Hur skrämmer man bort katten från bilen?

blacken
26 april 2008 ·

tkd_rille skrev:

blacken skrev:

Finnmerchant skrev:
men jag kan ju inte övervaka bilen helatiden och sen kasta vatten på den varje gång den är där. den kan ju tro att det är en engångsföreteelse

Näedå, katter är ganska så intelligenta djur, efter ett par stadiga och kalla vattenduschar så brukar dom sluta med vad det än dom håller på med..

faktiskt håller jag inte med om den saken. hade en katt som bruka klättra upp på taket och sket uppe på taket faktiskt. och fastän man spruta vatten och så sluta den inte. smile

Det var en skitdum katt.. tonguelol

Supamaan
26 april 2008 · 18 Inlägg

Finnmerchant skrev:
Hur F#N ska jag få bort vår katt som alltid sitter på min motorhuv å river upp lack.?? nån som har tips (behöver nödvändigtvis inte involvera handeldvapen)

Haha de där känner ja igen så jävla bra lol

Rallyhalle
26 april 2008 · 4 299 Inlägg

Som andra redan sagt så funkar nog en kall dusch lite då och då, om han nu inte gillar vatten så klart wink

Tribbe SAAB♥SUBARU
26 april 2008 · 1 636 Inlägg

Jag skulle ju iaf inte spruta vatten på en katt som redan sitter på bilen, för då tror jag risken för repor blir mycket större än om den får sitta ifred, som någon nämnt så tycker jag helt klart att du ska spruta vatten på katten då den är på väg upp mot bilen om det är vatten metoden du tänker välja.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Mogge_83
26 april 2008 · 137 Inlägg

paintballgeväret funkade för mig, fick in några träffar, har inte sett varken katt lr kattspår på bilen sen dess...(färgen går att tvätta bort)

Brake em' down like a shotgun !!!
Opelmadness German cars, quality and beyond
26 april 2008 · 8 197 Inlägg

tkd_rille skrev:
vissa katter gillar vatten.  smile som min.  men ingefära går bra. sen finns de fyspray i djurbutiker som man kan köpa för typ 80 spänn.  eller på apoteket.

Min kisse älskar vatten, men han är aldrig ute.
Dock kom jag på grannens katt bär han satt på huven. Gick fram och pratade lugnt med honom så han inte skulle riva iväg. Lyfte upp honom och tog ner honom, DÅ skrämde jag iväg honom som fan! lol
Han går ner lugnt varje gång han ser mig nu. Ibland kommer han fram och ibland inte. tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Opelmadness German cars, quality and beyond
26 april 2008 · 8 197 Inlägg

Mogge_83 skrev:
paintballgeväret funkade för mig, fick in några träffar, har inte sett varken katt lr kattspår på bilen sen dess...(färgen går att tvätta bort)

lol HAHAHAH!

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Ashra
26 april 2008 · 346 Inlägg

Ketchup flaska med vatten i efter ett par gånger så kommer katten inte tebax smile

Muttley
26 april 2008 ·

blacken skrev:

tkd_rille skrev:

blacken skrev:

Näedå, katter är ganska så intelligenta djur, efter ett par stadiga och kalla vattenduschar så brukar dom sluta med vad det än dom håller på med..

faktiskt håller jag inte med om den saken. hade en katt som bruka klättra upp på taket och sket uppe på taket faktiskt. och fastän man spruta vatten och så sluta den inte. smile

Det var en skitdum katt.. tonguelol

verkligen smile han visste hur man gjorde för att min pappa skulle bli sur hehe.  har faktiskt bara haft en katt som satte sig på bilarna men den lärde sig efter att den hoppade upp på min morbrors nypolerade bil då den bara gled av igen. som tur tog den inte ut klorna hehe.

största problemet jag har med min katt i lägenhen är att hon snor sulorna från mina skor så jag får ha skorna på hatthyllan smile och dassrullarna på badrumsskåpet. smile

Kesler
26 april 2008 · 3 650 Inlägg

Själv så har man råttspår på huven hmm

Senast redigerat av Kesler (26 april 2008)

Mr_EmCom Med.lem
26 april 2008 · 3 759 Inlägg

att spruta ner katten när den sitter på huven skulle iallfall inte jag göra.. fatta de 4hjulsläppet som blir följden när lille gräddnos vill ner från den blanka huven lite snabbt big_smile

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Mr_EmCom Med.lem
26 april 2008 · 3 759 Inlägg

Kesler skrev:
Själv så har man råttspår på huven:/

:S

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
T5Black
26 april 2008 · 451 Inlägg

skjut den med softairgun:P

Muttley
26 april 2008 ·

T5Black skrev:
skjut den med softairgun:P

nu börjar de gå långt, man skjuter inte på djuren.

Gilgamesh TI AMO INTER PER SEMPRE
27 april 2008 · 224 Inlägg

avrätta den.

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is
Glansen
27 april 2008 · 1 310 Inlägg

tycker du kan fixa fjärrstart så när den startar så kanske den blir rädd roll

Man skall inte döda dom !! hmm yikes

Senast redigerat av Glansen (27 april 2008)

_VeNoM_ Giftig
27 april 2008 · 419 Inlägg

Gilgamesh skrev:
avrätta den.

Ännu en tråd som spårar ur.

Vatten funkar bra med de flesta katter men som sagts så finns det ju de som tycker om vatten med.

LTJD
Volvo S70 2.5T VIP "Silver Flash" (1999)
blacken
27 april 2008 ·

tkd_rille skrev:

blacken skrev:

tkd_rille skrev:
faktiskt håller jag inte med om den saken. hade en katt som bruka klättra upp på taket och sket uppe på taket faktiskt. och fastän man spruta vatten och så sluta den inte. smile

Det var en skitdum katt.. tonguelol

verkligen smile han visste hur man gjorde för att min pappa skulle bli sur hehe.  har faktiskt bara haft en katt som satte sig på bilarna men den lärde sig efter att den hoppade upp på min morbrors nypolerade bil då den bara gled av igen. som tur tog den inte ut klorna hehe.

största problemet jag har med min katt i lägenhen är att hon snor sulorna från mina skor så jag får ha skorna på hatthyllan smile och dassrullarna på badrumsskåpet. smile

Det låter som en "avancerad" kisse du har, försök att ta reda på vad kisse verkligen avskyr ( som inte skadar han), och använd det för att avskräcka kisse till att sitta på bilen, typ någon stank,ljud eller vätska..

ps: oavsett allt besvär som dom kan ge en, så är dom bra gosiga och mysiga att ha ändå.. smile

Senast redigerat av blacken (27 april 2008)

Mäki Långsam Perfektionist
27 april 2008 · 4 800 Inlägg

Hårspray gillas inte av katter.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
IceEyes Varningar: För många..
27 april 2008 · 2 552 Inlägg

Sälj kattfan så slipper du lackskadorna och tjänar även en hacka på det tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang