Prestanda på polisens fordon?

GL_Performance
23 april 2008 · 19 Inlägg

Känns som väldigt många gissar här på garaget och känner massa olika personer som vet en massa hehe.. ingen ren fakta direkt

Chrill27
24 april 2008 · 553 Inlägg

Men alla kan väl räkna ut att polisen inte enbart använder sig av volvos 2.4T motorer som är orörda eller Saabs 2.3T också dem orörda. De har väl olika bilar till olika ändamål, t.ex. VW bussarna har de ju antagligen inte för att jaga bilar med i 180 Km/h, då behöver de inte ha mer än en 150 Hk diesel i de bussarna heller...

De kan man ju räkna ut själv att de inte använder sig av enbart en typ av motor till varje modell hmm

Senast redigerat av Chrill27 (24 april 2008)

Starbucks
24 april 2008 ·

I Skövde kör snuten med bland annat saab miljöbilar,,dem kan man hoppa ifrån med krokiga kryckor.
Tyvärr gar de kompenserat det med ett gäng nya mc,,de går som fan kan jag lova.
Tur att de kör som en säck med skit så man får vara ifred på på vägarna

kolvas
24 april 2008 · 4 001 Inlägg

nä, men visst är det tur att alla här verkar vara mycket bättre än alla snutar på att köra bil.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
gamlingen
24 april 2008 · 5 198 Inlägg

Hur kan folk veta att bilarna går skit, som en säck hö osv ? har ni kört dom ? å hur vet folk att poliser inte kan köra,, har ni åkt med dom i riktig bil jakt ?

Eller är det bara så att ni har lyckats köra ifrån dom ?

Senast redigerat av gamlingen (24 april 2008)

KHRacing
24 april 2008 ·

peter_1976 skrev:
Jag läste i Motorföraren (tror jag det var) om en verkstad i sthlm som servade polisens bilar. o han sa att dom är standard pga att garantierna på bilen ska gälla. att dom är helt otrimmade.

peter, inga som helst garantier gäller för bilar som tagits i nybruk som polisbil, samma gäller en TAXI exempelvis :-) & rallybilar.

VictorW Medlem 34530
24 april 2008 · 908 Inlägg

gamlingen skrev:
Hur kan folk veta att bilarna går skit, som en säck hö osv ? har ni kört dom ? å hur vet folk att poliser inte kan köra,, har ni åkt med dom i riktig bil jakt ?

Eller är det bara så att ni har lyckats köra ifrån dom ?

Skulle man köra ifrån dem så får man ju hoppas att de inte sett regnr, för då står de på uppfarten o väntar. Det är fakta o ingen gissning, ingen brorsans flickväns kompisbrorsas kompis fakta heller big_smile

mvh
victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
Chrill27
24 april 2008 · 553 Inlägg

VictorW skrev:

gamlingen skrev:
Hur kan folk veta att bilarna går skit, som en säck hö osv ? har ni kört dom ? å hur vet folk att poliser inte kan köra,, har ni åkt med dom i riktig bil jakt ?

Eller är det bara så att ni har lyckats köra ifrån dom ?

Skulle man köra ifrån dem så får man ju hoppas att de inte sett regnr, för då står de på uppfarten o väntar. Det är fakta o ingen gissning, ingen brorsans flickväns kompisbrorsas kompis fakta heller big_smile

mvh
victor

jo, fast de kan ju inte ta dig för en fortkörning om de bara har sett regnr och inte dig t.ex.

caromania Forummoderator
24 april 2008 · 9 296 Inlägg

Chrill27 skrev:

VictorW skrev:

gamlingen skrev:
Hur kan folk veta att bilarna går skit, som en säck hö osv ? har ni kört dom ? å hur vet folk att poliser inte kan köra,, har ni åkt med dom i riktig bil jakt ?

Eller är det bara så att ni har lyckats köra ifrån dom ?

Skulle man köra ifrån dem så får man ju hoppas att de inte sett regnr, för då står de på uppfarten o väntar. Det är fakta o ingen gissning, ingen brorsans flickväns kompisbrorsas kompis fakta heller big_smile

mvh
victor

jo, fast de kan ju inte ta dig för en fortkörning om de bara har sett regnr och inte dig t.ex.

Den som är ägare åker dit, alternativt talar om vem som körde...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Chrill27
24 april 2008 · 553 Inlägg

caromania skrev:

Chrill27 skrev:

VictorW skrev:

Skulle man köra ifrån dem så får man ju hoppas att de inte sett regnr, för då står de på uppfarten o väntar. Det är fakta o ingen gissning, ingen brorsans flickväns kompisbrorsas kompis fakta heller big_smile

mvh
victor

jo, fast de kan ju inte ta dig för en fortkörning om de bara har sett regnr och inte dig t.ex.

Den som är ägare åker dit, alternativt talar om vem som körde...

Finns ingen angivelselag i sverige, samma sak gäller vid fartkameror, ser de inte föraren kan polisen välja att fråga ägaren av bilen vem som körde men äger behöver heller inte säga vem, även fast hon/han vet.. Sen skulle jag oavsett välja att säga att jag inte visste vem det var som körde..

men som exempel bara då wink

Euroman
24 april 2008 · 493 Inlägg

Pappas polare är polis och han var hemma hos oss för någon månad sen och här jag bor så har dom köpt in 1 v70r eller om det var s60r :S roligt och få den efter sig xD

John87 Stolt Volvoägare
24 april 2008 · 4 913 Inlägg

Euroman skrev:
Pappas polare är polis och han var hemma hos oss för någon månad sen och här jag bor så har dom köpt in 1 v70r eller om det var s60r :S roligt och få den efter sig xD

Mycket tveksamt.
Men säger pappas polare det så är det nog så.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Rushman Evolution Garage
24 april 2008 · 1 299 Inlägg

John87 skrev:

Euroman skrev:
Pappas polare är polis och han var hemma hos oss för någon månad sen och här jag bor så har dom köpt in 1 v70r eller om det var s60r :S roligt och få den efter sig xD

Mycket tveksamt.
Men säger pappas polare det så är det nog så.

Stämmer inte, dom skulle aldrig ha bilar som drar så mkt... Dom kör ju ett antal tusen min om året.

Skulle tro att det är nån Turbomodell utav varje sort, kanske råkar dom chippat någon så att saabarna å volvosarna hamnar på nånstans runt 200-250hp? tillräckligt för dom... försöker någon köra ifrån dom så är ju inte deras mål att köra ikapp dom, dom är ju rätt många dom där..

Sky´s the limit...
Thaien
24 april 2008 · 933 Inlägg

KHRacing skrev:

peter_1976 skrev:
Jag läste i Motorföraren (tror jag det var) om en verkstad i sthlm som servade polisens bilar. o han sa att dom är standard pga att garantierna på bilen ska gälla. att dom är helt otrimmade.

peter, inga som helst garantier gäller för bilar som tagits i nybruk som polisbil, samma gäller en TAXI exempelvis :-) & rallybilar.

Där har du fel TAXI har garanti.

BMW M5 (1999)
KHRacing
24 april 2008 ·

martincool skrev:

KHRacing skrev:

peter_1976 skrev:
Jag läste i Motorföraren (tror jag det var) om en verkstad i sthlm som servade polisens bilar. o han sa att dom är standard pga att garantierna på bilen ska gälla. att dom är helt otrimmade.

peter, inga som helst garantier gäller för bilar som tagits i nybruk som polisbil, samma gäller en TAXI exempelvis :-) & rallybilar.

Där har du fel TAXI har garanti.

Inte en TOYOTA iaf :-)

caromania Forummoderator
24 april 2008 · 9 296 Inlägg

KHRacing skrev:

martincool skrev:

KHRacing skrev:

peter, inga som helst garantier gäller för bilar som tagits i nybruk som polisbil, samma gäller en TAXI exempelvis :-) & rallybilar.

Där har du fel TAXI har garanti.

Inte en TOYOTA iaf :-)

Inte Mercedes heller.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
weian Concordia res parvae crescent
24 april 2008 · 924 Inlägg

de e inte polisen i allmänhet som köper in bilarna, utan de e stationerna själva lr regionerna
lr hur dom nu har delat in allt.

med detta menar ja att även om polisen i sthlm har volvo V70 2,4T och saab 2,3T i sitt sortiment
så betyder inte de att polisen i GBG har de, utan kanske bara kör mä 2,0T. (detta var bara ett exempel)

en del bilar e "trimmade" (chip) å en del e inte de. olika från station till station.

denna infon kommer inte från min polares, mosters, syster.
båda mina föräldrar e poliser.
har häng mä dom runt på flera olika stationer sen ja lärde mig att gå, så man har snappat upp
en del genom åren.

plus att ja tro inte att poliserna vill åka runt i sina tjänstefordorn oförsäkrade.
dom har nog ett specialavtal mä staten lr nåt.

Senast redigerat av Ablazed (24 april 2008)

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
Zonic_boom VO i Team Carkings Garage
24 april 2008 · 146 Inlägg

caromania skrev:

KHRacing skrev:

martincool skrev:

Där har du fel TAXI har garanti.

Inte en TOYOTA iaf :-)

Inte Mercedes heller.

vi har både volvo renualt o mercedes o där är full garanti på alla bilarna.

www.Risetrade.se www.Carkings.se www.clausautoparts.se www.xyz-racing.com
Racing! Because football, baseball, bowling, and golf only require ONE BALL
Chrill27
24 april 2008 · 553 Inlägg

Ablazed skrev:
de e inte polisen i allmänhet som köper in bilarna, utan de e stationerna själva lr regionerna
lr hur dom nu har delat in allt.

med detta menar ja att även om polisen i sthlm har volvo V70 2,4T och saab 2,3T i sitt sortiment
så betyder inte de att polisen i GBG har de, utan kanske bara kör mä 2,0T. (detta var bara ett exempel)

en del bilar e "trimmade" (chip) å en del e inte de. olika från station till station.

denna infon kommer inte från min polares, mosters, syster.
båda mina föräldrar e poliser.
har häng mä dom runt på flera olika stationer sen ja lärde mig att gå, så man har snappat upp
en del genom åren.

plus att ja tro inte att poliserna vill åka runt i sina tjänstefordorn oförsäkrade.
dom har nog ett specialavtal mä staten lr nåt.

Är inte alla polisens fordon försäkrade på "Kammarkollegiet" ?

GL77
24 april 2008 ·

Men åter till frågan om mercedes minivansen?

Vad har dom i effekt, för de hakade på en bil som jag såg i helgen & den höll 250km/h ungefär & bussen låg typ 150 meter bakom hela tiden.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang