2206
Sök

Angående: Jönköpingsträffar snart eller? : )

6 851 Inlägg
4 juli 2009
Mattias_JKPG skrev:
Träff ica maxi fredag 20:00 kom iogen nu folket se till att sköta er. Nu ska detta bli en kul kväll=)

Åter igen så lyste Mattias_JKPG med sin frånvaro..
Åkte ner runt 20:30 för jag skulle ändå handla, fanns inte en bil där (förutom folk som handlade)

6 Inlägg
5 juli 2009
Anubis skrev:
Alecci skrev:
JontaK skrev:
Kanske dags att dra ihop till en liten träff med bara japanska bilar i sommar? smile

Nu börjar det låta intressant...

Håller med jag är helt klart på om de blir av smile

Finns intresse från fler uppe på berget...

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
5 juli 2009
TT-Avant skrev:
Mattias_JKPG skrev:
Träff ica maxi fredag 20:00 kom iogen nu folket se till att sköta er. Nu ska detta bli en kul kväll=)

Åkte ner runt 20:30 för jag skulle ändå handla, fanns inte en bil där (förutom folk som handlade)

hahah tongue vrf ens prata om träffar då om man inte dycker upp

6 851 Inlägg
5 juli 2009
ralle_boyen skrev:
TT-Avant skrev:
Mattias_JKPG skrev:

hahah tongue vrf ens prata om träffar då om man inte dycker upp

Fråga inte mej, för det är det jag oxå undrat över..wink

174 Inlägg
7 juli 2009
Att träffas på ICA Maxi innan klockan 22.00 är ju en ganska dum idé då det faktiskt, föga förvånande, cirkulerar en hel del kunder där då.
Att åka runt och sladda och liknande bland barnfamiljer och andra "civila" som har eller ska handlat är helt enkelt idiotiskt.
Om man väl ska ha en "träff", varför inte försöka vara lite seriös med det hela?
Till exempel undvika parkeringar där man får trängas med kunder och inte bete sig dåraktigt.
Det är väl egentligen inte svårare än att verkligen ta kontakt med lite folk och försöka få till en samling på någon öde plats så som valfri parkering på A6 eller Ljungarums industriområde...
Om ordet sprids att det står ett gäng fräcka bilar på en parkering så kommer det snart fler.

Vi vet ju alla hur kul det brukar vara på ICA Maxi... (Det var ironi för den som inte förstår.)

Förövrigt så får vi med japanbilar snart ta och möta upp.
Alltid kul att se andras tekniska underverk från öst. wink

13 Inlägg
7 juli 2009
JontaK skrev:
Att träffas på ICA Maxi innan klockan 22.00 är ju en ganska dum idé då det faktiskt, föga förvånande, cirkulerar en hel del kunder där då.
Att åka runt och sladda och liknande bland barnfamiljer och andra "civila" som har eller ska handlat är helt enkelt idiotiskt.
Om man väl ska ha en "träff", varför inte försöka vara lite seriös med det hela?
Till exempel undvika parkeringar där man får trängas med kunder och inte bete sig dåraktigt.
Det är väl egentligen inte svårare än att verkligen ta kontakt med lite folk och försöka få till en samling på någon öde plats så som valfri parkering på A6 eller Ljungarums industriområde...
Om ordet sprids att det står ett gäng fräcka bilar på en parkering så kommer det snart fler.

Vi vet ju alla hur kul det brukar vara på ICA Maxi... (Det var ironi för den som inte förstår.)

Förövrigt så får vi med japanbilar snart ta och möta upp.
Alltid kul att se andras tekniska underverk från öst. wink

Ja e på me en japs träff..

6 Inlägg
10 juli 2009
händer nåt ikväll då? ingen jrc-admin här som kan slänga ett pm till mig btw?

77 Inlägg
11 juli 2009
var trevligt ikväll, förutom en idiot i en 740 som höll på att köra in i mig...

36 Inlägg
14 juli 2009
Volvofidde: inget ovanligt, va nära på bli påkörd av en riktig hårding i en opel omega. och gissa vad?? Ne han släppte inte gasen. Idioter det finns där..  Nötter som har bilar värderad till skrotpremie åker o försöker leka medans bilarna med lite puts få ta stenskotten och skiten..

6 851 Inlägg
14 juli 2009
volvofidde skrev:

Ja men han gjorde ju inte detta..Nu försvarar jag inte att han sladda runt som han gjorde. MEN, du hade själv stannat/parkerat MITT i körfältet, vilket oxå kan anses som ganska korkat.roll

Tänk om folk nu kan sluta gnälla på varandra i denna tråd och prata om sånt som den igentligen skall handla om...alltså "Jönköpingsträffar snart..."

953 Inlägg
14 juli 2009
Maxi bli de inget mer med ändå . Nu  bygger kommunen och markägarna bort problemen. snart ha vi inget stället att vara på för att folk inte kan hålla sig för att burna. Tacka för detta.

6 851 Inlägg
14 juli 2009
Mattias_JKPG skrev:
Maxi bli de inget mer med ändå . Nu  bygger kommunen och markägarna bort problemen. snart ha vi inget stället att vara på för att folk inte kan hålla sig för att burna. Tacka för detta.

Det finns MASSOR med ställen kvar att träffas på. Tex: Coop undre, parkeringen nere vid Solåscenter, K-Rauta, MediaMarkt, Elmia m.m...
Så kom inte och säg att man inte kan ha nån träff på helgerna längre.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
15 juli 2009
TT-Avant skrev:
Mattias_JKPG skrev:

Det finns MASSOR med ställen kvar att träffas på. Tex: Coop undre, parkeringen nere vid Solåscenter, K-Rauta, MediaMarkt, Elmia m.m...
Så kom inte och säg att man inte kan ha nån träff på helgerna längre.

det är inte platserna som är problemen utan det är att folk är så jävla trångsynta
finns hur mycket ställen som helst i jkpg där man får plats med ett antal hundra bilar om man vill
men brukar inte vara mer än 3-40 bilar ändå o de kan man få plats på vilken affärs parkering som helst
framsidan av A6 är ju inte direkt en liten parkering heller för den delen
lantmännen parkerigen
finns hur mycket som helst om folk bara orkar öppna ögonen

210 Inlägg
15 juli 2009
Cvitan skrev:
Volvofidde: inget ovanligt, va nära på bli påkörd av en riktig hårding i en opel omega. och gissa vad?? Ne han släppte inte gasen. Idioter det finns där..  Nötter som har bilar värderad till skrotpremie åker o försöker leka medans bilarna med lite puts få ta stenskotten och skiten..

Hade han släpt gasen hade han troligtvis kört in i dig

Drive It Like You Stole It!
Raggar Vargen

210 Inlägg
15 juli 2009
AAAAA finns en jävla massa ställen att vara på i JKPG, tex "Atolen" som många värkar glömma bort

Drive It Like You Stole It!
Raggar Vargen

77 Inlägg
15 juli 2009
TT-Avant skrev:
volvofidde skrev:

Ja men han gjorde ju inte detta..Nu försvarar jag inte att han sladda runt som han gjorde. MEN, du hade själv stannat/parkerat MITT i körfältet, vilket oxå kan anses som ganska korkat.roll

Tänk om folk nu kan sluta gnälla på varandra i denna tråd och prata om sånt som den igentligen skall handla om...alltså "Jönköpingsträffar snart..."

Mitt i kan jag knappast kalla det. Du tycker alltså att det är mer olagligt att stanna och släppa av någon än att komma på ställ utan nåt vett? Och tycker du att han skulle hållt på så alls, när det står massor av folk och bilar där? Om det går åt helvete, tror du att han håller sig till körfältet då? Du kan hälsa din kompis att det är en häftig bil han har, för power det var det, men det kan vara lite dumt att sikta på en nylackad bil...

6 851 Inlägg
15 juli 2009
volvofidde skrev:
TT-Avant skrev:
volvofidde skrev:

Mitt i kan jag knappast kalla det. Du tycker alltså att det är mer olagligt att stanna och släppa av någon än att komma på ställ utan nåt vett? Och tycker du att han skulle hållt på så alls, när det står massor av folk och bilar där? Om det går åt helvete, tror du att han håller sig till körfältet då? Du kan hälsa din kompis att det är en häftig bil han har, för power det var det, men det kan vara lite dumt att sikta på en nylackad bil...

Jo, i stort kallar jag det mitt i då du stannat i körfältet, alltså mellan de två heldragna linjer som utgör parkeringsrutor.Stannat lite för att släppa av kan jag inte hålla med om då du stod där ett bra tag, både innan och efter detta hände.Som jag skrivit tidigare så försvarar jag INTE folk som kör så då jag tycker det är dumt.
Men har du varit på några träffar här i stan tidigare så bör du veta att det sladdas runt enheldel på dessa, därför bör man själv oxå tänka lite på vart och hur man ställer sin bil.

77 Inlägg
15 juli 2009
Japp, jag har helt fel. Tänkte inte på det. Men jag skiter i vilket, jag skulle inte åkt på det iaf enligt LAG.

Fixare
321 Inlägg
16 juli 2009
Imorgon (17/7) kommer det att finnas lite bilar på atollen från kl 21.00 ifall några fler vill dyka upp och tjöta. Mig hittar ni i en candyblå supra på någon av parkeringarna ut mot rondellen.

Lone Star Garage

198 Inlägg
17 juli 2009
Grattis! Det blev en förstasida i JP idag. Bra jobbat! Har väl kostat en del gummi för att komma dit men det gick till slut.
Btw blir även en avstängd parkering på Maxi i fortsättningen och fler kommer väl att följa deras initiativ.

1332 - Överjävlig

Sök