1594
Sök

Angående: Jönköpingsträffar snart eller? : )

236 Inlägg
26 maj 2009
Mattias_JKPG skrev:
Håller med dom som sladda är mest volvo folket och speciellt de som hände i lördags va grymt tråkigt och fatta inte va man vinner på att säga att ingen ha kört löjligt bättre att erkänna att man ha gjort misstag. Blev både rädd och väldigt sur när man bränner gummi så nära bilar Dax att börja tänka lite.

Hände i lördags?

Subaru Legacy GT spec B Twin Turbo

953 Inlägg
26 maj 2009
tt_avant jag förstå precis vad du menar visst är man så rädd om de så ha du rätt i det du skriver de jag mer syftade på va de som denna kille gjorde där vi stod. lite koll på bredstället måste man ha. De såg ganska okontrollerat ut.

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
26 maj 2009
Inte 740 med t5:an eller han sprängde ju några däck under lördagen tongue

Mvh Christian

6 851 Inlägg
26 maj 2009
Mattias_JKPG skrev:
tt_avant jag förstå precis vad du menar visst är man så rädd om de så ha du rätt i det du skriver de jag mer syftade på va de som denna kille gjorde där vi stod. lite koll på bredstället måste man ha. De såg ganska okontrollerat ut.

Självklart va det illa det som hände. Men det va väl kanske ingen direkt chock att han hade fått det, det kunde man ju räkna ut ganska så fort att något snart skulle få sin bil lite blästrad.
Tyvärr så kunde ju inte presonen i fråga som gjorde det ta sitt ansvar, DET tyckte jag va illa..
Sedan är det ju även så att, alla som varit på bilträffar i stan vet att det alltid sladdas och buskörs runt om bilarna, detta är inget nytt. Så alla som komer dit och ställer sig med bilen vet om risken. Jag tar absolut INTE parti för dem som sladdar eller börnar på parkeringen. Men säger det att alla som kommer dit med sin bil vet redan om att detta med stenskott KAN hända.

174 Inlägg
26 maj 2009
Jag har också otroligt svårt för dom som sladdar omkring, mest för att det är helt livsfarligt att köra på fullt ställ, väldigt nära andra människor, ofta utan kontroll med bilar som i många fall har upphängning som verkar vara helt slut.
Ett litet returkast skulle kunna innebära katastrof.
Stenskott och liknande är naturligtvis också tråkigt att få, visst får man stenskott i trafiken, men inte över hela bilen...

Sen kan jag också meddela att jag, och många med mig, inte är ett dugg imponerande av detta sladdande så det är helt onödigt att sladda nära en blå Impreza STi med två dörrar. wink

För övrigt undrar jag också vart japanbilarna tagit vägen.
För 4-5 år sen var det fullt av roliga japanska bilar ute på vägarna i, och runt, Jönköping. Nuförtiden ser man knappt några alls, det är tråkigt för oss nipponfiler.
Kanske dags att dra ihop till en liten träff med bara japanska bilar i sommar? smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
26 maj 2009
JontaK skrev:
Jag har också otroligt svårt för dom som sladdar omkring, mest för att det är helt livsfarligt att köra på fullt ställ, väldigt nära andra människor, ofta utan kontroll med bilar som i många fall har upphängning som verkar vara helt slut.
Ett litet returkast skulle kunna innebära katastrof.
Stenskott och liknande är naturligtvis också tråkigt att få, visst får man stenskott i trafiken, men inte över hela bilen...

Sen kan jag också meddela att jag, och många med mig, inte är ett dugg imponerande av detta sladdande så det är helt onödigt att sladda nära en blå Impreza STi med två dörrar. wink

För 4-5 år sen var det fullt av roliga japanska bilar ute på vägarna i, och runt, Jönköping. Nuförtiden ser man knappt några alls, det är tråkigt för oss nipponfiler.
Kanske dags att dra ihop till en liten träff med bara japanska bilar i sommar? smile

lite dubbelmoral där du
har sett dig åka och sladda en hel del
och varit nära min bil har du varit med
har vittne på det wink

174 Inlägg
26 maj 2009
Team-Adolfsson skrev:
lite dubbelmoral där du
har sett dig åka och sladda en hel del
och varit nära min bil har du varit med
har vittne på det wink

Jag körde min bil cirka 2 veckor i höstas efter att jag köpt den sen hade jag den påställd 5 dagar i mars i år, sen dess har den stått på verkstad.
Jag har inte sladdat då jag brukat bilen och skulle inte göra det heller då jag anser att det är ganska barnsligt, jag ser hellre att däcken greppar så mycket som möjligt när jag kör...

Dina vittnen kan nog inte skilja någon sladdande blå Impreza GT från min icke sladdande Impreza STi Type R. wink

252 Inlägg
27 maj 2009
Ni som gnäller här inne är ni som INTE kan sladda eller har bilen för att kunna göra det. Jag och många andra tycker det är roligt att sladda, om ni vill minska risken för stenskott, ställ er längs med kanterna på maxi istället, för ni står alltid mitt i vägen där man brukar sladda. Alternativet är att lämna bilen hemma! Jag fick en del stenskott på min Ford probe när jag stod där nere, men det var helt och hållet självförvållat då jag kunde parkerat på annat ställe. Man får hela tiden använda hjärnan lite! Har man varit på maxi ett par helger så vet man var "740isarna" brukar sladda!!

/Andrée

236 Inlägg
27 maj 2009
Kickboxer skrev:
Man får hela tiden använda hjärnan lite!

/Andrée

Men kom igen? Det handlar om att folk har olika åsikter om vett, inte om att använda hjärnan eller inte.

Vi som gnäller här inne tycker det är onödigt att sladda omkring på parkeringar och förstöra asfalt och bränna däck för det ger inte oss någonting. Har inget att göra med att man inte kan eller har en bil som inte klarar av det. Alla har det inte som intresse att förstöra för andra. Vare säg man står vid kanten eller i mitten så är dom fotfarande överallt och sladda och har inte alltid kontroll över bilen.  Jag ser med hellre att däcken greppar när jag kör.

Det är synd att det inte är några vettiga bilträffar i jönköping där folk respektera andras bilar.
Senast redigerat av ergoproxy (27 maj 2009)

Subaru Legacy GT spec B Twin Turbo

953 Inlägg
27 maj 2009
Jah håller med dej om att de inte finns någon vettig bilträff. varför inte ordna en=) finns ju folk som vill=) Visst de blir lite saker nu i Juni BRL meet

174 Inlägg
27 maj 2009
Kickboxer skrev:
Ni som gnäller här inne är ni som INTE kan sladda eller har bilen för att kunna göra det.

Jag skulle absolut kunna sladda då jag har 300hk och en bil som uppför sig som RWD när man justerar mittdiffen till det öppna läget.
Men jag vill inte, tycker det är helt onödigt och barnsligt att sladda bland parkerade bilar. Skulle jag vilja drifta så hade jag gjort det på bana/flygfält under ordnade former.

Kickboxer skrev:
Jag och många andra tycker det är roligt att sladda, om ni vill minska risken för stenskott, ställ er längs med kanterna på maxi istället, för ni står alltid mitt i vägen där man brukar sladda. Alternativet är att lämna bilen hemma!

Jag har all respekt för att ni tycker det är kul att sladda runt men SNÄLLA ha respekt för andras prylar!
Jag ber er vänligen att tänka på det iallafall.
Det spelar tyvärr ingen roll vart man ställer bilen, i helgen ställde vi bilen vid kanten men efter att en 740 och en 940 sprutat grus samt varit riktigt nära att köra på bilen så flyttade vi den till mitten.
Då sladdade samma bilar där istället.
Det är ju ganska uppenbart att flertalet av dom som kör så här tycker att det är "coolt" att köra så nära som möjligt.
Vi är ganska många som inte delar den åsikten och återigen vädjar jag till er att SNÄLLA ha respekt och tänk på att det kan gå riktigt illa.

Kickboxer skrev:
Man får hela tiden använda hjärnan lite! Har man varit på maxi ett par helger så vet man var "740isarna" brukar sladda!!

Ja, visst vet man det.
Men man ska ändå inte behöva lämna bilen hemma och strunta i att åka till en av väldigt få platser för bilentusiaster i den här stan.
Det är faktiskt väldigt tråkigt att man riskerar att få sin bil förstörd av andra människor som faktiskt oftast också är bilentusiaster.
Sladda väldigt gärna om ni tycker det är kul men håll er på behörigt avstånd!

Ta nu detta inlägg på rätt sätt, jag skriver i all välmening och vill inte röra upp några känslor, det är dock viktigt med en bra diskussion.

953 Inlägg
27 maj 2009
Bra skriver där JontaK precis va denna diskussion behövde=) Ni som bruka sladda ta tex i hörnet nära Jet där gå det jätte bra att sladda och längs staketet vid  soterstället och upp mot maxi. men så nära bilarna då få man ju ta konsekvensen att de kan komma en och annan kille och vara sur. Ni vet la själva va de kan kosta att lacka en bil kanske till och med lacka om hela. det är ju knappast gratis.

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
27 maj 2009
Mattias_JKPG skrev:
Håller med dom som sladda är mest volvo folket och speciellt de som hände i lördags va grymt tråkigt och fatta inte va man vinner på att säga att ingen ha kört löjligt bättre att erkänna att man ha gjort misstag. Blev både rädd och väldigt sur när man bränner gummi så nära bilar Dax att börja tänka lite.

va hände i lördags ?

6 851 Inlägg
28 maj 2009
Kickboxer skrev:
Ni som gnäller här inne är ni som INTE kan sladda eller har bilen för att kunna göra det. Jag och många andra tycker det är roligt att sladda, om ni vill minska risken för stenskott, ställ er längs med kanterna på maxi istället, för ni står alltid mitt i vägen där man brukar sladda. Alternativet är att lämna bilen hemma! Jag fick en del stenskott på min Ford probe när jag stod där nere, men det var helt och hållet självförvållat då jag kunde parkerat på annat ställe. Man får hela tiden använda hjärnan lite! Har man varit på maxi ett par helger så vet man var "740isarna" brukar sladda!!

/Andrée

Använda hjärnar..det kanske du skulle göra lite. Säg att du kommer hjulspinn i kanske 50-70km/h eller mera, du träffar sten och grus..hur långt tror du det flyger och vilken hastighet tror du att dessa stenar har?
Har man tur så träffar dessa stenar andra bilar eller rakt ut i skogsdungen eller inget alls..men har man riktig otur så får någon en sådan sten i ögat och då är det adjöken med det ögat..Tror inte du eller någon annan av dina sladdar kompisar skulle vilja stå till svars för att någon förlorat synen på ett eller båda ögonen, bara för att det är "häfftigt och coolt" att sladda lite..

Så skall ni göra det kan ni väl hålla er där det inte finns andra bilar eller folk som står och pratar.
Om det enbart är sladda man vill göra kan man väl lika väl göra det borta vid Media Markt..den är ganska så stor den parkeringen oxå..wink

953 Inlägg
28 maj 2009
Mycket bra skrivet smile

301 Inlägg
28 maj 2009
JontaK skrev:

Tycker nog att det är ganska många feta japanska bilar ute å kör..
En träff är ju alldrig fel..

2 014 Inlägg
28 maj 2009
JontaK skrev:

Nu börjar det låta intressant...

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

1 255 Inlägg
28 maj 2009
Alecci skrev:
JontaK skrev:

Håller med jag är helt klart på om de blir av smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

174 Inlägg
28 maj 2009
Alecci skrev:

Vi är ju många i stan som verkligen gillar JDM- och/eller japanska bilar.
Varför inte ta en, eller flera, träffar där vi samlas, glor på varandras bilar och utväxlar idéer.
Det går ju alltid prata om lite samköp och liknande på en sådan träff också.

Sen kan vi ha som regel att ingen får sladda runt bland bilarna. cool

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
29 maj 2009
JontaK skrev:
Alecci skrev:

Vi är ju många i stan som verkligen gillar JDM- och/eller japanska bilar.
Varför inte ta en, eller flera, träffar där vi samlas, glor på varandras bilar och utväxlar idéer.
Det går ju alltid prata om lite samköp och liknande på en sådan träff också.

Sen kan vi ha som regel att ingen får sladda runt bland bilarna. cool

Tror det kommer sladdas vilt på japan träffar med..brukar det göras..inte bara volvosar som sladdar runt wink
Senast redigerat av criller (29 maj 2009)

Mvh Christian

Sök