Nissan 200sx S13 startar inte

Ahlbeck
8 maj 2008 · 21 Inlägg

ja som sagt så startar den inte.. ingeting alls hör när man vrider på nycklen, fast batteriet o tändstift är ganska nybyttade.. provade att snabbladda den o starta o då gick det.. men dagen efter var det samma sak, ingeting hände. ngn som vet ? tacksam för svar

hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
8 maj 2008 · 744 Inlägg

tycker du ska ta och prova med att kasta in ett annat bättre beggat batteri,till och börja med,sen går det ju kolla ifall det har härjat på polerna mycket så att det blir dålig kontakt hade hänt så för en polare till mej,

BMW 525 i "20.000 milarn" (1993)
Mitsubishi Evolution 4 "Pruppen" (1997)
Japs-Jens
8 maj 2008 · 1 503 Inlägg

Kan vara att startmotorn börjar bli trött. Lämnade in min för renovering förra året då den visade samma symptom. Nu går den kanon wink Men mät med voltmeter först över polerna på batteriet så det inte är det som är slut.

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
NIzmO Ollikkala Racing
8 maj 2008 · 1 724 Inlägg

På min tog kolen i startmotorn slut men trodde det var batteriet först då startmotorn gick långsammare för varje gång jag starta bilen men funka efter en laddning för att några dagar senare börja om och sen vara helt död, själva bytet av kolen tog bara ca: 2 timmar allt som allt och kostade typ 50:- .

- Time Attack -
CC72
8 maj 2008 · 1 661 Inlägg

Säger som föregående. Kolla med multimeter om den laddar. gör den det så är det startmotorn som är felet. Väldigt lätt att byta faktiskt, jag bytte min 3 gånger tongue

BTLulle
8 maj 2008 ·

Om kabeln är pressad i baterikabelskon så kan du ha felet där, inte ovanligt på gammla bilar att det blir dålig kontakt där. Kapa av kablarna med en bågfil och byt kabelskor till den modellen där man drar fast kabeln med 2 st skruvar.

MVH Peter

the_storm90
8 maj 2008 · 89 Inlägg

men asså startmotorn?..öö? d e la inte felet för han? felet är la att nått drar tjuvstörm o drar ur batteriet under natten? funkade ju efter att ha snabbladdat batteriet?

Chevrolet Camaro "Weekend Warrior" (1975)
Drönirettab
8 maj 2008 · 21 761 Inlägg

Ahlbeck skrev:
ja som sagt så startar den inte.. ingeting alls hör när man vrider på nycklen, fast batteriet o tändstift är ganska nybyttade..

Började det här efter att du bytt batteri+tändstift, eller fanns felet redan innan bytet?
Har det hänt någonting annat konstigt med bilen nyligen, typ bråkig generator eller liknande?

Mogge_83
8 maj 2008 · 137 Inlägg

1.Nått som drar tjuvström?
2. Kabelskorna sitter ordentligt på batteripolerna?
3. Kollat kablarna till startmotorn?
4. Glott på kolen i startmotorn?

Brake em' down like a shotgun !!!
Ahlbeck
9 maj 2008 · 21 Inlägg

Drönirettab skrev:

Ahlbeck skrev:
ja som sagt så startar den inte.. ingeting alls hör när man vrider på nycklen, fast batteriet o tändstift är ganska nybyttade..

Började det här efter att du bytt batteri+tändstift, eller fanns felet redan innan bytet?
Har det hänt någonting annat konstigt med bilen nyligen, typ bråkig generator eller liknande?

Redan när jag köpte bilen (januari detta året) var batteriet kasst, så det köpte jag då nytt, men sen dess har den funkat fint, tills nu då sad

BTLulle
9 maj 2008 ·

Se mitt tidigare råd, byt polskor om du har pressade kablar och sätt dit den modellen där du skruvar kabeln

MVH Peter

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang