Civilpolisen på gatan...

Seriost
15 april 2008 · 45 Inlägg

Ja, civilpolisen på gatan har nog ett antal personer här inne råkat ut för. roll
Tänkte fråga om det är någon som vet om man kan "genomskåda" en civilpolisbil på något sätt?

En kompis till mig sa att man kan kolla nått me deras backspeglar...skulle tydligen sitta nån extraspegel ovanpå den ordinare....men som sagt, de va bara nått hon hört.

Nån som VET något helt säkert? smile Sen antar ja väll att alla civilpolisbilar är olika men men, skriv på så får vi se vad som kommer upp wink

Team-Adolfsson Gödseldräng
15 april 2008 · 4 529 Inlägg

jag har aldrig sett att dom har reklam runt nummerplåten typ "Nybergs Bil" som det står på vanliga bilar
sen har dom ju blå/röda lampor vid inner speglen eller i grillen
sen de där med att dom har dubbla speglar beror nog på
jag har sett med både och
den jag blev stoppad av hade det inte men har kört om en som hade cool

Grundstrom Nismo
15 april 2008 · 758 Inlägg

Vet iaf att dom har en liten extra spegel på passagerarsidan!

decib3L Körv
15 april 2008 · 3 535 Inlägg

Tänker inte skriva något här. Då kanske dom lär sig och ändrar på saker wink


Edit: Haha! 3 inlägg under samma minut smile

Senast redigerat av decib3L (15 april 2008)

Truckdriving Man
kalleankan
15 april 2008 · 101 Inlägg

1.tonade rutor
2.fler antenner än 1 på taket.

MercaPOWER Avstängd
15 april 2008 · 174 Inlägg

sen har dom också massa 1 meters långa antenner tongue

WeDo
15 april 2008 · 3 390 Inlägg

Har också hört att civilpolisbilar inte har takräcke... Sant eller falskt vet jag ej tongue

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
FireTraXX DFFL
15 april 2008 · 9 020 Inlägg

Hela meningen med att vara civil är att inte synas.
Men att ta det lugnt förbi vita eller silverfärgade V70n med tonade rutor är en bra tumregel som jag använder mig av.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
ATMTA
15 april 2008 ·

Seriost skrev:
En kompis till mig sa att man kan kolla nått me deras backspeglar...skulle tydligen sitta nån extraspegel ovanpå den ordinare....men som sagt, de va bara nått hon hört.

Nja...  då skull ju nästan alla bilarna på körkortskolorna vara potentiella civilpoliser.. tongue

MrTobias
15 april 2008 · 1 297 Inlägg

de har alltid dragkrok, aldrig takräcke (de ska kunna dra släp/ingen ska kunda ta tag i takräcket).
Ofta ett sort skydd över dragkroken (de slog benen i den när de skulle ta ut hunden)
flera antenner
tonade rutor bak
"dvd skärm" i mittkonsollen som ofta syns utifrån.

Noiseprojekt
15 april 2008 ·

Haha
har sett 2 poliser klä om till civilkläder och hoppat in i en blå privatägd Passat kombi.. sen jagade dom folk!!
vissa gånger så har du inte en chans!!

Breexiz
15 april 2008 · 341 Inlägg

Såg en civilare för någon vecka sen, Åkte i en nyare saab 9-3 med 2 antenner på taket, en orginal och en stor sak.. sedan var rutorna tonade och helljus därfram. Om man är osäker är det ju bara att dra iväg ett SMS till VV med regnumret tongue (anledningen till varför jag VET att det var en civilare var för att jag skickade sms om regnumret)


Man kan inte alltid SE en civilare, hört att de kan åka i vad som helst. Även hyrbilar.. så smile det gäller väl att åka lagligt antar jag!

Senast redigerat av Breexiz (15 april 2008)

Drive it like you stole it
Seriost
15 april 2008 · 45 Inlägg

Noiseprojekt skrev:
Haha
har sett 2 poliser klä om till civilkläder och hoppat in i en blå privatägd Passat kombi.. sen jagade dom folk!!
vissa gånger så har du inte en chans!!

haha coolt lol hmm nej deras bilar går antagligen lite bättre än en vanlig svenssonbil.... så, sålänge man inte har nått me riktigt klös i blir de nog lite svårt tongue

Mr_EmCom Med.lem
15 april 2008 · 3 759 Inlägg

Några tipps....

* Alltid rena bilar
* Om det är snöit så är deras alltid snöfria överallt
* Ofta extraspeglar och extraljus
* alltid tonade rutor
* Mer antenner
* på nära håll kan man skymta röd/blå ljus bak, framför backspegeln och i grillen
* Dragkrok

Nu stämmer ju inte detta til 100%, men det är iallfall de jag hajjar till på när jag ser dom..

* Sen att dom sitter med uniform i är väll kanske inte så hemmligt heller, men när man blåser om dom i 200 på motorvägen så är ju inte de så lätt att se wink

MEN så har jag vid flera tillfällen sett dom i helt andra bilar... På ett street race här i Örebro förra året kom 2 poliser inrullandes i en klappsänkt 740 me add-on paket. Det tyckte jag var ganska skoj tongue

Senast redigerat av Mr_EmCom (15 april 2008)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
supermikaela
15 april 2008 ·

Man kan aldrig veta säkert.. Vissa använder sina privatbilar när de är i tjänst ibland.

Charles_ Är nog fan bara bitter..
15 april 2008 · 365 Inlägg

MrTobias skrev:
de har alltid dragkrok, aldrig takräcke (de ska kunna dra släp/ingen ska kunda ta tag i takräcket).
Ofta ett sort skydd över dragkroken (de slog benen i den när de skulle ta ut hunden)
flera antenner
tonade rutor bak
"dvd skärm" i mittkonsollen som ofta syns utifrån.

Aldrig takräcken? Vad grundar du det på?
I Örebro har de V70 Fas2 som har takräcken, till och med blåljus i takräckena!
Bara en tanke, ta inte alla tips för givet.. En del är bra, en del är dåliga!

smile

Pain is temporary, Glory last forever.
fredda_king Fotograf
15 april 2008 · 1 319 Inlägg

FireTraXX skrev:
Hela meningen med att vara civil är att inte synas.
Men att ta det lugnt förbi vita eller silverfärgade V70n med tonade rutor är en bra tumregel som jag använder mig av.

den civil bilen som går här om kring är en riktigt snygg volvo v70n beigefärgad 18"sommardäck dimljus. den e grym att kolla på så färgen är inte allt. cool

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
MercaPOWER Avstängd
15 april 2008 · 174 Inlägg

decib3L skrev:
Tänker inte skriva något här. Då kanske dom lär sig och ändrar på saker wink


Edit: Haha! 3 inlägg under samma minut smile

attans , jag kom en sekund efter wink

Noiseprojekt
15 april 2008 ·

supermikaela skrev:
Man kan aldrig veta säkert.. Vissa använder sina privatbilar när de är i tjänst ibland.

Precis det jag sa!

Seriost
15 april 2008 · 45 Inlägg

740glidarN skrev:
... polisen behöver inte nödvändigtvis har varesig extra speglar, antenner, tonade rutor eller annat utstickande, hörde av en på jobbet att hans polare blivit stoppad, polisbilen ifråga var en saab 9-3 och det roligaste var att det satt en dekal på bakrutan "Gubbar med liten *** kör saab-turbo" (ganska självförnedrande eller hur?).
Javisst det låter ganska sjukt, och ja det var säkert att det var en polis då han även fick böter.

Den e sjuk....! yikes

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang