Angående: Jönköpingsträffar snart eller? : )

Crazygreek Billackerare
18 maj 2008 · 365 Inlägg

GTR902 skrev:
jag fattar inte varför många stör sig. tanken me klubben är att samla ihop bilarna på helgerna o göra nåt kult, i stället för att köra runt i stan hela kvällen.. så det e ingen anledning att bli störd. ja e i jönköping varje helg o man ser inte det ni snackar om. visst blir det lite små race här o där men ingen stort i alla fall..

lol kan bero på att racen inte e inne i stan..därför du inte ser något "stort"..

Senast redigerat av Crazygreek (18 maj 2008)

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se
GTR902
19 maj 2008 · 54 Inlägg

Crazygreek skrev:

GTR902 skrev:
jag fattar inte varför många stör sig. tanken me klubben är att samla ihop bilarna på helgerna o göra nåt kult, i stället för att köra runt i stan hela kvällen.. så det e ingen anledning att bli störd. ja e i jönköping varje helg o man ser inte det ni snackar om. visst blir det lite små race här o där men ingen stort i alla fall..

lol kan bero på att racen inte e inne i stan..därför du inte ser något "stort"..

försöker du vara roligt där??

..
bjornE_ Zephyr Tattoo Jönköping
19 maj 2008 · 254 Inlägg

GTR902 skrev:

Crazygreek skrev:

GTR902 skrev:
jag fattar inte varför många stör sig. tanken me klubben är att samla ihop bilarna på helgerna o göra nåt kult, i stället för att köra runt i stan hela kvällen.. så det e ingen anledning att bli störd. ja e i jönköping varje helg o man ser inte det ni snackar om. visst blir det lite små race här o där men ingen stort i alla fall..

lol kan bero på att racen inte e inne i stan..därför du inte ser något "stort"..

försöker du vara roligt där??

Jag tror han menar precis det han skriver?

Bearpaw
22 maj 2008 · 19 Inlägg

Om man känner till race kulturen i HBG, så är vi Jönköping ganska "tråkiga" och vi har mycket att lära oss. Detta är väl anledningen att man är med i RushRacing, och åker varannan helg till Helsingborg. Vi brukar vara 300 bilar varje fredag/lördag kväll. Desutom finns det inget "crew" ALLA vet vad som gäller, och alla sköter sig. Ingen tvivel om det blir race eller inte! detta är väl anledningen att det blir som det blir på coop parkeringen. /Bearpaw

Senast redigerat av Bearpaw (22 maj 2008)

Bearpaw
23 maj 2008 · 19 Inlägg

baby_boy skrev:

Bearpaw skrev:
Om man känner till race kulturen i HBG, så är vi Jönköping ganska "tråkiga" och vi har mycket att lära oss. Detta är väl anledningen att man är med i RushRacing, och åker varannan helg till Helsingborg. Vi brukar vara 300 bilar varje fredag/lördag kväll. Desutom finns det inget "crew" ALLA vet vad som gäller, och alla sköter sig. Ingen tvivel om det blir race eller inte! detta är väl anledningen att det blir som det blir på coop parkeringen. /Bearpaw

yes jag håller med dig lite men vi ska göra det bästa av oss för att jönköping ska bli ganska rolig. det e en drömm just nu o vi ska försöka förverkliga den. elle rätta mig om jag har fel.


detta betyder inget illa menat mot JRCs race tillfällen elle trycka ner deras klubb utan jag har försökt med en klubb länge o nu har det egentligen börjat på grund av att allvarligare vänner(milan,daniel_850r,saimen.....) har ställt upp med att hjälpa till. så vi kör igång den o se vart den leder. jag menar man kommer ingenstans om man inte försöker.


rätta mig om jag har fel

mvh

Du har rätt! Vi har ett gemensamt intresse och det är bilar, sen vilken klubb man är med i JRC, SRT,eller RR spelar ingen roll tycker jag. Man försöker göra det bästa av situationen.
Ses ikväll! smile

CTR-Jante
24 maj 2008 · 301 Inlägg

Bearpaw skrev:
Om man känner till race kulturen i HBG, så är vi Jönköping ganska "tråkiga" och vi har mycket att lära oss. Detta är väl anledningen att man är med i RushRacing, och åker varannan helg till Helsingborg. Vi brukar vara 300 bilar varje fredag/lördag kväll. Desutom finns det inget "crew" ALLA vet vad som gäller, och alla sköter sig. Ingen tvivel om det blir race eller inte! detta är väl anledningen att det blir som det blir på coop parkeringen. /Bearpaw

Såg en race film från HBG som var filmad för några veckor sen..
Där skulle inte jag vilja vara med å köra..
Allt folk står en halv meter från vägen där bilarna kör...
Vad händer om man får sladd eller något liknade.. inte kul..
Då är det bättre med en crew som det är i jönköping som har mer koll å avspärningar för dom som tittar..

Volkswagen Passat "Sportscombi" (2020)
Bearpaw
24 maj 2008 · 19 Inlägg

CTR-Jante skrev:

Bearpaw skrev:
Om man känner till race kulturen i HBG, så är vi Jönköping ganska "tråkiga" och vi har mycket att lära oss. Detta är väl anledningen att man är med i RushRacing, och åker varannan helg till Helsingborg. Vi brukar vara 300 bilar varje fredag/lördag kväll. Desutom finns det inget "crew" ALLA vet vad som gäller, och alla sköter sig. Ingen tvivel om det blir race eller inte! detta är väl anledningen att det blir som det blir på coop parkeringen. /Bearpaw

Såg en race film från HBG som var filmad för några veckor sen..
Där skulle inte jag vilja vara med å köra..
Allt folk står en halv meter från vägen där bilarna kör...
Vad händer om man får sladd eller något liknade.. inte kul..
Då är det bättre med en crew som det är i jönköping som har mer koll å avspärningar för dom som tittar..

Håller med dig!
Det är problemet just nu i HBG, om du går in på www.hbgsr.se då finns det olika trådar om detta, jag är för ett crew helt klart. Olyckor vill vi juh inte ha för att då kan vi lägga ner racingen i JKPG.
Gäller även att dem som kör,  är själva i bilen. Och absolut inte har ett littet barn i barnstol där bak(vilket man har sett!!!!

Cryo
1 juni 2008 · 13 Inlägg

Kim2000 skrev:
Såg du bilderna längre upp på sidan???

Meningen var absolut inte att klanka ner på någon eller något... snarare att...sådär brukar det vara, o det säger dom flesta som åker i jkpg... alltså existerar en större okunskap, eller så är dom klubbar som finns inte särskilt duktiga på att informera o sprida fakta.

Ju mera träffar o race, desto trevligare skulle jag säga smile

Att åka o ställa sig på coop o glo på varandra....nja tongue

s40kungen
3 juni 2008 · 180 Inlägg

Det är något som folk glömmer i denna tråden, det är att det finns folk som vill träffas å kolla på bilar men som kanske inte vill köra race, e dem välkomna till jrc? nee jag tänkte väl det...................E det inte bra då om någon försöker samla folk till en plats där man kan umgås åå kolla på bilar? Fan va folk e tröga

milan
3 juni 2008 · 63 Inlägg

miniballe skrev:
Det är något som folk glömmer i denna tråden, det är att det finns folk som vill träffas å kolla på bilar men som kanske inte vill köra race, e dem välkomna till jrc? nee jag tänkte väl det...................E det inte bra då om någon försöker samla folk till en plats där man kan umgås åå kolla på bilar? Fan va folk e tröga

håller med dej där

Audi A6 s6 "Vinterbilen" (2003)
Germax
3 juni 2008 · 12 086 Inlägg

Täffar utan rejs suger getpung.. förut va bilträffar alltid lika med rejs senare på kvällen.
Nu får man va glad om nån hurtig jävel änns gör lite ringar.. men det tycker väl ni tråknerdar är för oansvarigt.

Mer streetrace åt folket!

Germax
3 juni 2008 · 12 086 Inlägg

CTR-Jante skrev:

Bearpaw skrev:
Om man känner till race kulturen i HBG, så är vi Jönköping ganska "tråkiga" och vi har mycket att lära oss. Detta är väl anledningen att man är med i RushRacing, och åker varannan helg till Helsingborg. Vi brukar vara 300 bilar varje fredag/lördag kväll. Desutom finns det inget "crew" ALLA vet vad som gäller, och alla sköter sig. Ingen tvivel om det blir race eller inte! detta är väl anledningen att det blir som det blir på coop parkeringen. /Bearpaw

Såg en race film från HBG som var filmad för några veckor sen..
Där skulle inte jag vilja vara med å köra..
Allt folk står en halv meter från vägen där bilarna kör...
Vad händer om man får sladd eller något liknade.. inte kul..
Då är det bättre med en crew som det är i jönköping som har mer koll å avspärningar för dom som tittar..

Crew? En fet svettig kärring som skriker sig helt röd i ansiktet menar du..

CTR-Jante
3 juni 2008 · 301 Inlägg

JapMax skrev:

CTR-Jante skrev:

Bearpaw skrev:
Om man känner till race kulturen i HBG, så är vi Jönköping ganska "tråkiga" och vi har mycket att lära oss. Detta är väl anledningen att man är med i RushRacing, och åker varannan helg till Helsingborg. Vi brukar vara 300 bilar varje fredag/lördag kväll. Desutom finns det inget "crew" ALLA vet vad som gäller, och alla sköter sig. Ingen tvivel om det blir race eller inte! detta är väl anledningen att det blir som det blir på coop parkeringen. /Bearpaw

Såg en race film från HBG som var filmad för några veckor sen..
Där skulle inte jag vilja vara med å köra..
Allt folk står en halv meter från vägen där bilarna kör...
Vad händer om man får sladd eller något liknade.. inte kul..
Då är det bättre med en crew som det är i jönköping som har mer koll å avspärningar för dom som tittar..

Crew? En fet svettig kärring som skriker sig helt röd i ansiktet menar du..

Så kanske ni har i motala..
Ej i jönköping..

Volkswagen Passat "Sportscombi" (2020)
s40kungen
3 juni 2008 · 180 Inlägg

JapMax skrev:
Täffar utan rejs suger getpung.. förut va bilträffar alltid lika med rejs senare på kvällen.
Nu får man va glad om nån hurtig jävel änns gör lite ringar.. men det tycker väl ni tråknerdar är för oansvarigt.

Mer streetrace åt folket!

ja men va bra då kan du rejsa, så kan dem som inte vill skita i det.
Grejen med denna nya bilklubben i jönköping var att alla var välkomna, race blir det också, MEN för dem som vill. Hos jrc så måste man rejsa för att ens vara med, fattar du? eller ska jag förklara en gång till.

killejkpg
4 juni 2008 · 11 Inlägg

CTR-Jante skrev:

JapMax skrev:

CTR-Jante skrev:

Såg en race film från HBG som var filmad för några veckor sen..
Där skulle inte jag vilja vara med å köra..
Allt folk står en halv meter från vägen där bilarna kör...
Vad händer om man får sladd eller något liknade.. inte kul..
Då är det bättre med en crew som det är i jönköping som har mer koll å avspärningar för dom som tittar..

Crew? En fet svettig kärring som skriker sig helt röd i ansiktet menar du..

Så kanske ni har i motala..
Ej i jönköping..

Jo de finns i jönköping!!

jobbar med däck och fälgar
så ska du köpa nytt skicka ett mail så kanske jag kan ordna något
kan ev ordna frakt med.
jobbar med kända fälg grosister och bra däck
Kalle_Ponken
4 juni 2008 · 1 752 Inlägg

När står nästa träff på agendan då?tongue Tycker det mest verkar vara lite tjafs här just nu...

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
BoostGuy
4 juni 2008 · 953 Inlägg

Kolla på Pro raceings hemsida så stå det därsmile

Kalle_Ponken
4 juni 2008 · 1 752 Inlägg

Okej vad är det för adress då?tongue

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
Sanel
4 juni 2008 · 133 Inlägg
Audi TT-Q (2000)
niklazz
9 juni 2008 · 55 Inlägg

joanz skrev:

baby_boy skrev:

mellowd skrev:

Ingen som startar träffar?
jag tror ni missat nått...

haha träff med tio bilar som kommer dit o parkerar varje fredag o lördag... komigen va.....dessvärre samma bilar varenda gång

Som sagt...du har nog missat nåt...

Hahaha säger detsamma domn har nog verkligen missat nått! är full aktivitet på helgerna i jönköping!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang