Är inte jättehajj på bromsbänkar, men vet att det flera olika typer av bänkning (3?) och dynojet har jag hört (utan att veta) ska visa mest exakt, används ofta till mc, men även till bilar
Man bör ta alla siffror man hör med en nypa salt... finns många olika sätt att mäta/bänka en bils effekt. Ärligaste siffrorna får man på en dynojet
Bra sagt.... har G-mätarn för skojs skull
e inte interesserad att veta HK i min bil just nu.. känns bra så här.. drar i från många bilar så de räcker för mig
Jo de verkar vara en häftig grej, är själv lite nyfiken på en sån. Antar att man ställer in vikt m.m. Men ställer man utväxlingen oxå?
jo.. de e som så att man ställer in "bilens vikt.. om de e automat/manuell..luftmotstånd.. i vilken växel man vill att den mäter HK..mm.mm" "luftmotsåndet mäts från 100km/h till 80km/h i neutral..sen tar man antal sek X..xx(tabell)"
och den mäter 0-100km/h-sek 0-402m i sek och sluthastiget.. och bilens bromsträcka i meter från 100km/h till 0km/h..
och den kopplar man bara i ciggutaget... enkelt..
interesserad kan du köpa min.. (har 2) (USA import) finns ej så många...
jo.. de e som så att man ställer in "bilens vikt.. om de e automat/manuell..luftmotstånd.. i vilken växel man vill att den mäter HK..mm.mm" "luftmotsåndet mäts från 100km/h till 80km/h i neutral..sen tar man antal sek X..xx(tabell)"
och den mäter 0-100km/h-sek 0-402m i sek och sluthastiget.. och bilens bromsträcka i meter från 100km/h till 0km/h..
Hehe så man har lite konkurrens här på G.Org ??
(En till som privatimporterar dessa godbitar )
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Helt ointressant vad gäller effekt, det är bara ett mått på hur duktig sandzoo är på att slira koppling när det börjar spinna.
Vad säger G-tech om slutfart på 402? gissar 14.2 @ 163km/h
förövrigt bra gjort att åka 0-100 på 6sek utan diffbroms med en blysläde och bara 300hk jag kör oftast kring 6.5sek till 100km/h, men å andra sidan går det nästan lika fort från 100-200km/h
Senast redigerat av torpis (15 maj 2008)
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Helt ointressant vad gäller effekt, det är bara ett mått på hur duktig sandzoo är på att slira koppling när det börjar spinna.
Vad säger G-tech om slutfart på 402? gissar 14.2 @ 163km/h
förövrigt bra gjort att åka 0-100 på 6sek utan diffbroms med en blysläde och bara 300hk jag kör oftast kring 6.5sek till 100km/h, men å andra sidan går det nästan lika fort från 100-200km/h
ja du de varierar.. som bäst har den mätt 6.15sek.. men jag räknar me 7sek.. räcker för mig.. hmm lita inte till 100% nu men har för mej att de e 13 nått @ 166-170km/h