Kickboxer skrev:
Ni som gnäller här inne är ni som INTE kan sladda eller har bilen för att kunna göra det.
Jag skulle absolut kunna sladda då jag har 300hk och en bil som uppför sig som RWD när man justerar mittdiffen till det öppna läget.
Men jag vill inte, tycker det är helt onödigt och barnsligt att sladda bland parkerade bilar. Skulle jag vilja drifta så hade jag gjort det på bana/flygfält under ordnade former.
Kickboxer skrev:
Jag och många andra tycker det är roligt att sladda, om ni vill minska risken för stenskott, ställ er längs med kanterna på maxi istället, för ni står alltid mitt i vägen där man brukar sladda. Alternativet är att lämna bilen hemma!
Jag har all respekt för att ni tycker det är kul att sladda runt men SNÄLLA ha respekt för andras prylar!
Jag ber er vänligen att tänka på det iallafall.
Det spelar tyvärr ingen roll vart man ställer bilen, i helgen ställde vi bilen vid kanten men efter att en 740 och en 940 sprutat grus samt varit riktigt nära att köra på bilen så flyttade vi den till mitten.
Då sladdade samma bilar där istället.
Det är ju ganska uppenbart att flertalet av dom som kör så här tycker att det är "coolt" att köra så nära som möjligt.
Vi är ganska många som inte delar den åsikten och återigen vädjar jag till er att SNÄLLA ha respekt och tänk på att det kan gå riktigt illa.
Kickboxer skrev:
Man får hela tiden använda hjärnan lite! Har man varit på maxi ett par helger så vet man var "740isarna" brukar sladda!!
Ja, visst vet man det.
Men man ska ändå inte behöva lämna bilen hemma och strunta i att åka till en av väldigt få platser för bilentusiaster i den här stan.
Det är faktiskt väldigt tråkigt att man riskerar att få sin bil förstörd av andra människor som faktiskt oftast också är bilentusiaster.
Sladda väldigt gärna om ni tycker det är kul men håll er på behörigt avstånd!
Ta nu detta inlägg på rätt sätt, jag skriver i all välmening och vill inte röra upp några känslor, det är dock viktigt med en bra diskussion.