Angående: Demonstration i Sverige mot bensin och dieselpris!!!! fredag den 23 maj och så länge det behövs?

Hee-Maan
12 maj 2008 · 3 113 Inlägg

du kan skriva in mig!!

Krille   cebT    Nacka

Semper Fi
Team-Adolfsson Gödseldräng
12 maj 2008 · 4 529 Inlägg

jag kommer med min törstiga 740 ^^
kanske går få med ett par st från lilla Aneby med tongue

när kommer det hända då ?
ska ju vara från mogon till kväll om det ska vara lönt

Bobo
12 maj 2008 ·

Angående E85 vad tror ni om de flesta börjar använda det, jo de kommer naturligtvis börja beskatta det lika hårt, staten vill ha sina pengar

musclegear
13 maj 2008 · 116 Inlägg

Hej skulle bara tala om att jag har skrivit en liten insändare till Aftonbladet.

Här är en kopia.

Hej alla missnöjda Bilister!

Är svenskar mindre vetande eller bara korkade? (Hoppas och tror inte det)
Jag tycker att det är bra att det finns en sådan här sida bensinskatteupproret,men tyvärr så kan ni hålla på att samla in hur många röster och namn som helst utan resultat.
Vad ska ni ha namnen till?
Vem läser dom ? (ingen dom hamnar i papperskorgen)
Det här snacket om miljön är skit prat,det är bara skattepengarna dom har gjort sig beroende av.
Det lilla vi släpper ut här uppe i Sverige är bara en fis i rymden jämfört med Usa Kina mm.
Nu jävlar får det som sagt vara nog,ska inte Svensson kunna åka på semester längre.
Alltså min åsikt är,vi måste protestera på ett märkbart sätt.
Att vi skriver på en lista ställer varken till problem eller märks.
Det vi måste göra är ge oss ut och vissa vårat missnöje,en stor samlad aktion i hela Sverige samtidigt så det ställer till omfattande trafik problem.
Då får det säkert ett resultat och får det inte det så gör vi om det igen.
Vi måste tvinga dom att sänka bensin skatten.

Jag vill att ni skriver med den här länken så att det syns att folk börjar tröttna.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 91&p=5

Med vänliga hälsningar en mycket upprörd bilist.

maco
13 maj 2008 · 1 207 Inlägg

musclegear skrev:
Hej skulle bara tala om att jag har skrivit en liten insändare till Aftonbladet.

Här är en kopia.

Hej alla missnöjda Bilister!

Är svenskar mindre vetande eller bara korkade? (Hoppas och tror inte det)
Jag tycker att det är bra att det finns en sådan här sida bensinskatteupproret,men tyvärr så kan ni hålla på att samla in hur många röster och namn som helst utan resultat.
Vad ska ni ha namnen till?
Vem läser dom ? (ingen dom hamnar i papperskorgen)
Det här snacket om miljön är skit prat,det är bara skattepengarna dom har gjort sig beroende av.
Det lilla vi släpper ut här uppe i Sverige är bara en fis i rymden jämfört med Usa Kina mm.
Nu jävlar får det som sagt vara nog,ska inte Svensson kunna åka på semester längre.
Alltså min åsikt är,vi måste protestera på ett märkbart sätt.
Att vi skriver på en lista ställer varken till problem eller märks.
Det vi måste göra är ge oss ut och vissa vårat missnöje,en stor samlad aktion i hela Sverige samtidigt så det ställer till omfattande trafik problem.
Då får det säkert ett resultat och får det inte det så gör vi om det igen.
Vi måste tvinga dom att sänka bensin skatten.

Jag vill att ni skriver med den här länken så att det syns att folk börjar tröttna.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 91&p=5

Med vänliga hälsningar en mycket upprörd bilist.

Jag ser redan många problem med denna insändare. Men som tur är besitter inte många av de som argumenterar vilt i aftonbladet på allt för stora debattkunskaper. Nåväl, det är väl det minsta problemet. Om nu denna insändare kommer med i aftonbladet befarar jag att det inte kommer bli fler namn på listan eftersom det troligen inte är allt för många som orkar registrera sig på garaget.org bra för att skriva upp deras namn.

maco
13 maj 2008 · 1 207 Inlägg

P.s. kan tillägga att om denna demonstration skall ske anser jag att den skall ske fullt lagligt med tillstånd och liknande. Kan kanske vara en idé att kontakta åkare och maskinister. Det är trotsallt dieseln som är hårdast beskattning på. Det är nog inte helt omöjligt att få med några lastbilar om chansen för billigare drivmedel finns.

Senast redigerat av maco (13 maj 2008)

Mokko
13 maj 2008 · 286 Inlägg

Jag är då helt klart på så länge det är lite folk häromkring som också är på att göra detta! Är lite svårt att täcka upp en massa olika macker samtidigt när man är ensam så smile
Börjar bli så förbannat trött på dessa jävla soppapriser som bara ökar hela tiden!

Mokko | Hudiksvall

Darkie dARKiE
13 maj 2008 · 5 031 Inlägg

tror snarare att dem kommer göra,... inte ett jävla skit.
Sen när alla MÅSTE tanka igen höjjer dem ännu mer för att få in dem förlorade pengarna igen.
Men visst värt ett försök..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
musclegear
13 maj 2008 · 116 Inlägg

maco skrev:

musclegear skrev:
Hej skulle bara tala om att jag har skrivit en liten insändare till Aftonbladet.

Här är en kopia.

Hej alla missnöjda Bilister!

Är svenskar mindre vetande eller bara korkade? (Hoppas och tror inte det)
Jag tycker att det är bra att det finns en sådan här sida bensinskatteupproret,men tyvärr så kan ni hålla på att samla in hur många röster och namn som helst utan resultat.
Vad ska ni ha namnen till?
Vem läser dom ? (ingen dom hamnar i papperskorgen)
Det här snacket om miljön är skit prat,det är bara skattepengarna dom har gjort sig beroende av.
Det lilla vi släpper ut här uppe i Sverige är bara en fis i rymden jämfört med Usa Kina mm.
Nu jävlar får det som sagt vara nog,ska inte Svensson kunna åka på semester längre.
Alltså min åsikt är,vi måste protestera på ett märkbart sätt.
Att vi skriver på en lista ställer varken till problem eller märks.
Det vi måste göra är ge oss ut och vissa vårat missnöje,en stor samlad aktion i hela Sverige samtidigt så det ställer till omfattande trafik problem.
Då får det säkert ett resultat och får det inte det så gör vi om det igen.
Vi måste tvinga dom att sänka bensin skatten.

Jag vill att ni skriver med den här länken så att det syns att folk börjar tröttna.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 91&p=5

Med vänliga hälsningar en mycket upprörd bilist.

Jag ser redan många problem med denna insändare. Men som tur är besitter inte många av de som argumenterar vilt i aftonbladet på allt för stora debattkunskaper. Nåväl, det är väl det minsta problemet. Om nu denna insändare kommer med i aftonbladet befarar jag att det inte kommer bli fler namn på listan eftersom det troligen inte är allt för många som orkar registrera sig på garaget.org bra för att skriva upp deras namn.

Tanken är väl inte att dom ska registrera sig på garaget, det är att folk kan få upp ögonen och kanske hänga på om det blir en demonstration.
Det trodde jag att du fattade.
Men det kanske är som jag skrev i första raden.roll

musclegear
13 maj 2008 · 116 Inlägg

Personligen tycker jag inte att det är rätt att blockera bensin mackar,det drabbar bara mack ägaren.
Det är bensin skatten som är helt åt helvete.
Vi kanske skulle göra en fredlig demonstration i form av en kortege,tror att många fler hänger på då.
Och blir det många så tror jag det får stor uppmärksamhet.

OnkelShitbucket
13 maj 2008 · 17 Inlägg

Det är ett jävla tjat om att bensinen är så fruktansvärt hög (vilket den förvisso är) men det är knappt nån som påpekar det sinnesjukt höga dieselpriset! Det stod att bensinpriset gått upp 3 spänn på 3 år, dieseln har gått upp vadå 2 spänn sen borgarpacket kom till makten. Sen har vi ju givet den aspekten att dieslar är skattade till döds redan på fordonskatten + det faktum att borgarna såg till att man inte får göra på det röda guldet från vårt östra grannland.
Nej, för in dieseln i argumenten så kanske man får med åkarna också (tror inte att det är så många som tankar bensin i timmerbilarna) och först DÅ kan det börja hända saker. Stannar lastbilarna så stannar Sverige.

Keep on Doggin'
Toyota Carina "TA12" (1974)
Dodge Aspen SE "Doggen" (1976)
synden darkstar.se
13 maj 2008 · 80 Inlägg

EyeHateGod skrev:
Det är ett jävla tjat om att bensinen är så fruktansvärt hög (vilket den förvisso är) men det är knappt nån som påpekar det sinnesjukt höga dieselpriset! Det stod att bensinpriset gått upp 3 spänn på 3 år, dieseln har gått upp vadå 2 spänn sen borgarpacket kom till makten. Sen har vi ju givet den aspekten att dieslar är skattade till döds redan på fordonskatten + det faktum att borgarna såg till att man inte får göra på det röda guldet från vårt östra grannland.
Nej, för in dieseln i argumenten så kanske man får med åkarna också (tror inte att det är så många som tankar bensin i timmerbilarna) och först DÅ kan det börja hända saker. Stannar lastbilarna så stannar Sverige.

Håller med! Det tänkte jag inte på innan. För in disel i diskussionen med! Fixa så lastbilarna stannar också så dom får börja tänka om lite! big_smile

When I get sad, I stop being sad and be awsome again. True story.
Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.
http://blog.darkstar.se
musclegear
13 maj 2008 · 116 Inlägg

Håller med dig han får ändra i rubriken och skriva med dieselpris med.

Xtravagant 1337
13 maj 2008 · 1 343 Inlägg

Detta var det dummaste jag läst i hela mitt liv...
Ska ni blockera bensinstationerna för att dom ska sänka priset???
Staten vill ju att man ska köra mindre och släppa ut mindre avgaser.
Dom kommer ju bara tycka att det är bra att ingen kan tanka...

Det är ju samma sak som en dödsdömd person hotar med att ta livet av sig.
Vilken effekt tror ni det har?

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
synden darkstar.se
13 maj 2008 · 80 Inlägg

Xtravagant skrev:
Det är ju samma sak som en dödsdömd person hotar med att ta livet av sig.
Vilken effekt tror ni det har?

Tror dom skulle försöka stoppa honom iaf.

When I get sad, I stop being sad and be awsome again. True story.
Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.
http://blog.darkstar.se
Mortalis VW-nörd?
13 maj 2008 · 4 332 Inlägg

Xtravagant skrev:
Detta var det dummaste jag läst i hela mitt liv...
Ska ni blockera bensinstationerna för att dom ska sänka priset???
Staten vill ju att man ska köra mindre och släppa ut mindre avgaser.
Dom kommer ju bara tycka att det är bra att ingen kan tanka...

Det är ju samma sak som en dödsdömd person hotar med att ta livet av sig.
Vilken effekt tror ni det har?

Haha du har gått på de alltså, att de vill att vi ska sluta köra bil. Haha den var bra!
Fattar du hur mkt pengar staten får in på bilisterna eller, hoho, och typ 10% av alla dessa pengar går tillbaka till bilisterna, resten går till sänkta skatter (för de som inte behöver de), o annat bjäffs som inte har med bilisterna o göra.
De har bara kommit på ett ställe där de kan höja o höja skatterna utan att ngn kan göra nåt åt de, tror dem...

insanebrains
13 maj 2008 · 160 Inlägg

det bästa kanske är att skriva på bensinupprorets  lista,HAR JAG GJORT....!  brottsligheten kommer oxå att öka i takt med att bensin och diselpriset ökar, bränsle stölder ur bilar/fordon är allt vanligare....(suck) trängsel avgifter och 14kr litern...   gör säkert en del kriminella....  politiker hatet späs på... och alla blir lite bittra när bensin priset omtalas....   glesbyggden kommer avbefolkas än mer...  bilisten är en tacksam mjölk ko! ..... en flygresa till dominikanska republiken motsvarar uppvärmning av ca 45 normal villor i ett år... helt galet...

Ford Falcon Futura Sprint "Rally Falcon" (1965)
Volkswagen 1303s "1303rs" (1973)
Niklas1987 NO
13 maj 2008 · 2 182 Inlägg

Xtravagant skrev:
Staten vill ju att man ska köra mindre och släppa ut mindre avgaser.
Dom kommer ju bara tycka att det är bra att ingen kan tanka...

När ja läste detta skratta ja nästan ihjäl mig, bensinen är en av statens största inkomstkällor.
Så de kommer bry sig jävligt mycket om ingen tankar, hela sverige kommer stanna.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
trippelturbo Trucker
13 maj 2008 · 2 710 Inlägg

13.19kostar 95oktanig och 14.09 kostar dieseln just nu på vissa ställen i Västerås smile såg det påväg hem från skolan, haha

Fart missbrukare
850_GLT
13 maj 2008 · 947 Inlägg

Självklart gäller detta diesel priset oxå. Har gjort ett massutskick till kollegor inom åkeri branschen om att vi ska göra en blockad på fredag den 23 maj. Har även bett dom som fått smset att skicka det vidare.

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang