5113
Sök

945 avgassystem

30 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
Hejsan har några frågor angående sportavgassystem till min 945 -96 undra lite vad som är den bästa kombinationen 3'' hela vägen eller 2,5'' eller hur man ska bygga/köpa för att få bäst effekt och skönast ljud (inte för högt).

Chipade bilen för ett tag sen och det känns som att avgassystemet stryper effekten lite så det är därför jag undrar?

Sen har jag en till fråga ang sportavgassystem till 740tic om dom passar min 945 ltt -96

tacksam för svar!
Mvh fredrik

Volvo s70 2,5t

1 196 Inlägg
21 april 2008
billigast bygg eget själv, köp rör bitar på biltema, deras krök över bakaxeln sitter perfekt jag har 3 från turbon smile

Driifter;)
1 630 Inlägg
21 april 2008
för o få ut mest av effekten bör du ju ha 3" direkt från turbon sen akn du ju ha 2,5" på slutet om du nu inte vill att de ska låta för mkt får då har ju avgaserna svalnat.. e du riktigt serils eå e ju en ´lite rejsigare katt inte dummt men de behövs nog ine då om du bara har chippat så..

jo 740 avgas ska nog gå o få på

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

30 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
tack för svaren!

Jasse det tror du att 740 tic avgassystem ska gå att få på.

Men om man köper grejerna på biltema är det ju massa svetsande och passande med alla festen och hur gör man med downpipen?

du som hade byggt ett från biltemas grejer till 940, vad hade du köpt hem du har ingen lista på det eller
nått isf är det ju bara att köpa dom grejerna och svetsa fästen och hänga up det så slipper man med massa mätande.. big_smile

//fredrik

Volvo s70 2,5t

30 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
någon som kanske har det?

Volvo s70 2,5t

1 196 Inlägg
3 juni 2008
för att bygga ett komplett rör från biltema krävs rakarör, + ljuddämåare, och en böj över balaxeln, den som dom säljer passar perfekt smile

Rapidoz
688 Inlägg
3 juni 2008
jag köpte mina delar iofs ifrån micro
var ju bara att ta bort gamla "downpipen" och svetsa dit det nya..
fick byta fläns till downpipe/turbo och sen kapade jag downpipe röret lite snett så att efterböjen inte skulle komma så direkt för att minska strypningen..
När väl det var gjort var det ju bara att köra mer lr mindre rakt bak lol
bytte ifs till 2,5" efter kat då avgaserna minskat fart och onödigt att ha 3" vid den effekten.

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Sök