Hjälp! Diverse problem efter att ha turbokonventerat min honda crx-89:a

crx_jim
11 maj 2008 · 440 Inlägg

hej jag har nu fått uppstart på min turbo konventerade honda crx-89:a

...fel som uppstått =

1. ingen tomgång nu..
2. Ingen efekt (jätte slö) när man trycker på gasen vid belastning.
3.spikar när man belastar den


men när ,man står stiolla utan belastning går han jätte fint, laddar 0,4-0,5bar... har dubbla topppackningar på den som kommpsänkning  har äbven testat spruta in soppa med två kallstartsgivare när jag körde men blev ej bättre av det.... någon som har någon tanke av vad det kna vara så skriv gärna! mvh jim

jim ..
Markus_MR2
11 maj 2008 · 761 Inlägg

LMM eller mapsensor? Org. sprut?

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66
crx_jim
11 maj 2008 · 440 Inlägg

mapp sensor... orginal sprut.....

hörde nu att förr aägaren till turbon hadde bytt den för att hans bil ryckte:S tror någon attd et kan vara turbon som är paj?? låter lite låång sökt enligt mig... mvh

jim ..
nebelstyle
11 maj 2008 · 7 Inlägg

Är det en d16z5 ? kör du orginal stakar kommer den rasa inom kort.

Blida
11 maj 2008 · 654 Inlägg

Vad kör du för tilläggs "sprut"/elekronik för att lura ECUn om övertrycket iom turbon?
ECUn mappad eller kör du bara extra spridare som du nämner?

crx_jim
11 maj 2008 · 440 Inlägg

ja typ d16a9.. nej rasar nog inte hört mnånga som laddat runt 0,4-0,5 utan probs... inget sprut mer änn exstra spridare änn... men borde ju inte gå så ändå?? testat aktivera spridarna manuellt ju:S och inte blev dte bättre... nej vet ej hur jag ska lura ecu riktigt:S med mapsensotr och det testa ta bort dsslang til mappsensor innan tänkte om detklabba men det blev ingen skilnad då...

jim ..
crx_jim
11 maj 2008 · 440 Inlägg

kan tillägga att jag köra utan ic... och bilen var varm när den kördes..... men kan varm insgs luft göra så mycket+? och så stort fel jag menar trots jag testa feta på mycket med´soppa... mvh

jim ..
Hampusd transportkonsult
11 maj 2008 · 284 Inlägg

Till att börja med vad har du för mapsensor?

enbars?

Bottles are for babys. Real men get blown.
Skogsby Bröderna bus
11 maj 2008 · 118 Inlägg

Prova att montera en ic det gör väldigt mycket!
har kört utan och det nästan inte få bort spikningarna"ryken"...

Nissan 200sx S13 "Rb25det Daily" (1989)
Nissan 200sx s14 "J-spec Driftstars" (1995)
crx_jim
12 maj 2008 · 440 Inlägg

jag har orginal mappsensor....... okej men ic tja... litew smått kul att bygga om allt nu igen.. ska ju funka utan det med... och det va ju inte lite som den gick fel.... så jag tror sj atttd et e nått annat änn en ic com fattas... kan säga s om så att när jag inte belastar bilen så går den hur fint som häldst:) mvh

jim ..
crx_jim
12 maj 2008 · 440 Inlägg

kan tilllägga att jag tesatat han när dne var helt kall nu med... då är där tomgång... men han spikar änn när man belastar..:S shit vad kan dte vara någon som vill hjälpa till... ps: motorlampan tänds.... skulle tro pga attd en känner av övertryck??  kan dte vara dte som jävlas med mig+? mvh

jim ..
crx_jim
12 maj 2008 · 440 Inlägg

som sagt gåd dåligt hakigt så fort ladd tryck komemr... testa att aktivera mina spridare exstra,,, men då tror jag den börjadenbludra i stället.. kan dte vara att han får för mycket soppa då i stället??? = 2st kallstartsspridare... mvh???????????

jim ..
crx_jim
12 maj 2008 · 440 Inlägg

jo men kan jag inte "lura" Ecu på något sätt då?? såd en ej märker över trycket eller liknande???

jim ..
Sharky
12 maj 2008 · 10 287 Inlägg

Du kör väl i alla fall med bredbandslambda inkopplad sp du har en aning om vad som händer.

Hur går bilen på vakuum om du orginalbestyckar allt men låter turbon sitta kvar?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
crx_jim
12 maj 2008 · 440 Inlägg

inte bredband bara smalband tyvärhmm har ej testat koppla bort turbon änn:P ska gör adte nu sne i dga och se hur den går då..

jim ..
Holme
12 maj 2008 · 1 417 Inlägg

hur styr du extresprutet?

crx_jim
12 maj 2008 · 440 Inlägg

jag styrde dte mauelt just nu när jag vill ha dte... men testa de klite nysss:) när jag backa tändningen fullt= någon grad... och endast kopplade in 1st spridare vid typ 0,3bar så gick bilen rätt fint:P gså länge man koppla in spridare direkt när den ville ha den:P mvh

jim ..
Sharky
12 maj 2008 · 10 287 Inlägg

Tvärtom. Koppla bort allt UTOM turbon. Då skall bilen bete sig normalt på tex tomgång och på vakuum (om än segare är orginal).

/Göran

crx_jim skrev:
har ej testat koppla bort turbon änn:P ska gör adte nu sne i dga och se hur den går då..

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
crx_jim
12 maj 2008 · 440 Inlägg

men nu när jag ädrade tändningenså gick han ju fint upp till 0,3bar sne lite magert och då starta jag spridarenn och han gick ju bra.... så e det lönt att riva av allt då??? blev ju bra när jag backa tändningen... och tomgången  är fin när han är kalll... nog varm insug luft som gör att han får så låg tomgång när han e varm eller+? mvh

jim ..
Sharky
12 maj 2008 · 10 287 Inlägg

Ahh, sorry. Läste inte det inlägget av dig. My bad.

/Göran

crx_jim skrev:
men nu när jag ädrade tändningenså gick han ju fint upp till 0,3bar sne lite magert och då starta jag spridarenn och han gick ju bra.... så e det lönt att riva av allt då??? blev ju bra när jag backa tändningen... och tomgången  är fin när han är kalll... nog varm insug luft som gör att han får så låg tomgång när han e varm eller+? mvh

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang