med civilare tongue

Kesler
15 april 2008 · 3 650 Inlägg

Jag har sett en gammal saab 9000 med civilare i mitt i stockholms stad, sveavägen

Mr_EmCom Med.lem
15 april 2008 · 3 759 Inlägg

Noiseprojekt skrev:

Mr_EmCom skrev:

Noiseprojekt skrev:

Precis det jag sa!

Fast jag tror inte det är så vanligt,, lixom jag skulle inte vilja slita på min bil i onödan när deras bilar är bra mycket mer gjorda för att åka runt i....

Tror nog det mest är när dom är påväg hem och från jobben dom gångerna är.

Nej dom ställde polisbilen på en helt vanlig lägenhetsparkering klädde om utanför bilen hoppa in i Passaten och drog iväg..
så dom var inte på väg hem!

Ne, men dom kanske var påväg till jobbet smile

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Mr_EmCom Med.lem
15 april 2008 · 3 759 Inlägg

Phaetoon skrev:
Polisen byter ju civilbilar lite då och då.
Dummare än så är dom ju inte. Beror lite på vad dom använder bilarna till också.
Iaf. I bland så tycker jag faktiskt att polisen skulle få använda sig av brottsprovokation.
Tänk ifall en civilsnut glider upp jämte dig i en Porsche och vill köra race. Lite taskigt att åka dit för en sådan sak, men ändå helt rätt? Visserligen så kan man tycka att dom borde satsa mer pengar på att hindra folk från att köra rattonyktra...

Såg en film på street fire för länge sen, när en 2 snygga blonda brudar i en 911 cab glider upp till 2 snubbar i en m5:a å varvar till lite å ler. Killarna drar me hjulspinn från röljuset sen ser man porshen kommer som bara fan me blåljusen på efter dom smile

Detta var ingen reklamfilm lr så dock från Tyskland. Såg jävligt kul ut smile

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang