3518
Sök

Pappan friades i Rödebymordet!

Volvofreak
356 Inlägg
7 maj 2008
Trådstartare
Skönt att han friades tycker jag, man ska inte behöva lida!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2419807.ab

// Andreas
S40N T5-04

4 001 Inlägg
7 maj 2008
jepp, det känns som om detta var helt rätt.

http://www.blt.se/nyheter/karlskrona/50 … 625009).gm

kanske att några andra skulle dömas lite hårdare....

http://www.blt.se/nyheter/rodebydramat/ … 607340).gm

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

DFFL
9 020 Inlägg
7 maj 2008
Kanske läge att mörda någon man är arg på nu när straffen är som att sno ett paket tuggumi på ica.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Darth Vader
1 644 Inlägg
7 maj 2008
Som exempel så strider den här domen mot all logik, men under dessa omständigheter så tycker jag att ett fängelsestraff hade vart i överkant. Att ständigt bli trakasserad äter upp en totalt, och att han till slut slog över och gick till attack är fullt förståeligt, det hade vem som helst gjort om möjligheten fanns.

Men som sagt, det lämnar inga bra spår till kommande domar, även om jag tycker att det är rätt.

Braaaaap?

263 Inlägg
7 maj 2008
ja lagen verkar ha ändrats i sverige, är tydligen helt okej att döda folk nuförtiden... kan inte förstå att folk kan tycka det är helt rätt, visst har ungdomarna gjort fel som trakasserat dem, men vi har ju inte dödstraff i Sverige å särkillt inte för att trakasera folk...

340 Inlägg
7 maj 2008
Mirano skrev:
ja lagen verkar ha ändrats i sverige, är tydligen helt okej att döda folk nuförtiden... kan inte förstå att folk kan tycka det är helt rätt, visst har ungdomarna gjort fel som trakasserat dem, men vi har ju inte dödstraff i Sverige å särkillt inte för att trakasera folk...

Amen lägg av nu. Det är ingen som har sagt att det är ok att döda ngn bara sådär. För en gångs skull har det trakaserade offret inte dömts. Det är tyvärr alltid återfallsbrytarna som kommer lindrigt undan. Låt nu stackaren vara ifred, hans kommande psykiska lidande kommer nog att vara svårt att hantera.

Jag e så trött på alla moralister som vet bäst. Vakna upp för fan. Detta var ett rätt beslut och jag är jätteglad för hans skull!!!

2 283 Inlägg
7 maj 2008
Mirano skrev:

Man kan diskutera detta jävligt länge men om man har blivit trakasserad hur länge som helst och uppenbarligen har ju inte myndigheter gjort något för att hjälpa familjen.

Till sist blir ju enda utvägen att ta till våld och visst det kanske var överreagerat men man blir nog psykiskt sjuk efter en sådan tid.
Men har det pågått så jävla länge som flera år då är det något fel på ungarna som hållt på mot familjen så i mina ögon är detta den enda utvägen och jag vet många som gjort likadant smile

R.I.P. Michael Jackson!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
7 maj 2008
Congrats till honom och hans familj!!!

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
7 maj 2008
newBadboy skrev:
Mirano skrev:

Amen lägg av nu. Det är ingen som har sagt att det är ok att döda ngn bara sådär. För en gångs skull har det trakaserade offret inte dömts. Det är tyvärr alltid återfallsbrytarna som kommer lindrigt undan. Låt nu stackaren vara ifred, hans kommande psykiska lidande kommer nog att vara svårt att hantera.

Jag e så trött på alla moralister som vet bäst. Vakna upp för fan. Detta var ett rätt beslut och jag är jätteglad för hans skull!!!

Håller med!!

En skötsam kille fick i höstas 4 månader för misshandel.
Strax efter det blev några pundare dömda (för 100:e gången) för en ganska brutal misshandel, utpressning och hemfridsbrott och alla fick samhällstjänst....

263 Inlägg
7 maj 2008
Men då är det okej att döda alla som mobbar då? hur många blir inte mobbade i skolan VARJE dag i många år och har ett rent helvete, är det okej för dem att ta med sig ett vapen till skolan och skjuta ihjäl mobbarna då? visst fan har ungdomarna gjort fel, ingen tvekan om saken, och familjen har säkert haft ett rent helvete, men är det tillräckligt för att få döda en annan människa? tror ni inte familjen till Simon kommer ha ett rent helvete nu? och tänk om pappan råkar få en allvarlig psykisk störning igen, om man kan få en sådan störning och inte veta vad man gör så borde man väll få vård så att det inte inträffar igen :S

340 Inlägg
7 maj 2008
Ja det är ok att döda alla som mobbar, är du nöjd nu.

Ditt resonemang är." tänk om alla andra oxå gör så". Nu är det inte så. I just detta fallet var det rätt punkt slut.

Däremot anser jag att alla som mobbas borde bli behandlade mycket hårdare. Orkar inte tjafsa om detta, du har din åsikt och jag har min.... Nu ksa jag gå o döda en oskyldig mobbare, medans du kan gå o krama ett träd... ja dagisnivå roll

Lagerhjon
178 Inlägg
7 maj 2008
Nog kan jag tycka att man ska ha ett straff om man har skjutit hjäl en annan person.
Kanske inte mord/dråp men iaf vållande till annans död! För även om han va psykiskt otillräcklig så har han vållat någons död!
Skumt att i en tråd så är dödande ok medans i en annan ska man döda alla som var inblandade.
(Inte samma sak jag är fullt medveten om det men jag gör reflektionen iaf)

16 Inlägg
7 maj 2008
Jag har bara en fråga:

Var fan är dessa ungdomars föräldrar och vad lär de ut till dom?

I dagens samhälle är det fan svårare att ta ett körkort eller skaffa en tv än få skaffa en unge o sen ignorera denne totalt. Straffa föräldrarna med tycker jag. När jag va yngre våga jag fanimej inte göra ett skit. Nu kan en liten 14-årig snorunge komma fram o mucka gräl eller försöka sno min mobil. Var är respekten för äldre o för varandra?

Bara undrar.

Arbete är ett hån mot friheten...en arbetare är en slav på deltid. (Bob Black)
När en kvinna sträcker ut vänster hand genom bilfönstret kan det betyda två saker: antingen torkar hon nagellacket eller också tänker hon svänga höger. (Rudi Carrell)

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
7 maj 2008
– får tillbaka sitt gevär.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
Jag flyttar härifrån nu!!!

Vilket jävla skämt vi lever i..

"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

blacken
7 maj 2008
Mirano skrev:
Men då är det okej att döda alla som mobbar då? hur många blir inte mobbade i skolan VARJE dag i många år och har ett rent helvete, är det okej för dem att ta med sig ett vapen till skolan och skjuta ihjäl mobbarna då? visst fan har ungdomarna gjort fel, ingen tvekan om saken, och familjen har säkert haft ett rent helvete, men är det tillräckligt för att få döda en annan människa? tror ni inte familjen till Simon kommer ha ett rent helvete nu? och tänk om pappan råkar få en allvarlig psykisk störning igen, om man kan få en sådan störning och inte veta vad man gör så borde man väll få vård så att det inte inträffar igen :S

Det handlar inte så mycket om det är rätt eller fel att "mörda". Utan det handlar om ens RÄTT att få försvara sig mot sådana som INTE har några skrupler.  Kort och gott " det är han eller jag" syndromet som ligger i botten. Och att "farbrorn" skulle lida av en "allvarlig psykisk" störning bara för att han skyddade sin familj, ja då så har ALLA på denna jord en "allvarlig psykisk störning" som vanligvis benämns självbevarelse instinkt..
Senast redigerat av blacken (7 maj 2008)

2 079 Inlägg
7 maj 2008
Jojje_ skrev:
– får tillbaka sitt gevär.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
Jag flyttar härifrån nu!!!

Vilket jävla skämt vi lever i..

jag följer med dig, vart flyttar vi tongue

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

356 Inlägg
7 maj 2008
Mirano skrev:

säger inte att det är rätt att döda en annan människa, men blir man trängd längre och längre in i ett hörn så börjar man till slut slå sig ut. förstår farsan till 100%.

4 554 Inlägg
7 maj 2008
tycker de va rätt id tillfället som sägsva han inte frisk i sinnet och pressad som han va av idiotungar som inte ens hade där att göra så blir de som de blir.

babe
67 Inlägg
7 maj 2008
Bra att han blev friad! smile

32 Inlägg
7 maj 2008
Jag vill hänvisa till en film som heter Death Sentence med Kevin Bacon, ni som sett den kanske förstår. Jag håller med fullständigt, Kevin gjorde helt rätt!
Senast redigerat av Dennis-76 (7 maj 2008)

Sök