Frozen1985 skrev:
rinde nån tjej på 18-20 år till mig. och undrade ifall jag hade tv/tvmottagre, eller tv-kort i datorn. jag sa blankt NEJ. och sen började hon fråga ifall om jag hade tvkort i datorn, jag bara ja det har jag. det är standart TV-UT/S-VHS då började idioten tjata om att jag skulle betala tv-liscense för det kortet. då kontrade jag med att alla som har en nyare dator ska oxå betala då. för det är standard i de flesta nya maskinerna som säljs (förutom budget datorer). o sen frågade hon om hur jag visste detta. Jo svarade jag jag jobbar för världens största dator tillverkare (HP). då blev hon sur och la på. sedan 4-5dagar senare damp det ner ett brev som sa att jag skulle betala tv-lisense. jag fly förbannad ringer tvtjänst och förklarar. (och i deras loggar stod det klart och tydligt att nån "Sandra" som hade vikariat hade pratat med mig). dem bad om ursäkt och sa att jag kunde bortse ifrån fakturan på 1000:- (för ett halvår).
Tv-ut är ju bara en videoutgång från grafikkortet, begreppet tv-kort innebär ju snarare att man har en tv-tuner kopplad till datorn (antingen som en extern enhet eller som ett internt kort) så om du nu bara har tv-ut/S-VHS så har du ju *inte* tv-kort i datorn.
Eller hur menade du ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P