2288
Sök

honda civic styling projekt( TILL SALU!)

602 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
Olssonz skrev:
Jag fixade en bild i ps åt dig, jag tycker det ser bra ut såhär, men tror det kommer se ännu bättre ut när bilen blir svart sedan.

http://img514.imageshack.us/img514/2489/civiciu2.jpg

Lycka till med resten av projektet, det blir riktigt bra smile

tack för bilden:D

ja jag tror med det kommer se mycket bättre ut i svart och sen blir det nog en dekal på sidan om jag hittar någon som passar bra
Senast redigerat av eddiemeduza17 (20 augusti 2008)

602 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
MaxR skrev:
Ja min är en 92, och om du ska lägga igen för reg plåten, så kan du ju lika gärna lägga igen lysena med?

ja när jag såg det på din så blir det nog fan att jag gör det på min med

602 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
og900turbo skrev:
Olssonz skrev:
Jag fixade en bild i ps åt dig, jag tycker det ser bra ut såhär, men tror det kommer se ännu bättre ut när bilen blir svart sedan.

http://img514.imageshack.us/img514/2489/civiciu2.jpg

Lycka till med resten av projektet, det blir riktigt bra smile

så ska du ha , blir mkt stilrenare då ! mvh!

ja det kommer nog att bli att jag gör så tids planen är ändrad till sommaren så jag har hella vintern på mig

602 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
eddiemeduza17 skrev:
någon som har provat att sitta i dessa stolarna och hur är dom att köra längre streker med? tacksam för tips (ridetech sportstolar i kolfiber läder)

http://www1.garaget.org/gallery/archive/80912/435900_q77hc1.jpg
hur är dessa stolarna att sitta i och köra längre streker det är ridetech sportstolar i kolfiber läder

efter egen erfarenhet så brukar man inte sitta nå vidare i billiga stolar om man ska ut å åka långt.. just därför vi köpte bra/lite dyrare stolar till chevan.

okej tack det var det jag undra över det är liksom första bilen jag bygger om så man har inte hunnit prova olika sport stolar så det är alltid bra om en med lite erfaren hett kommer med sina kunskaper om det.. ja då är det ju lika bra att lägga till några tusen lappar och få något man kan köra med

94 Inlägg
20 augusti 2008
Tycker de e grymnt mycke snyggare med igensvetsad backlucka big_smile

Men det som framförallt avgör hur snyggt de blir är hur bra arbetet på luckan e gjort, men du verkar ju iaf ha tid för ett bra gjort arbete wink

Det är mycket viktigt att man int bara svetsar dit en platt skiva, utan att man följer bilens former o får en rund helhet av luckan, annars blir det mycket fulare en org!

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

602 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
HildingS skrev:
Tycker de e grymnt mycke snyggare med igensvetsad backlucka big_smile

Men det som framförallt avgör hur snyggt de blir är hur bra arbetet på luckan e gjort, men du verkar ju iaf ha tid för ett bra gjort arbete wink

Det är mycket viktigt att man int bara svetsar dit en platt skiva, utan att man följer bilens former o får en rund helhet av luckan, annars blir det mycket fulare en org!

det är ju själv klart att man får följa luckans former annars hade det ju blivit skit fult jag förstår faktiskt inte folk som lägger i luckan utan att följa linjerna jag har sett ett par exemplar av folk som har gjort så och det är bland det fulaste man kan göra ska man nu göra det så ska man göra det ordänkligt

602 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
någon som har något bra tips på hur jag ska göra med skyltbelysningen om jag nu ska svättsa luckan för jag har för mig att måste ha det på bes?

602 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
någon som vet om det är bara realcar som har Ljusbyggsatser eller om man kan hitta det på någon annas sida som kanske är lite biligare

602 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
nu har jag bestämt mig för att jag kommer svetsa luckan men jag kommer behålla ljusena på luckan och så ska jag sätta ditt dessa ljusena i stället

https://www1.garaget.org/gallery/archive/80912/438433_gwq9br.jpg
dessa ljusena kommer det bli bak sen

427 Inlägg
21 augusti 2008
eddiemeduza17 skrev:
nu har jag bestämt mig för att jag kommer svetsa luckan men jag kommer behålla ljusena på luckan och så ska jag sätta ditt dessa ljusena i stället

http://www1.garaget.org/gallery/archive/80912/438433_gwq9br.jpg

Blir nog skitbra det!  Är du med i hpc? Annars bör du bli det. AKR ger 10% rabatt till alla hpc-medlemmar.

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!

602 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
Lifeabuser skrev:
eddiemeduza17 skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/80912/438433_gwq9br.jpg

Blir nog skitbra det!  Är du med i hpc? Annars bör du bli det. AKR ger 10% rabatt till alla hpc-medlemmar.

tackar:D nej jag är inte det men jag hade tänkt bli det innan jag ska beställa mina delar där i från

602 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
någon som har nogt bra tips på hur och var jag ska sätta reg skylten för enligt vv.se så ska man inte kunna bestäla den anldra mista skylten längre.............kommer från vv.se Registreringsskylt
Du kan inte välja storlek på registreringsskyltarna utan du får den som är avsedd för ditt fordon. För MC/moped och personbil med ordinär skyltstorlek kan du välja skylt med eller utan EU-symbol.

Registreringsskyltarna kostar 60 kronor styck. Vi skickar en faktura separat. Skyltarna skickas till den adress som den registrerade ägaren har i vägtrafikregistret.

Du får din registreringsskylt levererad inom tre arbetsdagar efter att din beställning har kommit till Vägverket. Läs mer om vårt löfte via länken till höger under "Vägverket lovar att".

tips behövs på hur jag ska lösa det för det är ju inte så jävla snyggt att sätta den stora skylten på bakkjolen

186 Inlägg
21 augusti 2008
Jag har själv pratat med dom på vv angående om mindre skylt, å dom säger att man får ta ett kort på hur bilen ser ut, så får dom sen bedömma om man kan få en mindre skylt lr inte... tydligen så äre sällan dom godkänner sånt men men

602 Inlägg
22 augusti 2008
Trådstartare
_Ozzy_ skrev:
Jag har själv pratat med dom på vv angående om mindre skylt, å dom säger att man får ta ett kort på hur bilen ser ut, så får dom sen bedömma om man kan få en mindre skylt lr inte... tydligen så äre sällan dom godkänner sånt men men

okej få för jag vell skicka in en bild till dom sen tack för infon

94 Inlägg
27 augusti 2008
Hur fick du loss den mittersta delen (armstödet) av dörrsidorna, utan att förstöra infästningen? altså så att man får dem på plats sen efter åt med smile

Har du testat o plasta på org vinylen, fäster det bra lr ska man slita bort den först?

ps har vart till en bilskrot efter dörrsidor big_smile
Senast redigerat av HildingS (27 augusti 2008)

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

602 Inlägg
27 augusti 2008
Trådstartare
HildingS skrev:
Hur fick du loss den mittersta delen (armstödet) av dörrsidorna, utan att förstöra infästningen? altså så att man får dem på plats sen efter åt med smile

Har du testat o plasta på org vinylen, fäster det bra lr ska man slita bort den först?

jag borade ut dom men så att man en då kommer till att limma om dom när det är dags för det

nej jag har inte testat det men jag kan nästan 100% säga att det inte kommer funka bra jag drog av allt mitt derekt efter som det en då ska kläs om

94 Inlägg
27 augusti 2008
eddiemeduza17 skrev:
HildingS skrev:

jag borade ut dom men så att man en då kommer till att limma om dom när det är dags för det

nej jag har inte testat det men jag kan nästan 100% säga att det inte kommer funka bra jag drog av allt mitt derekt efter som det en då ska kläs om

ok, började se över dörrarna nyss och kom fram till samma sak tongue
så ja rev bort all vinyl.. smile

(\_/)
(O.o)

602 Inlägg
27 augusti 2008
Trådstartare
HildingS skrev:
eddiemeduza17 skrev:
HildingS skrev:

ok, började se över dörrarna nyss och kom fram till samma sak tongue
så ja rev bort all vinyl.. smile

ja jag tycker inte det är vart att brova för då får man kanske bara göra om allt en gång till och det är inte så kul

98 Inlägg
27 augusti 2008
Jag har provat dock inte på min civic, utan på en annan bil, då restes all klädsel, och var tvungen att börja om.. Så jag har också dragit bort allt..
Senast redigerat av MaxR (27 augusti 2008)

602 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
MaxR skrev:
Jag har provat dock inte på min civic, utan på en annan bil, då restes all klädsel, och var tvungen att börja om.. Så jag har också dragit bort allt..

ja limmet släpper ju det är lika bra att göra det någa första gången så sliper man göra om det

Sök