3472
Sök

Civilpolisen på gatan...

453 Inlägg
23 september 2009
Den typiska civilbilen stod på bauhaus parkeringen på senaste meet of the month i Norrköping lol

Vit volvo v70 med extra antenner och ljus i grillen, regnr UZW 513
Senast redigerat av Jokke_ (23 september 2009)

1 772 Inlägg
23 september 2009
Mr_EmCom skrev:
Några tipps....

* Alltid rena bilar
* Om det är snöit så är deras alltid snöfria överallt
* Ofta extraspeglar och extraljus
* alltid tonade rutor
* Mer antenner
* på nära håll kan man skymta röd/blå ljus bak, framför backspegeln och i grillen
* Dragkrok

Nu stämmer ju inte detta til 100%, men det är iallfall de jag hajjar till på när jag ser dom..

* Sen att dom sitter med uniform i är väll kanske inte så hemmligt heller, men när man blåser om dom i 200 på motorvägen så är ju inte de så lätt att se wink

MEN så har jag vid flera tillfällen sett dom i helt andra bilar... På ett street race här i Örebro förra året kom 2 poliser inrullandes i en klappsänkt 740 me add-on paket. Det tyckte jag var ganska skoj tongue

Haha fett nice! big_smile Tur att det inte vart biljakt...

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

309 Inlägg
23 september 2009
Polisen hade väl en Sierra Cosworth på 90 talet? En tanke bara, de har ju en del udda bilar också.
Har inte läst hela tråden, någon har säkert redan skrivit men det ryktas väl om att dom har en porsche i malmö området och en S60R, vet inte om det var i Göteborg eller Stockholm. Kan inte minnas..

Att köra turbo är beroendeframkallande...

107 Inlägg
23 september 2009
Jag blev stoppad av en stor svart SUW för ca ett år sedan.

Eskilstuna
70 Inlägg
23 september 2009
Kolla mkt på deras regnumer såg det på Hamsterpaj lr va det heter så såg man vilka reg-nr som polisen hade på sina bilar.. sen så kollade jag runt på civil  snutt bilarna och såg att det Stämde väldigt bra.. har haft mkt med polisen att göra inom min barndom och uppåt så har settat i dom flesta polisbilarna även Civil bilarna

139 Inlägg
23 september 2009
jag trodde att dom höll sej till svart vit silver typ. Men nere i skåne såg jag en metallicblå v70II med toning, hundgaller, ett gäng antenner. Då börjar man ju fundera på hur många sådana man ignorerat på motorvägen.

847 Inlägg
23 september 2009
RPS POLISMYN I STHLM, OPERATIVA AVD står som ägare på denna
Otonade rutor, ingen dragkrok, blå lack, diskret kombiantenn instället för original hajfenan och en liten GPS puck på taket. LED ljus på hatthyllan. Diskret civilpolisbil jag fotade i vintras i Solna
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11034/769658_0y8mh9.jpg
Senast redigerat av Volvo_Emil (23 september 2009)

57 Inlägg
30 september 2009
Det mesta alla skirver stämmer. Vet att det i Halmstad finns:
Grågrön SAAB 9-5 kombi, gammla modellen
Blå SAAB 9-5 Kombi, nya mod.
Blå Passat (ovanligt)
Vit volvo V70
Samtliga har extra antenner på taket och tonade rutor. Dock vill jag minnas att gammla saaben hade takräcke. Blev stoppad av den! haha

Dessa bilar är 100%säkert då jag kollat upp alla i trafikregistret! Dock byter de ju efter hand.

Så alla i Halmstad bör vara extra uppmärksamma på dessa modeller! lol
Senast redigerat av criccoo (30 september 2009)

214 Inlägg
30 september 2009
Jag tror dom brukar ha clown kläder på sig

DFFL
9 020 Inlägg
30 september 2009
criccoo skrev:
Blå Passat (ovanligt)
Vit volvo V70
Samtliga har extra antenner på taket och tonade rutor. Dock vill jag minnas att gammla saaben hade takräcke. Blev stoppad av den! haha

Dessa bilar är 100%säkert då jag kollat upp alla i trafikregistret! Dock byter de ju efter hand.

Så 3/4 av bilarna man möter dagligen?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

847 Inlägg
30 september 2009
criccoo skrev:
Blå Passat (ovanligt)
Vit volvo V70

rullar en mörkblå S80 med extraantenner i Halmstad också, POW nånting. Den bör man passa sig för också

57 Inlägg
30 september 2009
Jo, jag vet, det är extremt vanliga bilar, men som andra säger är de alltid rena! SAABarna är de man ser mest, och man ser faktiskt det enkelt och direkt

214 Inlägg
30 september 2009
har sett flera vita bussar volkswagen med flera antenner i gbg  körde sist cirka 140km i timmen skulle köra om den då såg jag antennerna panik bromsade och jag fick ögon kontakt  med snuten som inte hade civila kläder på sig

Sleeper
3 084 Inlägg
30 september 2009
såg en svart saab som blinkade som stoppade en annan bil och precis när hon vände sig för att kolla förarens kort kom jag och blåste förbi i 185 hähä, och en mil till så stod en annan snut som precis stoppat en. Funderade på lugna mig lite efter den första men tänkte "ähh vafan hur ofta stöter man på 2 civilare"

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

hellaflush!
1 266 Inlägg
30 september 2009
Sushikocken skrev:
såg en svart saab som blinkade som stoppade en annan bil och precis när hon vände sig för att kolla förarens kort kom jag och blåste förbi i 185 hähä, och en mil till så stod en annan snut som precis stoppat en. Funderade på lugna mig lite efter den första men tänkte "ähh vafan hur ofta stöter man på 2 civilare"

HAHAHAHA:D

1 489 Inlägg
30 september 2009
kolvas skrev:
MarcusL skrev:
Blev varse om för cirka 2 år sedan att polisen inte alls har rena och fina bilar. Iaf inte här i Ronneby/Karlskronaområdet wink

Körde då min Saab 9000, kom ikapp en rostig gammal VW Caravelle med tonade rutor men inga extra antenner. Och när jag säger rostig så menar jag rostig. Såg ut som en typisk polack som skulle till färjan. Så när chansen gavs så brände jag om bussfan, och iochmed att den inte såg suspekt ut så snålade jag inte på gasen, givetvis hade jag inte heller en tanke på och kolla in i deras bil när man drog om wink.

På motorvägen (110) passerade vi 200, men tyckte att den där gamla härken kom ikapp jävligt fort och tillslut så kom det igång disco wink. Sedan dess har jag slutat köra om vita fula gamla bussar med tonade rutor tongue

Men annars är det som vanligt, V70 och 9-5orna är så rena så man kan slicka på dom utan att känna eftersmak och det typiskt utseendet

Mvh

Dra den om rödluvan också, du menar alltså att Polisens VW Caravelle gör över 200km/h?

Nej han kom ju inte ikapp och körde om precis, men dom pressade skiten så han närmade ju sig fort det såg jag. Du kan ju fundera lite själv..?

Det var en gång en rödluvshelvete som var ute och gick....

• Även den starka måste ta i när han skiter

1 489 Inlägg
30 september 2009
gamlingen skrev:
sen väcktes han sin pipande väckarklocka och trodde att dom bytt ljud på sirenen.

Menat mot mig?

• Även den starka måste ta i när han skiter

Das vas das das
179 Inlägg
30 september 2009
Växjö polisen (vill ej skriva vilket område), har en vit saab 900.
två antenner,en extra bakspegel och och en blå lampa på instrumentpanelen.
och en förare som försöker få så lite gjort som möjligt.
håller sig gömd på kontoret fram till 12 sen så gå han hem.
för två år sen blåste jag för bi han i 130-140,
han blinkade två gånger mad blåljus och sen inget mer...

Some say, one of his legs get longer when he sees a pretty lady... and that I haven't done one of these for some time and I've forgetten to make up a second thing. All we know is, he's called the Stig.
--Richard Hammond [S12E6]

2 079 Inlägg
30 september 2009
MarcusL skrev:
gamlingen skrev:
sen väcktes han sin pipande väckarklocka och trodde att dom bytt ljud på sirenen.

Menat mot mig?

Ja

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

3 650 Inlägg
30 september 2009
Nya Saab X jeepen/suv såg jag för några veckor sen..hade stoppat nån på birger jarlsgatan i sthlm

Sök