3983
Sök

Volvo V40 2.0t -99, går "orent" när varm...

Hobby sabotör
178 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
Har problem med bilen...
Som rubriken löd, är en 99:a som gått ca 19800 mil, går ryckigt och ojämnt när den är varm i motorn. funderar antingen på om det är turbon som är slut, den är aldrig bytt. men då BORDE den ju bara ladda dåligt och det har den inte gjort!
Annars har jag funderat på om det är luftmassemätaren som är sur... sitter ju nära motorn, så kanske inte får rätt signaler när den blir varm nog...

Någon som haft detta strul eller liknande som har några tips? Glad för allt!

Mvh Niclas

"Påbörja inget du kan avsluta"

Forummoderator
10 576 Inlägg
12 maj 2008
Tändstift är väl universlallösningen på många konstiga bekymmer.  Företrädelsevis Bosch Platina om du kör bensin och NGK Iridium om du kör E85.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Hobby sabotör
178 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
Polarn har kollat alla tändkablar, tändstift m.m. stiften har gått ca 400 mil... sad

Forummoderator
10 576 Inlägg
12 maj 2008
Nu vet jag inte vad du har för polare eller hur han kollat (bilen har förövrigt inte tändkablar) men jag hade testat nya stift ändå.

efter det är det vevaxelgivare, kamaxelgivare, tempgivare...

får du några felkoder?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Hobby sabotör
178 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
ah, vet inte exakt vad det är för kablar... dom går från några boxar under kåpan och ner i motorn! smile    (inte ett dugg kunnig motormässigt smile   )finns inga felkoder, han kopplade upp sin dator till diagnosuttaget, men finns inga fel... enligt den så är allt 100%
Du tror inte att det lmm, torpis?
Mvh Niclas

Sök