1304
Sök

honda civic styling projekt( TILL SALU!)

602 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
og900turbo skrev:
så det blir glasfiber huv på hondan ? big_smile ser bra ut !

ja själv klart kommer kansk göra den i kolfiber senare när man har mer penar att bygga för....tackar

602 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
Hunted skrev:
Fantastiskt bra bygge, kul att se dina egna lösningar på saker och ting!

tackar:)

602 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
HildingS skrev:
Ser lovande ut de där smile

tackar tackar

563 Inlägg
10 september 2008
Ser ut att gå bra för dig!
Keep it up smile

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet

815 Inlägg
10 september 2008
eddiemeduza17 skrev:
Olssonz skrev:
Ser riktigt bra ut! Men en fråga bara, brukar man inte använda gelcoat när man ska gjuta ovanpå?

tackar...på dom sidorna jag har kolla så ska gelcoat/topcoat var nästan samma sak tror inte det skiljer så mycket men det marker jag

Man kan ju blanda till egen topcoat genom att blanda gelcoat och vaxlösning. Så det är väl förmodligen bara det som skiljer dom åt. Vad det gör för skillnad vet jag ej, men det kanske finns någon här som vet?

Skulle vara kul att veta.

16 197 Inlägg
10 september 2008
Olssonz skrev:
eddiemeduza17 skrev:
Olssonz skrev:
Ser riktigt bra ut! Men en fråga bara, brukar man inte använda gelcoat när man ska gjuta ovanpå?

tackar...på dom sidorna jag har kolla så ska gelcoat/topcoat var nästan samma sak tror inte det skiljer så mycket men det marker jag

Man kan ju blanda till egen topcoat genom att blanda gelcoat och vaxlösning. Så det är väl förmodligen bara det som skiljer dom åt. Vad det gör för skillnad vet jag ej, men det kanske finns någon här som vet?

topcoat har man när man inte gjuter i forma utan som ett skydde lager då att inte glasfibret ska suga åt sig fukt..   gelcoat har man ju näär man gjuter i en form men först måste man ju vaxa formen 3-5 ggr

"Testar man inte så får man aldrig veta"

66 Inlägg
10 september 2008
Kollat igenom loggen fy fan vad imponerad jag är och du är inte ens 18 haha hur mycket har det kostat för dig med breddningarna? och allt glasfiber material etc. vore intressant att veta ungefär! good job big_smile

602 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
bsf skrev:
Kollat igenom loggen fy fan vad imponerad jag är och du är inte ens 18 haha hur mycket har det kostat för dig med breddningarna? och allt glasfiber material etc. vore intressant att veta ungefär! good job big_smile

tackar:Dbig_smile jag har vell lagt ner 8-10000 jag tycker det blir biligare om man bygger sakerna själv det ända som jag inte har byggt själv är fonten men det fick jag så pass biligt att det inte var lönt

815 Inlägg
10 september 2008
evilaudio skrev:
Olssonz skrev:
eddiemeduza17 skrev:

topcoat har man när man inte gjuter i forma utan som ett skydde lager då att inte glasfibret ska suga åt sig fukt..   gelcoat har man ju näär man gjuter i en form men först måste man ju vaxa formen 3-5 ggr

Tack för infon! smile

602 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
då nu är formen färdig plastat så i morgon ska den tas av i från huven så då får vi se hur det blev

https://www1.garaget.org/gallery/archive/80912/457159_0tu921.jpg
formen färdig plastat

https://www1.garaget.org/gallery/archive/80912/457163_dvyu4h.jpg

16 197 Inlägg
10 september 2008
ett tips e ju att plasta stabiliseringsstag på pluggen då den kan slå sig ganska lätt annars.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

602 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
ett tips e ju att plasta stabiliseringsstag på pluggen då den kan slå sig ganska lätt annars.

ja jag vet jag hade tänkt att jag skulle gära det sen men ville inte lägga på fler lager nu ska göra det om några timmar

Pulare
248 Inlägg
10 september 2008
Jävlar vilket fett bygge, hur kan jag missat detta.P keep it up, du ger mycket insperation=)
Har själv börjat lite smått på breddning. Men med många bollar i luften samtidigt precis som du också  verkar ha. Så tar det sin tid.
Hmm läste i ngn tråd att det var livsfarligt att ha glasfiber huv i händelse av frontalkrock.
Men men, vad är inte farligt på en bil? hehe.P

602 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
Zlasher skrev:
Jävlar vilket fett bygge, hur kan jag missat detta.P keep it up, du ger mycket insperation=)
Har själv börjat lite smått på breddning. Men med många bollar i luften samtidigt precis som du också  verkar ha. Så tar det sin tid.
Hmm läste i ngn tråd att det var livsfarligt att ha glasfiber huv i händelse av frontalkrock.
Men men, vad är inte farligt på en bil? hehe.P

tackar:D

okej på vad för bil då..jo man har ju en hell del på börjat men hade tänkt att bygga klart allt glasfiber först så tar man all spackling samtidet

ja det är så mycket som är farligt med bilar ska man krocka så ska man göra det fårt och till musik:P

66 Inlägg
10 september 2008
eddiemeduza17 skrev:
bsf skrev:

tackar:Dbig_smile jag har vell lagt ner 8-10000 jag tycker det blir biligare om man bygger sakerna själv det ända som jag inte har byggt själv är fonten men det fick jag så pass biligt att det inte var lönt

Ja och fan så mycket roligare lol
men 8-10 k på bara plastandet? och breddningar etc.

602 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
bsf skrev:
eddiemeduza17 skrev:
bsf skrev:

Ja och fan så mycket roligare lol
men 8-10 k på bara plastandet? och breddningar etc.

ja det är det.......nej det är allt jag har laggt på den förutom att köpa den glasfiber och sådant har jag vell lagt 2500-3000kr på

602 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
formen är av tagen från huven nu i morgon ska jag ta och tvätta av allt vax och sen våtslipa den sen ska den riktiga huven göras

https://www1.garaget.org/gallery/archive/80912/457724_nr7c02.jpg
formen hellt klar och av tagen från orginal huven ska bara tvätta av allt vax och våt slipa den sen ska riktiga huven gjutas

https://www1.garaget.org/gallery/archive/80912/457728_269orz.jpg
formen av tagen och klar

427 Inlägg
11 september 2008
Snyggt! Bra jobbat med formen. Nu är det upp till bevis om det funkar smile Lycka till!

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!

602 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
Lifeabuser skrev:
Snyggt! Bra jobbat med formen. Nu är det upp till bevis om det funkar smile Lycka till!

tackar.. ja det är det men tror det ska funka bra och göra den

602 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
det har inte hänt så mycket med huven har hållt på mycket med körkortet hade halka i fredags skit kul var det:P...................tycker ni jag ska göra något på framskärmarna med såg det när jag rullade ut bilen i dag att det såg för orginal ut i fronten eller vad tycker ni??

Sök