2300
Sök

Civilpolisen på gatan...

Toyota mekaniker
240 Inlägg
1 maj 2008
för ngt år sedan när jag körde lätt mc. då kom de upp en ford mondeo jämsides.. först trodde jag de va någon jävla idiot men sen drog han upp polisbrickan i fönsterrutan:p

993 Inlägg
1 maj 2008
finns en civil polis med BMW M3 E36, dakargul... mest runt helsingborgs trakterna..
sen finns det massa gammla golf 1or, golf2or, cadetter mest runt malmö trakterna, det är då narkotika civilaren.

906 Inlägg
1 maj 2008
Här finns det 3 civilare som jag vet, men dem kör en liten fulis här, vet inte om dem gör så i alla län? Men dem har en som är "anonym", en skit matt röd Volvo 850, men han stannar än aldrig utan han ringer upp en annan civil polis som fixar det istället, så fortsätter han i 850in som om inget skett^^ Den ser ut som vilken 850 som helst:P

=)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
1 maj 2008
740Fors skrev:
Här finns det 3 civilare som jag vet, men dem kör en liten fulis här, vet inte om dem gör så i alla län? Men dem har en som är "anonym", en skit matt röd Volvo 850, men han stannar än aldrig utan han ringer upp en annan civil polis som fixar det istället, så fortsätter han i 850in som om inget skett^^ Den ser ut som vilken 850 som helst:P

Så gjorde dom här för nåt år sen. smile
Hade en silverfärgad 740 (av alla bilar)
För så fort nån misskötte sig i trafiken inne i orten så dröjde det inte länge förrän det kom antingen en normal civilbil eller en radiobil och ordnade upp saker. Sånt tycker jag det borde vara mer av. Eller mer taktik som t.ex i usa. Vore bra om dom kunde rensa upp i träsket här nu. Det är rejält låg nivå på både folket och bilarna som rullar här nu. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Bobo
1 maj 2008
Här kommer några bilder på civilare

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45397/330765_po5xog.jpg
Civilare framifrån

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45397/330764_ecntjb.jpg
Civilare

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45397/330767_vc29ft.jpg
Vita volvon, civil polis vid ett olagligt race

191 Inlägg
23 september 2009
men brukar de inte vara kombi, tonade rutor, fler speglar, två lampor i grillen, har aldrig hört nå annan bil en volvo och saab smile

5 198 Inlägg
23 september 2009
civilbilar behöver ju inte vara nån som går som trafipax, utan det kan vara vilken bil som helst och de behöver inte va utrustad som ovan.

Svetsare
3 150 Inlägg
23 september 2009
Hade en silvrig 9-5a efter mig förra året, misstänkte att det va civilare så tog det lugnt. Efter ca 100 meter så börja dom blinka  tongue     Gå på magkänslan!    Tar det alltid extra försiktigt när jag ser en silvrig V70/9-5a på vägen.
Senast redigerat av ZonaX (23 september 2009)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

46 Inlägg
23 september 2009
Finns några sorters olika ju. Finns de som ser ut som en polisbil men omålad och utan ljusramp - dvs med en skog antenner, stor "dvdskärm", extraspeglar osv. Sen finns det de som skall se lite mer hemliga ut utan antennerna men med glasantenn för RAKEL i framrutan och dolda blåljus. Vidare finns det de bilar som har 0 extrautrustning, är regade på i princip vem som helst och som inte går att skilja från en standardbil (förrutom då att de brukar ha dragkrok och inget takräcke)

Diktator
968 Inlägg
23 september 2009
åkt i en v70 civil snut. la inte märke till något speciellt med inredning som skiljer mot vanliga v70, förutom att den va maxutrustad och tonade rutor... skin inredning också för den delen också. jag fick dock njuta av plast överdrag

även sett en civil Merca här i stan när dom plockade en ATV som körde lite provocerande. en svart

1 722 Inlägg
23 september 2009
Såg i Pajala en mörkblå saab--ganska ny en 07.a tror jag ...
Tonade rutor och massa antenner på taket. ..
XZU840 är regnumret på den
Senast redigerat av Kanelbullen (23 september 2009)

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Intresseklubben
673 Inlägg
23 september 2009
Finns ju en tråd angående polisens civila regnr. och som jag skrev där, så använder sig även polisen av vägverkets bilar (alltså kan vara en ford, passat etc etc). Så alla civila bilar kan du nog inte märka, men dom vanligaste polisen har vid polishuset är saab,volvo och där med brukas dom kännas igen med tonade sidorutor och 3 antenner på taket..

/Mvh Andreas

Fd Bannad
657 Inlägg
23 september 2009
En snabb ren Offtopic fråga?

Om en polisbil åker bakom någon som kör för fort, i det här fallet 122 på 50 väg, räcker det då som bevis att filma sin egen hastighetsmätare när denne kör bakom bilen som kör för fort?

nä, mitt körkort är kvar, men en kompis råkade ut för detta och han har inget körkort längre!

Märkesbög

5 198 Inlägg
23 september 2009
Hur kan dom bevisa att det är den efterföljandes mästare,, och att den visar rätt... ?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
23 september 2009
Hedning skrev:
En snabb ren Offtopic fråga?

Om en polisbil åker bakom någon som kör för fort, i det här fallet 122 på 50 väg, räcker det då som bevis att filma sin egen hastighetsmätare när denne kör bakom bilen som kör för fort?

nä, mitt körkort är kvar, men en kompis råkade ut för detta och han har inget körkort längre!

Filma ?  med typ mobilkamera då eller ??  tongue

Jag hade snuten efter mig i hastigheter uppåt 140KM/H och allt jag fick var en utskällning av en arg snuttjej haha. Och det var en civilare utan någon utrustning.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

609 Inlägg
23 september 2009
"Det var en gång...". Är det inte dags att ha en avskild tråd där bara polis-stories skrivs?

Yellow bug!
1 640 Inlägg
23 september 2009
STriiiker skrev:
"Det var en gång...". Är det inte dags att ha en avskild tråd där bara polis-stories skrivs?

Tror trådnamnet "det var en gång... en kompis" skulle passa wink

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

1 489 Inlägg
23 september 2009
Blev varse om för cirka 2 år sedan att polisen inte alls har rena och fina bilar. Iaf inte här i Ronneby/Karlskronaområdet wink

Körde då min Saab 9000, kom ikapp en rostig gammal VW Caravelle med tonade rutor men inga extra antenner. Och när jag säger rostig så menar jag rostig. Såg ut som en typisk polack som skulle till färjan. Så när chansen gavs så brände jag om bussfan, och iochmed att den inte såg suspekt ut så snålade jag inte på gasen, givetvis hade jag inte heller en tanke på och kolla in i deras bil när man drog om wink.

På motorvägen (110) passerade vi 200, men tyckte att den där gamla härken kom ikapp jävligt fort och tillslut så kom det igång disco wink. Sedan dess har jag slutat köra om vita fula gamla bussar med tonade rutor tongue

Men annars är det som vanligt, V70 och 9-5orna är så rena så man kan slicka på dom utan att känna eftersmak och det typiskt utseendet

Mvh

• Även den starka måste ta i när han skiter

4 001 Inlägg
23 september 2009
MarcusL skrev:
Blev varse om för cirka 2 år sedan att polisen inte alls har rena och fina bilar. Iaf inte här i Ronneby/Karlskronaområdet wink

Körde då min Saab 9000, kom ikapp en rostig gammal VW Caravelle med tonade rutor men inga extra antenner. Och när jag säger rostig så menar jag rostig. Såg ut som en typisk polack som skulle till färjan. Så när chansen gavs så brände jag om bussfan, och iochmed att den inte såg suspekt ut så snålade jag inte på gasen, givetvis hade jag inte heller en tanke på och kolla in i deras bil när man drog om wink.

På motorvägen (110) passerade vi 200, men tyckte att den där gamla härken kom ikapp jävligt fort och tillslut så kom det igång disco wink. Sedan dess har jag slutat köra om vita fula gamla bussar med tonade rutor tongue

Men annars är det som vanligt, V70 och 9-5orna är så rena så man kan slicka på dom utan att känna eftersmak och det typiskt utseendet

Mvh

Dra den om rödluvan också, du menar alltså att Polisens VW Caravelle gör över 200km/h?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

5 198 Inlägg
23 september 2009
sen väcktes han sin pipande väckarklocka och trodde att dom bytt ljud på sirenen.

Sök